Ja wczoraj zapłaciłem w serwisie MB -Warszawa al Jerozolimskie :
uszczelka pod głowice 109,06
rozrząd komplet 634,81
świece 6 szt 172,31
zawory ssące 3 szt 115,66
przewody wysokiego 279,23
zawory wydech 3 szt 173,59 i wiele wiele innych części
(ceny brutto), razem na taki remońcik po strzale łańcuszka + wymiana płynów i filtrów to ok 3000+ naprawa, mechanik powiedział że ok 1000 i nie mogę się doczekać we czwartek odpalm smartka, a "miałt być takie piękne te wakacje i cóż 4 tyśki do tyłu . . .
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Moze komus sie przyda:
Glowice dokreca sie z 3 etapach. Najpierw dociagamy wszystkie sruby (w odpowiedniej kolejnosci) z sila 21Nm, potem obracamy wszystkie jeszcze raz o 90stopni, po czym ponownie obracamy wszystkie o 90stopni. Tak podaje instrukcja serwisowa Smarta (taka jaka uzywaja w serwisach Merca).
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Po zmontowaniu silnika mam wyciek oleju spod pokrywy zaworow. W instrukcji wyczytalem, ze trzeba dac nowa uszczelke po pokrywe (co sie zwykle robi w kazdym aucie). Pojechalem do serwisu, koles popatrzyl to katalogu czesci i stwierdzil, ze nie ma odzielnej uszczelki pod pokrywe zaworow. Sprzedaja tylko cala pokrywe w ktorej jest uszczelka. Koles powiedzial, ze zwykle laczy sie to na silikon, bo uszczelki sie nie wymienia (!?!).
Czy ktos moze to potwierdzic ? Wymienialiscie u was ta uszczelke ?
Ja potwierdzam, rozwiązanie to silikon, nie ma uszczelki w katalogach i nigdzie nie kupisz. W piątek odebrałem swojego smartka z warsztatu. Tak jak już pisałem strzelił mi łańcuszek rozrządu. wydałem 2900 na części + 1000 naprawa. ( powymieniałem też świece przewody, oleje,filtry ) i też składali pokrywe na silikon.
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Dzieki za potwierdzenie.
Ja jak dotyczas wydalem ok 1000zl na czesci i to wszystko bo robote robie sam wiec laczny koszt zamknie sie w tej cenie. Za te pieniadze dostalem uzywane turbo, nowe zawory, uszczelki, olej, filtry itp...wiec po tej robocie auto powinno znow chwile pozyc.
I tutaj rada dla wszystkich posiadaczy Smartow For Two z silnikiem benzynowym 599ccm z duzym przebiegiem. Nie warto czekac az silnik calkiem siadzie przez popekane zawory. Lepiej zapogiegac niz leczyc. Interweniujac wczesnie cala naprawa ograniczy sie do wymiany zaworow (ok 300zl) i uszczelki pog glowica (ok 110zl)....i znow bedzie spokoj z silnikiem na dlugie lata.
Jak pisalem w tym watki cala robote mozna wykonac samemu. Nie ma z tym zadnej filozofi.
Pozdrawiam
kamill
Liczba postów: 971
Dołączył: Jun, 2007
Reputacja:
0
Imię: Kamil
Skąd: WarszawA
ciekaw jestem czy v-max cos sie wiecej dowiedzial i czy moze pomysleli tez o mocniejszych pierscieniach ....
All-capone
Liczba postów: 1.292
Dołączył: Jul, 2006
Reputacja:
18
Imię: Robert
Skąd: blisko Iławy
All-capone
06.02.2008, 21:29
a masz problem z pierscieniami ?
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl
All-capone
Liczba postów: 1.292
Dołączył: Jul, 2006
Reputacja:
18
Imię: Robert
Skąd: blisko Iławy
All-capone
06.02.2008, 21:39
to co sie przejmujesz ?
mam pewien pomysł by zastosowac inne pierscienie ale nikt z moich klienów nie odwazył sie zaryzykowac by sprawdzuc czy mój pomysł zda egzamin- zaden problem to zastosowac ale ja mało jezdze benzyna tzn mam ze 2 beznyny ale nie są zarejestrowane i aktualnie w puzzlach - i tak złoze jeden silnik z tymi pierscieniami o których mysle ze potrzebóje kogos kto robi duzo km by to przetestowac- jestem na 95% pewien ze to rozwiązanie zażegna na zawsze potrzebe zorbierania silnika co chwile- wyeliminuje zuzycie oleju na weki weków oraz zachowa czystośc silnikawewnątrz - szacuje ze taki silnik powinien dożyć ok 400km przebiegu - nie wiem jak z turbuiną ale silnik powinien działas sprawnie na takim dystanscie- koszt częsci do przeróbki to 540zł
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl