Producent zalecil wymiane oleju co 10kkm to ja co tyle wymieniam. Nowe auta zalecaja nawet co 30kkm. Ja widze ze olej wyglada na przepalony to zmieniam.
W starym oleju frytki tez sie zrobia
W starym oleju frytki tez sie zrobia
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(11.12.2016, 18:02)Lolek napisał(a): Laboratorium chemiczne w którym ten olej został opracowany z całkowitą pewnością uwzględniło tzw. nawęglenie oleju. I dopiero taki olej ma te parametry które są opisane na opakowaniu. Na dodatek firmy motoryzacyjne i producenci olejów zaniżają przebiegi między wymianami ponieważ to jest po prostu w ich interesie. To podobnie jak z przeglądami i wymianą filtrów, nie ma sposobu by wytłumaczyć mechanikowi, że filtr należy wymieniać dopiero wtedy gdy traci on tzw. przepływ minimalny potrzebny do prawidłowej pracy silnika, lub innego agregatu. Wyjątkiem jest filtr powietrza, najlepiej by było jakby go nie było . Powiedz to wszystkim, którym powycierały się wałki i szklanki pomimo, że wymieniali olej w ASO w interwale zalecanym przez producenta, tj. Long Life. Część tych silników miała pozapychane kanały olejowe i olej gęstości żelu pod deklem zaworowym. Pomimo, że oleje są lepsze niż dekadę czy dwie temu, to silniki są bardziej wysilone i 'wyliczone', jeśli chodzi o trwałość i przez to wymieniać oleju co ~30000km to morderstwo dla silnika. A oszczędność w ogólnym rozrachunku żadna. A filtry zawsze łatwiej zmienić razem w olejem, bo nie jesteśmy w stanie sprawdzić, czy filtr jeszcze spełnia swoje zadanie, czy już nie...
Pzdr.
(18.12.2016, 17:43)Marek napisał(a): a kuku kiedy wymienisz???Donosiciel! Tak mnie tu na forum obsmarować Jeszcze mnie paparazzi foto walnął takiego nieumytego Kuku działa, tylko trzeba pi#gnąć, bo trochę nie styka. Na razie rączki grabieją jak się cokolwiek na zewnątrz dłubie więc ograniczę się do metody babcinej.
Jak ktoś ma pecha to mu i w świeżym oleju się simmering rozpuści! Każdy robi jak uważa a i dobrze jest jak uważa jak robi. Dodam jeszcze że ja piszę o silniku CDI. Benzyniaki wg alla powinny jeździć wyłącznie na najlepszych syntetycznych olejach motocyklowych. Własnego doświadczenia w tym temacie nie mam.
wymieniłem a raczej wyssałem i zalałem nowym 5W40 zgodnie z sugestią szanownych kolegów, wymieniłem filtr powietrza i paliwa.
No i najważniejsze odkryłem piękny wyciek z okolic pod coolera więc będzie co robić PS kupiłem filtr kabinowy ale nie znalazłem go w środku kabiny domyślam się że trzeba przód rozbierać mylę się czy tam właśnie mam szukać?
Jego miejsce jest w okolicach prawej przedniej lampy - dostęp z zewnątrz. Magicy wkładają go przez kratkę podszybia łamiąc czasem zaczepy jego klapki, więc bezpieczniej zdjąć przód i mieć w miarę swobodny dostęp.
Słyszałem też, że w 450 nie ma takiego filtra w przypadku braku klimatyzacji w aucie. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Dzisiaj mija dokładnie rok, jak zostałem | Boss | 11 | 10.185 |
03.11.2008, 21:47 Ostatni post: Boss |