Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Napięcie ładowania 11,8V

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Napięcie ładowania 11,8V
#1
 Pigmej 
Dziś zmierzyłem napięcie ładowania, bo czasami pokazuje mi czerwoną kontrolkę. Dziś akurat kontrolka się nie świeciła, ale napięcie na zaciskach akumulatora przy pracującym silniku to 11,8V. Wciśnięcie gazu nic nie zmienia.

Gdzie szukać przyczyny? Alternator? Regulator napięcia? Czy nie daj Boże jakoś "moduł" ?
 Odpowiedz
#2
 raffa 
Jeśli z alternatora i paska nie słychać żadnych pisków, ślizgania itp, jeśli alternator nie ma żadnych dużych oporów, to regulator.

Alternatory w smartach mają tendencję do umierania. Najprościej zdemontować i dać do regeneracji, przy okazji przemierzyć regulator (ew. wymienić, jeśli będzie potrzeba) dzięki temu mamy pewność, że posłuży nam możliwie długo. Warto przy okazji wymienić kółko, bo lubi się wyślizgać, bo nie ma sprzęgiełka.

U mnie w wątku masz dyskusję na ten temat, niektórzy montują kółko chyba od mondeo. Ma jeden rowek więcej, ale poza tym podobno pasuje. Miałem robić to u siebie, ale w końcu odpuściłem. Alternator poszedł do regeneracji, całą robotę robił mechanik.

Alternator w smartach oczywiście jest we wrednym miejscu (z prawej, z góry, od strony kabiny). Jest niezbyt dużo miejsca na jego wyjęcie, trzeba manewrować. A w cabrio tego miejsca jest podobno jeszcze mniej, bo jest tam dół / mocowanie pałąku przeciwkapotażowego...

Z tego powodu oddałem do mechanika, jednak podnośnik daje większe możliwości. Ale podobno da się nawet z ziemi Smile
 Odpowiedz
#3
 kamyk 
11,8V jest nawet za mało dla akumulatora w spoczynku - jest to wartość dla akumulatora rozładowanego.
Dlatego aby nie stracić (uszkodzić) akumulatora doładuj go i w takim stanie pozostaw do czasu naprawy.
 Odpowiedz
#4
 chris2 
Może to być regulator jak napisał Raffa ale nie koniecznie,U mnie była identyczna sytuacja z ładowaniem,napiecie ładowania niecałe 12V-kontrolka ładowania gasła,stwierdziłem że prawdopodobnie regulator lub szczotki i wymontowałem alternator.Po rozebraniu okazało się że uzwojenie twornika/stojanu jest w kilku miejscach zaśniedziałe,po wyczyszczeniu śniedzi okazało się że uzwojenie jest przerwane w kilku miejscach.Alternator pojechał do regeneracj,wymieniono uzwojenie i łożyska,od tego czasu śmiga bez problemu.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Brak ładowania akumulatora:( 11 14.952 22.09.2012, 23:36
Ostatni post: gonzo22



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu