Kupiłeś?
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Opony, opona - jakie? Ogólna dyskusja
http://moto.allegro.pl/145-65r15-175-55r...36186.html
Dziś pokazały się na ALL. tyle że rocznik ??? Ale może komu podpasuje?
Cabrio 451 Ultimate RS LINK do poprzedniego wcielenia>>> http://smartklub.pl/t-robsonwawa-smart-e...pasa--4476
Wszycy czekaliśmy i mamy ale fajnie .Szkoda że tylko na tydzień
OCENA OPON ZIMA........... dajcie oceny i marke 1.Continental TS 800 ocena na 5-6 w 450 i 451 http://www.opony.com/parametry-opony/con...15-74-t-fr
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
Nie wiem jakie teraz mam ,ale ja zawsze byłem zadowolony z Yokohama opon . W Smarcie mialem W-Drive
opinie http://www.opony.com/testy-opon/osobowyc...ma/w-drive
opona continental ts 800 nie zawiodła mnie poprzedniej zimy więc na tą zimę kupiłem takie same do drugiego smarta cena nie jest niska ale warto zainwestować w tamtym roku na jesieni był problem z dostępnością tych opon (nie mieli w magazynach ściągali z Niemiec) w tym roku nie wiem jak jest kupiłem odpowiednio wcześniej opony godne polecenia
Yokohama Winter T F601
Drugi sezon na nich. W zeszłym zawiodły mnie raz - nie poradziły sobie ze sporym wzniesieniem... W tym zobaczymy jak będzie Nie narzekam, całkiem niezła guma. W skali od 1 do 10 dam 7'mkę
Mamo, mamo dlaczego Ci ludzie klękają?! Aaa bo to syneczku Brabus jedzie...
Najwyższy czas zmienić opony. A, że mam zestaw zimówek na stalówkach poszedłem wymienić koła. Przy odkręcaniu kółka zauważyłem na oponie na alumach *M+S - czyli też zimówka. Oszo chodzi?
Sprawdziłem w necie i co? Na alumkach ma Goodyery Vector 5 które w sewisie oponiarskim opisane są jako wielosezonowe, z całkiem niezłymi ocenami zwłaszcza w zimie. Na stalówkach mam Vredesteiny Quartac 2 *M+S, opisane w tym samym serwisie jako wielosezonowe, z dość dobrymi ocenami w zimie. Do tej pory nie uznawałem czegoś takiego jak opony wielosezonowe, bo coś jak jest do wszystkiego, to jest... itd. Czyli albo letnie, albo zimowe. A tu taka niespodzianka ze strony mojego maleństwa. Stąd moje pytanie do Was: macie jakieś doświadczenia z oponami wielosezonowymi, a najlepiej tymi modelami? (06.11.2012, 17:46)Nestor napisał(a): najlepiej tymi modelami? Jak w zeszłym roku wypychałem sasiada z podwórka gdzie było z 10 cm sniegu to sie przyznal ze własnie uzywa.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Może to czysto akademickie podejście, ale ... miękka opona jaką z natury ma być opona przeznaczona do zimy, bardzo dobrze sprawuje się też latem /opony w formule I podgrzewa się przed startem by były miękkie i miały optymalną temperaturę do wyścigu - nie rozgrzewały się i nie nabierały dopiero dobrych właściwości w zakresie przyczepności/.
Lecz miękka mieszanka gumowa opony zużywa się szybciej od twardej. Opona zimowa dobra jest wyłącznie na śniegu, ale pod warunkiem, iż posiada minimalną głębokość rzeźby bieżnika, tj. powyżej 4mm, by mogła się "wgryzać" w śnieg a zarazem oczyszczać bieżnik z niego. Powierzchnia styku opony a tym samym bieżnik w strefie kontaktu z podłożem są w zasadzie płaskie, a gdy koło się obróci to bieżnik stanowi wycinek koła gdzie górne części rzeźby bieżnika znacząco się rozsunęły. Im głębszy bieżnik tym rozsunięcie kostek rzeźby bieżnika większe, a co za tym i zdolność do samooczyszczania się bieżnika ze śniegu. Bieżnik o głębokości poniżej 4mm dyskwalifikuje oponę zimową do użytku zimą lecz zezwala na jej użytkowanie latem, gdzie bardzo szybko się zużyje. Wracając do opon wielosezonowych, występują na nich dwa wskaźniki zużycia rzeźby bieżnika, jeden na lato - tj. do około 1,6mm głębokości, drugi na zimę ponad 4mm. Zatem zużywają się one latem szybciej jak opony letnie a zimą wolniej jak opony zimowe. Oponami wielosezonowymi nie są opony z napisem M+S (z niemieckiego Matsch+Schnee = Błoto+Śnieg), które to oznaczenie opisuje wyłącznie opony z tzw. bieżnikiem/rzeźbą specjalną, lecz z dodatkowym napisem All Weather. Opony letnie na mokrej nawierzchni zimą potrafią się lepiej sprawować aniżeli opony zimowe, gdyż letnie z natury przeznaczone są do jazdy na mokrej nawierzchni. Do jazdy po suchej nawierzchni najlepsze są łyse opony ale ich użytkowania w ruchu drogowym zabraniają przepisy. Na oblodzonej nawierzchni, lub na ujeżdżonym twardym-zbitym śniegu, polegną wszystkie zgodne z prawem w Polsce opony, a wygrają zabronione prawem opony z kolcami, obowiązkowe zimą w niektórych z krajów skandynawskich. Być może Mariusz musiał pomagać sąsiadowi, bo ten miał już za płytki bieżnik w oponie "wielosezonowej" ?
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Kamera, Rejestrator trasy - dyskusja, porady | RobsonWawa | 78 | 32.870 |
05.10.2023, 12:56 Ostatni post: maciekpkow |
|
[450] Turbosprężarka, wymiana, jakie oznaczenia | irysnaleczow | 1 | 1.392 |
19.06.2020, 22:01 Ostatni post: LAZY. |
|
[453] Opony | plesniak | 5 | 3.051 |
08.03.2019, 22:15 Ostatni post: plesniak |
|
Cabrio - ale jakie? | Kanapa | 37 | 14.484 |
07.01.2016, 09:03 Ostatni post: Marek |
|
Smart zarejestrowany / rejestracja kat. B1 - dyskusja | etamin | 87 | 45.669 |
12.01.2014, 22:20 Ostatni post: Sebastian_O |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości