A to jest ciekawa teoria Tomku, żeby wymieniać świace i przewody w CDI. Musze się chyba doszkolić.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Szybkie CDI...
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
w bezynie 700cm z turbiną maksymalny jest program 86 PS ale tez wymaga wymiany osprzętu ... optymalnie do 76-77PS.
No i istotny jest stan, przebieg smarta przed zmianami ... im starszy i wiekszy przebieg tym wieksze ryzyko w czasie obciążenia silnika coś klęknie. Jelśi masz sportowe zapędy to zalecam zgodnie z zasadą tunning obejmujący wymiane osprzętu ... jeśli robisz tylko remape celem optymalizacji osiagów to program i zdrowy rozsądek wystarcza. Czytałem na germańskich portalach ... jak ludzie potrafili po takiej zmianie jak mam ja w Filipie I wysadzić w powietrze turbine po 500 kilometrach 86 Ps to nie koniec mozliwosci bryciole poszli owiele dalej:www.t1ny.com/index.php?action=details&catid=25 autko goscia z evilution ile pojezdzi?...pewnie nie dlugo
Smart F4 1500cc CDI (2009 - ?)
Smart F2 700cc (2011 - ?)
W terazniejszym smarcie juz nie, ale w nastepnym CDI bede wgrywal program na 55 KM, 130 Nm, zniesienie ograniczenia predkosci i skrocenie cyklu zmiany biegow. Na smarta Fortwo to starczy...
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ... Cytat:86 Ps to nie koniec mozliwosci bryciole poszli owiele dalej:www.t1ny.com/index.php?action=details&catid=25 To nie dokońca tak jest jak myślisz, facet sporo zmodyfikował rzeczy a przede wszystkim posiada podzespoły Brabusa mowa tu o: wiekszych przewodach (tik pipe), mocniejszym turbo, mocniejszym sprzegle, zmodyfikowanej skrzyni, większa chłodnica itd. F2 w 700 to ta sama konstrukcja co w roadsterze, a seryjny roadster z 82 idzie bez problemowo na 115 ( połowa europy jezdzi na tym sofcie), natmiast Brabus jest w stanie iść na 138. Wiadomo że przy każdym podnoszeniu mocy: a) rosną kucyki = żywotność silnika spada b) rośnie moment = żywotność sprzęgła spada Cała zabawa polega na tym iż jeśli ktoś naprawde chce się bawić w podnoszenie mocy to kupuje benzyne a nie CDI, co za sens jest kupno diesla, a potem dłubanie mu mocy to albo ma być ekonomia albo osiągi (wiem co mówie jezdziłem ponad 3 lata CDI i przesiadłem się do benzyny) CDI jest tylko lepszy jeżeli chodzi o spalania przy pokonywaniu codzinnie dużej ilości km (i czy ma seryjne kucyki czy jest po remapie to i tak jest wolny), w każdej innej opcji benzyna jest lepsza. Jak ktoś się chce w to bawić to niech wezmie przyklad z Tomka: najmocniejszy model benzynowy + mały przebieg + profesjonalny soft = i takie podejście ma sens a jak ktoś chce wpakować program do Smarta co ma już nastukane ponad 150k to sory zrobi może z 10-15k i Turbo pojdzie się ......... itd.
Pietja ... każdy sobie dopasuje do siebie, pisałem ogolnie o podzespołach w smartach ... wiem, że w syrenie nie ma alternatora ... chodzi mi o zasadę ... gdzie kończy sie granica softu a zaczyna także przeróbka mechaniczna ... w Filipie I gdybym poszedł dalej zainwestowałbym jeszcze ok 1500 do 2000 Euro w przeróbki mechaniczne i git ... tylko gdzie bym wtedy jeździł do serwisu ... to Witten. A nie wspominam tutaj o tym, że skoro tak przyspieszysz i rozpędzisz smarta pierwszej generacji do 190-200 km/h to trzeba go jeszcze skutecznie zatrzymać ... mocniejsze klocki i tracze, przewody ... szerokie opony bo wtedy nie ma już żartów i na 145 z przodu raczej bym nie próbował etc. i tak mozna mnozyć . PKO spytał więc na moją wiedzę ... się wyplułem i tyle . A ta wiedze mam od niemieckich tunerów ... . Może komus sie przyda ...
Troche nie na temat, ale sie z tym zdaniem nie do konca zgodze . Oczywiscie, ze jesli ktos chce tuningowac na maxa, to w gre wchodzi jedynie benzyna. Jednak przy umiarkowanym zalozeniu z ktorego ja wychodze, a mianowicie: oszczednosc (co mi po smark, ktory bedzie palil tyle co normalny samochod?) plus niezawodnosc (po co mi silnik, ktory nalezy naprawiac po ok. 100tkm?) plus dostepnosc miejsc parkowania w duzym miescie (po co mam wozic powietrze i szukac miejsca do zaparkowania przez 20 min?) smart w wersji CDI jest optymalny.
Gdybym szukal jedynie lepszych parametrow i osiagow, to w moim wyborze, nawet na smarta bym nie spojrzal . Jest czesc uzytkownikow chcacych latac Fortwo 170 km/h, ale ja do nich nie naleze, bo 135km/h przy pustym autku i bocznym wietrze to juz za duzo ... Co prawda czasami te 135km/h to dla mnie za malo, ale dalej chce miec mozliwosc kontroli, jesli chce to autko jedzie 150 km/h (przy sprzyjajacych warunkach), a w innym przypadku spala 3,5- 4 litry ON i moge je prawie wszedzie zaparkowac...
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
To co piszesz brzmi rozsądnie ... ale to juz kwestia eksploatacji pojazdu po zmianach ... natomiast jasnym jest, że jak się ktoś postara to i brabusa zabije przez 1000 kilometrów.
Ja też nie po to optymalizaowalem Filipa, żeby popieprzać 170km/h wg nawigacji ... tylko żeby mieć 120Nm i móc spokojnie podrózować po autostradach 120-130 bez dyskomfortu i mieć zapas w razie draki pod pedałem ... zresztą chyba Gotek jeździł moim smartem i potwierdził zasadność takich działań ... w dieslu tym bardziej
Tomka smart to byl... ( kurde az mi sie lezka w oku kreci ) taki poprostu samochod... nie musiales sie zastanawiac czy wystarczy Ci miejsca zeby wyprzedzic poprostu wolne? wolne gaz i poszedł bardzo sympatyczne autko a ten.... ten łysol go sprzedał :( buuuuuuu :P:P:P
Nie był ... tylko jest tyle, że adoptowany i będzie słuzył komu innemu ... ale bedę go czasami widywał ... też krwawię ale cóż ... ekonomia jest bezlitosna ... ... na Helu zobaczysz lek na całe zło ... .
Ehhh ... to po prostu inna bajka ... nie lepsza ... nie gorsza ... tylko inna |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
For Two CDI pali mi ok 5 litrów,ile wam palą CDI ???? | 4 | 3.519 |
18.07.2005, 19:27 Ostatni post: Guest |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości