Waflo w standarcie sa 145 wiec zastanawiam sie jak sie zmiescily 195 i nie wystaja za obrys auta.....i nie musisz sie tak unosic.....
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[450] Wspomaganie kierownicy - montaż we własnym zakresie
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Skad pomysl, ze sie unosze ?
Anyway byc moze te felgi ktore mam umozliwiaja zalozenie tak szerokiej gumy. Felgi te nie sa smartowskie. 195 z przodu wypelnia nadkole w pelni. Zewnetrzna krawedz opony jest rowno z krawedzia blotnika, a z kolei wewnetrzna czesc prawie dotyka amortyzatora, tak ze nic szerszego juz tam sie nie wcisnie. Jak dla mnie to starczy bo i tak na tych gumach auto trzyma sie jak przyklejone...
I to teraz jasne, bo na smartowskich felgach na przod chyb a sie nie zalozy 195.
Przy 145 trzyma sie dobrze a co mowic jak masz 195......
w takim razie jak wyglada spalanie??? Przy takich kapciach musi byc ciut wieksze....
Hmm..ciezko powiedziec. Ja praktycznie nigdy nie opuszczam miasta i to w dodatku auto eksploatowane jest codziennie na krotkich odcinkach (ok 4km jazdy i postoj kilka godzin) wiec ciezko powiedziec cos o realnym spalaniu. Wyniki przy tankowaniu to ok 6.5l/100km. Mysle, ze nawet przy waskich kapciach i tego typu jezdzie spalanie bylo by takie same...
hmmm....kiedys ktos pisal, ze przy mniejszym cisnieniu w kolkach zwieksza sie spalanie (niby logiczne, zwieksza sie powierzchnia toczenia) wiec tak kombinuje, ze przy szerszych kapciach bedzie podobnie. Pewnie latwiej to sprawdzic na dlugich trasach.
Dokladnie, przy dluzszej trasie cos by pewnie wyszlo, a tak to wysokie spalanie spowodowane jest glownie jazda "na ssaniu".
Nie wiem czy miales kiedys okazje toczyc auto na kapciu (lub niedopompowanych kolach). Opor toczenia wzrasta drastycznie. Przy szerokich kapciach z wlasciwym cisnieniem powietrza wewnatrz, opory toczenia sa prawie takie same jak przy wezszych oponach wiec mozna wysunac wsniosek, ze auto na niedopompowanych oponach szerokosci 145 bedzie palilo na bank wiecej niz na dobrze napompowanych 195.
W końcu...
Dzisiaj namierzyłem maglownicę ze wspomaganiem... oczywiście, kupiłem ją... W przyszłym tygodniu będę ją montował... Cieszę się bo praktycznie jedyny dyskomfort jaki miałem wynikał z tego, że kierownica w Smarcie kręciła się dużo ciężej niż w większych samochodach... Zobaczymy jak jest ze wspomaganiem... |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
450 - Ciężko chodzi kierownica, krzyżak, smarowanie, wspomaganie | 109 | 92.315 |
10.06.2021, 17:34 Ostatni post: B4RTJ |
||
Wspomaganie kierownicy | przemolka1 | 7 | 4.304 |
27.09.2016, 15:41 Ostatni post: przemolka1 |
|
metaliczne stuki na kierownicy | radekkaras | 9 | 4.602 |
16.12.2015, 10:51 Ostatni post: Mrozu |
|
Ruchy pionowe koła kierownicy | Belmont | 2 | 2.841 |
28.04.2015, 12:22 Ostatni post: Belmont |
|
Wspomaganie kierownicy | 79 | 53.106 |
31.03.2011, 20:01 Ostatni post: ŁYSY13 |
||
Luzy na kierownicy - przegub (krzyżak) | Gizbern | 4 | 6.273 |
22.03.2011, 04:55 Ostatni post: ŁYSY13 |
|
450 - Bicie, wibracje na kierownicy | 39 | 16.289 |
06.03.2010, 18:00 Ostatni post: PKO |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości