raffa
Liczba postów: 1.592
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
(23.03.2022, 21:01)wibi79 napisał(a): Do tej kolekcji brakuje ci jeszcze karetki co byś mógł szybko udać się do szpitala albo po pomoc medyczną jak jesteś w "transie". Wówczas będziesz miał prawdziwą "specjalizację"
@wibi79, akurat w przypadku @smarkacz karetka nie byłaby takim głupim pomysłem To całkiem solidna baza do zabudowy
Smarkacz
Liczba postów: 325
Dołączył: Jun, 2018
Reputacja:
1
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2004
smart roadster, 2004
Smarkacz 24.03.2022, 06:32
(24.03.2022, 00:53)raffa napisał(a): (23.03.2022, 21:01)wibi79 napisał(a): Do tej kolekcji brakuje ci jeszcze karetki co byś mógł szybko udać się do szpitala albo po pomoc medyczną jak jesteś w "transie". Wówczas będziesz miał prawdziwą "specjalizację"
@wibi79, akurat w przypadku @smarkacz karetka nie byłaby takim głupim pomysłem To całkiem solidna baza do zabudowy
Od 10 lat rozkminim temat, ale powstrzymywał mnie brak kasy, lub żal jej na taka inwestycje w hobby. Jednak teraz sporo się zmieniło, wiec do kompletu wejdzie UNIMOG 4000. Mniej więcej tak będzie wyglądał (bez wyciągarki, gdyż jej koszt to jakieś 2 smarty roadstery.)
Zapewne zastąpi terenówkę.
(Moduł mieszkalny mam już w 90% skompletowany, pozostał szkielet stalowy i ściany)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.03.2022, 06:34 przez Smarkacz.)
Smarkacz
Liczba postów: 325
Dołączył: Jun, 2018
Reputacja:
1
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2004
smart roadster, 2004
Smarkacz 24.03.2022, 06:57
Od kilku miesięcy chodzi mi po głowie radykalne odchudzenie roadstera, aby zwiększyć stosunek KM/kg jednak powstrzymuje mnie żal tego tego egzemplarza, który mam, gdyż jest w świetnym stanie.
Przeróbki:
- usunięta klima to jakieś 5-8kg
- fotele sportowe to co najmniej 10kg zysku
- poduszki powietrzne to pewnie z 5kg
- zamiast akumulatora kwasowego LiIon + SUPER KONDENSATOR co najmniej 12kg zysku (różnica wagi)
- usunięcie alternatora to ze 3kg mniej i kilka KM więcej. (zasilanie z LiIon, niestety pod domem będzie musiał być podpięty do ładowarki jak rower elektryczny)
- Zamiast dywaników i wygłuszenia czarna farba "gumowa" to pewnie kilka kg zysku
- Konieczne LEDy, aby nie rozładować akumulatora LiIon to nie przyniesie żadnego zysku.
- Przedni bagażnik (koryto) chyba z 5kg waży
-----------------------------
to tak na szybko licząc daje jakieś 45-50kg zysku a to 7-8% masy mniej
- Ponadto sadzę, że hardtop zamiast dachu rozsuwanego i mechanizmów do niego da co najmniej 5-10kg zysku.
- Można pomyśleć też o zamianie elektrycznych okien na "korbotronic" to kolejne kilka kg
- Zamiast radia smartfon+słuchawki to kolejny kilogram
- Trochę można by "zarobić" zamieniając szyby na plastikowe, jednak to chyba niezbyt ekonomiczne, nie warte zysku wagi.
by the way...
...z 5 lat temu zrealizowałem projekt ultralekkiego roweru górskiego, który byłem w stanie JEDNA REKĄ podać ponad ogrodzeniem sąsiadowi!!! Wszystko co się dało zamieniłem na carbon i tytan!! Byłem bardzo zadowolony z tego projektu, ale okazał się mało praktyczny, gdyż karbon nie jest odporny na uderzenia ostrymi krawędziami kamieni a w terenie upadki na kamienie to norma, więc go sprzedałem...
...ale pozostało doświadczenie, frajda, dziesiątki fotek, duma i jakieś 5,5 tys zł czystego zysku w kieszeni na kolejne projekty.
Może więc gdy przestanie być mi szkoda motać roadstera to spróbuję go odchudzić ile się da?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.03.2022, 08:17 przez Smarkacz.)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 24.03.2022, 10:35
(24.03.2022, 06:57)Smarkacz napisał(a): Od kilku miesięcy chodzi mi po głowie radykalne odchudzenie roadstera, aby zwiększyć stosunek KM/kg jednak powstrzymuje mnie żal tego tego egzemplarza, który mam, gdyż jest w świetnym stanie.
Przeróbki:
- usunięta klima to jakieś 5-8kg
- fotele sportowe to co najmniej 10kg zysku
- poduszki powietrzne to pewnie z 5kg
- zamiast akumulatora kwasowego LiIon + SUPER KONDENSATOR co najmniej 12kg zysku (różnica wagi)
- usunięcie alternatora to ze 3kg mniej i kilka KM więcej. (zasilanie z LiIon, niestety pod domem będzie musiał być podpięty do ładowarki jak rower elektryczny)
- Zamiast dywaników i wygłuszenia czarna farba "gumowa" to pewnie kilka kg zysku
- Konieczne LEDy, aby nie rozładować akumulatora LiIon to nie przyniesie żadnego zysku.
- Przedni bagażnik (koryto) chyba z 5kg waży
-----------------------------
to tak na szybko licząc daje jakieś 45-50kg zysku a to 7-8% masy mniej
- Ponadto sadzę, że hardtop zamiast dachu rozsuwanego i mechanizmów do niego da co najmniej 5-10kg zysku.
- Można pomyśleć też o zamianie elektrycznych okien na "korbotronic" to kolejne kilka kg
- Zamiast radia smartfon+słuchawki to kolejny kilogram
- Trochę można by "zarobić" zamieniając szyby na plastikowe, jednak to chyba niezbyt ekonomiczne, nie warte zysku wagi.
by the way...
...z 5 lat temu zrealizowałem projekt ultralekkiego roweru górskiego, który byłem w stanie JEDNA REKĄ podać ponad ogrodzeniem sąsiadowi!!! Wszystko co się dało zamieniłem na carbon i tytan!! Byłem bardzo zadowolony z tego projektu, ale okazał się mało praktyczny, gdyż karbon nie jest odporny na uderzenia ostrymi krawędziami kamieni a w terenie upadki na kamienie to norma, więc go sprzedałem...
...ale pozostało doświadczenie, frajda, dziesiątki fotek, duma i jakieś 5,5 tys zł czystego zysku w kieszeni na kolejne projekty.
Może więc gdy przestanie być mi szkoda motać roadstera to spróbuję go odchudzić ile się da?
A ile Ty ważysz ? może też parę kilogramów dałoby się uzyskać
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Smarkacz
Liczba postów: 325
Dołączył: Jun, 2018
Reputacja:
1
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2004
smart roadster, 2004
Smarkacz 24.03.2022, 11:10
(24.03.2022, 10:35)obwd-crash napisał(a): A ile Ty ważysz ? może też parę kilogramów dałoby się uzyskać
O jakieś 15-20kg za wiele i nad tym już pracuję z powodu utraty kondycji, oraz słabej skuteczności w podrywaniu f2f, niestety to nie jest takie łatwe jak wymontowanie klimy, czy tapicerki.
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 24.03.2022, 11:30
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
wibi79
Liczba postów: 280
Dołączył: Apr, 2019
Reputacja:
14
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Będzin
smart fortwo 450 cdi
(24.03.2022, 00:53)raffa napisał(a): @wibi79, akurat w przypadku @smarkacz karetka nie byłaby takim głupim pomysłem To całkiem solidna baza do zabudowy Ja pisałem poważnie, że tu potrzebna jest karetka.A co do karbonu i "jedną ręką" to prawda jest zupełnie inna, wystarczy przeczytać link poniżej https://zumbifoundation.org/ramy-alumini...z0QAvD_BwE
Smarkacz
Liczba postów: 325
Dołączył: Jun, 2018
Reputacja:
1
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2004
smart roadster, 2004
Smarkacz 24.03.2022, 13:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2022, 14:10 przez Smarkacz.)
Smarkacz
Liczba postów: 325
Dołączył: Jun, 2018
Reputacja:
1
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2004
smart roadster, 2004
Smarkacz 27.03.2022, 23:48
Ładna walka Smarta z dwoma Lotusami Elise.
...kurczę, to autko ma potencjał a potrzebuje jedynie odchudzenia o 100-150kg i ze 100-150KM mocy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.03.2022, 07:51 przez Smarkacz.)
LKM26
Liczba postów: 29
Dołączył: Jun, 2021
Reputacja:
1
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: chorzów
smart brak
(27.03.2022, 23:48)Smarkacz napisał(a): Ładna walka Smarta z dwoma Lotusami Elise.
...kurczę, to autko ma potencjał a potrzebuje jedynie odchudzenia o 100-150kg i ze 100-150KM mocy. 2 sprawy:
1.Szczerze... jeśli ktoś chce wycisnąć z tego silnika ''100-150KM'' to nie chciałbym wiedzieć jak przekłada się to na żywotność silnika który i tak już trzeba remontować co 100-120 tyś kilometrów. No chyba ,że ktoś chce zrobić SWAP'a na np.1.3 z Hayabusy lub K20 jak w filmiku poniżej
2.Moim zdaniem ''odchudzenie'' roadstera o te 100-150kg pozbawiłoby go walorów użytkowych(chodzi mi tu o te poduszki,alternator,fotele itp.) no chyba ,że zamysł od początku taki,że samochód ma być zabawką na tor i koniec.
W ramach ciekawostki wspomnę jeszcze o 2 prototypach smarta 452 od Brabusa,które miały 1.4 V6 bi turbo ,który generował 210 km.Sam silnik powstał z połączenia 2 silników 0.7 turbo.
Moim zdaniem jeśli mówimy o wersji odchudzonej na full i na zeSWAPowanym silniku na pewno jest to ciekawy pomysł,lecz niestety leży on w sferze marzeń(Każdy chyba wie dlaczego )-według mnie gra nie warta świeczki.Jeśli zaś mówimy o takiej wersji po taniości,która polega na chiptuningu +10km i odchudzeniu...samego siebie to ta wersja jest już o wiele,wiele bardziej przystępna
P.s Filmik z jedną z koncepcji smarta 452 z zeswapowanym silnikiem(tutaj K20 z hondy) https://www.youtube.com/watch?v=RRY39A9Pgf8
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.03.2022, 18:47 przez LKM26.)
|