Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Podłączenie pod OBD - próba tester

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Podłączenie pod OBD - próba tester
#1
 sebekz 
Witam,

Mam Smarta cdi z 2003 roku.

Jakiś czas temu rozpiszczał mi się silnik. Podejrzewając alternator, podjechałem do znajomego specjalisty, który w profesjonalny sposób bardzo sprawnie go wymontował i wymienił praktycznie wszystko - stabilizator napięcia, łożysko, szczotki, koło pasowe... Tak to jest, gdy daje się auto do Smart Center - Panowie "Specjaliści" nie dokręcili alternatora, co spowodowało spalenie koła pasowego i ruinę całości.

Tyle historii. Rzecz w tym, że alternator był podczas naprawy montowany i demontowany dwukrotnie - po pierwszym montażu odmówił ponownie posłuszeństwa, przez co autko złapało błąd. Nic to - pomyślałem. Pali, jeździ - podłączę w domu do komputera przez OBD2 i skasuję pamięć błędów.

Swoją drogą, błąd manifestuje się w bardzo dziwny sposób:
- świeci się kontrolka ładowania (czerwona)
- świeci się kontrolka świec żarowych (pomarańczowa)
- miga sekcja temperatury silnika
- miga sekcja ilości paliwa
- miga ikonka dystrybutora paliwa w wersji z wtyczką na końcu węża
- wyświetlacz aktualnego biegu jest pusty

I w takiej konfiguracji auto mimo wszystko jeździ.

Więc wracam do domu, podłączam do komputera... i tu zaczęły się schody...

Mam kabel ELM327 - a dokładnie coś takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=804198919

Do tego pół kilograma różnych programów, w tym demo PCMScan w najnowszej wersji.

Po podłączeniu auta do komputera PCMScan wykrył pojazd, jeden moduł ($12 - Engine Module), ale tylko trzy PIDy (IMHO powinno ich być całe stado - w końcu komputer Smarta potrafi podać bardzo dużo parametrów pracy). No i mimo dwóch godzin prób, nie udało mi się skłonić Smarta do zdradzenia choćby najprostszej informacji na swój temat. O kodach błędów nie wspominając. Zero.

Po tym przydługim wstępie pytanie brzmi - czy komuś udało się zmusić Smarta do współpracy z jakimkolwiek oprogramowianiem diagnostycznym instalowalnym na PC? Na razie strzelam, że albo Smart jest na tyle specyficzny, że może i wspiera standard, ale wyłącznie Mercedesowski Wink, albo mam walnięty port OBD w aucie, co by mnie bardzo zasmuciło.
 Odpowiedz
#2
 Gość 
genralnie SMART to dla mnie nowe auto którego sie uczę ale.... w diagnostyce trochę siedzę i.... nie znam ŻADNEGO progamu na PC (no może poza VAGiem ....aaaale VAGa obsługują już co lepsze zegarki Wink który współpracuje z OBD a jeśli ktoś pisze że jest to: albo ściemnia albo owy program podaje tylko parametry które Ci nic nie dadzą - i to jest RAZ. DWA... prawde mówiąc długo dyskutowalśmy z kolegami (mechanikami-diagnostami) czy alternator może spowodowac zapisanie błędu(?!) to urządzenie "analogowe" w instalacji i niewiele ma wspólnego z OBD czy CAN. TRZY samo skasowanie błędu w większści OBD i OBD II można przeprowadzić bez użycia kompa... jak to sie mówi kody można "wymigać" a błędy skaasować - problem tylko w tym taki że jest tu potrzeba pewna wiedza i "szpryt" Wink ...i po czwarte sprawdzałem CZYM można sie podłączyć do SMARTa i nie mam dobrych wieści... CDIF odpada, wszelkie skannery nie dają rady... i narazie to wszystko co próbowałem i... ku mojemu zdziwieniu te urządzenia mnie jeszcze aż tak nie zawiodły Wink NIe wiem ile dadzą ci powyższe wyjaśnienia... ale w tym temacie to cała moja wiedza Wink
 Odpowiedz
#3
 PKO 
a sprawdziles czy ladowanie tego alternatora jest prawidlowe zdaje sie miedzy 13,9 do 14.4 ??
 Odpowiedz
#4
 maciek11 
Sziedzę w Smartach od 3 lat powiem ci, że nie ma takiego programu co obsługuje Smarta. Są jakieś interfejsy co pokazują jakieś bzdety banalne, ale nie proponuję ich podpinać. Ja pracuję na oryginalnym programie DAS i specjalnym okablowaniu Mercedesa i tylko tym możesz cokolwiek zrobić w Smartach. A co do błędu z alternatorem to mogło być przepięcie jak się wypalał alternator i coś popalił w kompie.
 Odpowiedz
#5
 sebekz 
<i>a sprawdziles czy ladowanie tego alternatora jest prawidlowe zdaje sie miedzy 13,9 do 14.4 ??</i>

To jedyna wartość, jaką da się odczytać z OBD - pewnie dlatego, że analogowa. Musiłbym podłączyć ponownie, ale było bodajże 13,9V. Na samym alternatorze nie sprawdzałem i za bardzo nie mam jak, ale zakładam (być może pochopnie), że facet to sprawdził. Jego chleb to alternatory i rozruszniki, robi tego tysiące rocznie...

Czy zły prąd ładowania może spowodować również pozostałe symptomy (migające sekcje LCD i pusty środek)?
 Odpowiedz
#6
 sebekz 
<i>A co do błędu z alternatorem to mogło być przepięcie jak się wypalał alternator i coś popalił w kompie. </i>

Czy wchodzi w grę coś innego, niż wizyta we wrocławskim SC, gdzie mi znowu coś przy okazji naprawy popsują i skasują jak za zboże za samo łaskawe spojrzenie na pojazd?
 Odpowiedz
#7
 sebekz 
<i>samo skasowanie błędu w większści OBD i OBD II można przeprowadzić bez użycia kompa... jak to sie mówi kody można "wymigać" a błędy skaasować - problem tylko w tym taki że jest tu potrzeba pewna wiedza i "szpryt" Wink</i>

I pewnie w warunkach "chałupniczych" nic nie można zrobić? Po prostu chciałbym skasować cokolwiek tam siedzi, zanim dam zarobić SC Frączak we Wrocławiu, od których wszystkie kłopoty się zaczęły, a udowodnić nic im nie mogę.
 Odpowiedz
#8
 Devil 
Nie mam dobrych wieści,ale to nie konert życzeń.
Piszę to co wynika z mojej autopsji:
Nie ma możliwości zrobienia tego na PC,inne urządzenia też nie dają rady,jedynie oryginalne oprogramowanie,a to już tylko SC.Miałem kilka problemów ze swoim smartem,jeden pzostał do dzisiaj,próbowali różnych myków znajomki poprzez "oszukiwanie modułu",nic nie przyniosło efektu...a robią w tym temacie nie od dziś,taki jest niestety smart.Pzdr i życzę powodzenia,jak coś dasz radę...teges (oczywiście poza SC) to daj znać na forum.
 Odpowiedz
#9
 maciek11 
Jeśli upalił ci się komputer to problem może skończyć się w SC z tego powodu, że jak włożysz nowy komp, albo używany od innego to trzeba go zaadoptować i nie koniecznie w przydrożnym serwisie, nawet ja mając sprzęt do tego nie zawsze mogę tego dokonać.
 Odpowiedz
#10
 sebekz 
<i>Jeśli upalił ci się komputer to problem może skończyć się w SC</i>

Jeśli zadaję średnio mądre pytania, to z góry przepraszam... ale czy z upalonym komputerem Smart by palił i jeździł jak gdyby nigdy nic, jedynie z "dyskoteką" na tablicy przyrządów?
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ZWARCIE INSTALACJI POD FOTELEM KIEROWCY will_heniek 4 4.119 06.01.2022, 12:51
Ostatni post: Sebastia19908
  Komputer w smarcie pod OBD kmalinek 4 4.018 28.04.2019, 16:06
Ostatni post: speedykielce
  Wymiana modułu z pod siedzenia Lanser1910 0 2.331 15.03.2019, 10:02
Ostatni post: Lanser1910
  450 Podłączenie radia - prąd w kostce ISO - kostka, schemat, pamięć KoloOlo1 30 22.405 09.02.2019, 17:44
Ostatni post: rudiszubert
  [450 benzyna] Grzejące się przekaźniki pod fotelem? MączeK 0 2.095 29.06.2016, 10:00
Ostatni post: MączeK
  wtyczka pod siedzeniem pasażera piotrasta 8 7.199 22.02.2016, 15:53
Ostatni post: piotrasta
  subwoofer pod siedzenie fortwo nie tylko do 450! alextok1 17 10.014 01.04.2015, 12:12
Ostatni post: waflo
  (NIE) Proste podłączenie zegarka w CDI? MIniSmart 4 3.380 28.02.2014, 15:13
Ostatni post: MIniSmart



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu