[temat przeniesiony]
WITAM MAM PROBLEM Z KONTROLKĄ OLEJU, A MIANOWICIE KIEDY SILNIK SIE ROZGRZEJE TO NA WOLNYCH OBROTACH ZACZYNA MIGAĆ PO DODANIU GAZU JEST OK, JEŚLI SIE HAMUJE TEŻ JAKBY SIE SILNIK DŁAWIŁ I ZACZYNA MIGAC KONTROLKA OLEJU. OLEJ UZUPEŁNIONY NA MAKSA.
POMOŻE KTOŚ CO TO MOŻE BYC?
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
przemo142
Adept
(rozwiń)
#2
Wysłano: Wczoraj 16:56
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
jaki smart , jaki silnik i ile km przejechał
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
mecenas
Adept
(rozwiń)
#3
Wysłano: Wczoraj 17:18
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
Sprawdz styki i zmień filtr oleju bo jakiś marny i sie rozleciał
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
ŁYSY13
Pasjonat
(rozwiń)
#4
Wysłano: Wczoraj 19:33
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
zdemontuj podstawę filtra oleju prawdopodobnie przytarł się zaworek regulujący ciśnienie oleju (nie domyka się)nie każdy da się zreanimować czasem trzeba wymienić podstawę filtra (porysowana obudowa) jak masz jakieś pytania pisz pw
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
biedronka
Pasjonat
(rozwiń)
#5
Wysłano: Wczoraj 19:58
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
To napewno tak jak pan opisal
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
ŁYSY13
Pasjonat
(rozwiń)
#6
Wysłano: Wczoraj 20:07
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
na pewno to Kopernik nie żyje a kontrolka oleju to tylko przypuszczenia nie jestem kaszpirowski aby na odległość postawić trafną diagnozę podpowiadam tylko gdzie szukać Ps. filtr oleju akurat nie ma tu żadnego znaczenia
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
biedronka
Pasjonat
(rozwiń)
#7
Wysłano: Wczoraj 20:15
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
To poco go zakladac . Pan poczyta troszke o smarcie i zasadzie smarowania .Co sie stanie jak smok zaczyna zasanie do siatki .Ale poco
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
ŁYSY13
Pasjonat
(rozwiń)
#8
Wysłano: Wczoraj 20:22
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
filtr nie ma nic wspólnego z palącą się kontrolką na wolnych obrotach nawet jak się rozleciał co rzadko się zdarza zapytaj znawców to powiedzą ci co znajduje się w podstawie filtra oleju wtedy chyba załapiesz o czym piszę
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
biedronka
Pasjonat
(rozwiń)
#9
Wysłano: Wczoraj 20:30
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
Załapałem 29 lat temu .Prosze pana .Własnie dziś widziałem taki efekt jest to do potwierdzenia u Brolera . Pan podiedzie i zobaczy jak Austryjak sypnoł W 210 .Limit 500 km i zaczeło dopiero sie walenie . A popszedziło miganie właśnie kontrolki .Dwa warsztaty oględziny i co Poziom oleju max a klawiatura i ciśnienia brak .Zwalona miseczka i jest : papier i reszte badziewia .Serwis wstawił szankla filterek .
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
ŁYSY13
Pasjonat
(rozwiń)
#10
Wysłano: Wczoraj 20:39
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
tak wszystko się zgadza jest to możliwe aczkolwiek nie stanie się to nagle i na zimnym silniku będzie brak ciśnienia a gość opisuje że na zimnym silniku ma ok dopiero jak się rozgrzeje powstaje problem na zimnym olej jest gęsty i ciśnienie jakieś jest jak olej ciepły robi się rzadki i wtedy zaworek przepuszcza efektem jest brak ciśnienia ponadto autor tematu podał bardzo mało informacji o swoim smarcie nie napisał np. czy bierze olej jaki przebieg jaki olej itd.
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
biedronka
A co Pan napisał wczesniej o filterku ? Ale cotam mam swoje zdanie . A koledze z forum polecam zawzwonić do Tomka albo AlaCapone coś podpowie .
Wymień kolego filtr i zmień olej sprawdzisz i sprawdz optycznie czy jest cały filterek .Olej sprawdz palcami jak jest lpki. Bo jak woda to sam znajdziesz przyczyne
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/ole...iegow.html
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
ŁYSY13
Pasjonat
(rozwiń)
#12
Wysłano: Wczoraj 21:01
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
Jak sprawdzić domowymi sposobami jakość oleju w silniku i skrzyni biegów?
Zobacz artykuły na temat:eksploatacjaolej silnikowysilnikskrzynia biegów
Bardzo trudno jest określić właściwości oleju w skrzyni bez dokładnych, a przez to kosztownych badań laboratoryjnych. Jest jednak kilka domowych sposobów, dzięki którym przynajmniej częściowo można poznać aktualny stan oleju i jego właściwości smarne.
Bardzo trudno jest określić właściwości oleju w skrzyni bez dokładnych, a przez to kosztownych badań laboratoryjnych. fot. FotoliaNajprostszym i najłatwiejszym ze sposobów jest badanie tzw. wiskozy czyli lepkości oleju w warunkach statycznych. Olej musi być ochłodzony do temperatury otoczenia. Należy w dowolny sposób pobrać jego niewielką próbkę, najlepiej jedną kroplę. Z silnika pobiera się ją przy pomocy bagnetu, służącego do pomiaru poziomu oleju. Ze skrzyni biegów próbkę oleju można pobrać np. czystą plastikową szpatułką (jak jednorazówka do mieszania kawy) przez otwór wlewu lub otwór kontrolny poziomu oleju.
Zobacz też: Czy oleje silnikowe i przekładniowe można mieszać?
Po pobraniu próbki należy ją umieścić między opuszkami kciuka i palca wskazującego, a następnie leciutko ścisnąć ją i bardzo ostrożnie odsunąć jeden palec od drugiego. Warstewka oleju pomiędzy palcami stopniowo przekształci się w cienki ?słupek?, który przy dalszym rozsuwaniu palców ulegnie rozerwaniu.
Jeżeli nastąpi ono, w przypadku oleju silnikowego w odległości większej, niż 1 mm, a w przypadku oleju przekładniowego uda się osiągnąć ponad 1,5 mm, oleje można uznać za nadające się do dalszej eksploatacji. Jeżeli uzyskanie ?słupka? między palcami będzie trudne lub niemożliwe, olej należy jak najszybciej wymienić, ponieważ jego lepkość z jakiegoś powodu spadła poniżej poziomu krytycznego.
Badanie jakości (lepkości) oleju można przeprowadzić także przez umieszczenie jego kropli na kartce zwykłego, gazetowego papieru. Nie nadaje się do tego papier kredowy lub kredowany, z połyskiem, taki jak jest używany do druku kolorowych tygodników. Im wolniej będzie się rozprzestrzeniała tłusta plama, tym olej jest lepszy. Dlatego warto przeprowadzić test porównawczy, umieszczając próbkę oleju świeżego, z fabrycznego opakowania w odległości kilku centymetrów od próbki oleju badanego i uważnie obserwować szybkość tworzenia się tłustych plam.
Zobacz też: Jak zalegalizować użytkowanie paliw alternatywnych?
Należy przy tym pamiętać, że kropla oleju bardzo zanieczyszczonego nagarem i spalonymi cząstkami będzie się rozprzestrzeniała na papierze bardzo wolno, wolniej od kropli oleju czystego. Stąd opisana metoda jest mniej dokładna i miarodajna, niż sprawdzanie lepkości oleju między palcami.
Autor: Ryszard Jakubowski
Artykuł z dnia: 2011-05-24
Aktualizacja: 2011-12-14 13:22
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top
ŁYSY13
Pasjonat
(rozwiń)
#13
Wysłano: Wczoraj 21:10
Odpowiedź: Migająca kontrolka oleju
http://moto.onet.pl/1648615,1,oszustwa-m...tykul.html
WPISZ - oszustwa - a sam sprawdzisz co i gdzie
Edytuj | Skasuj | Odpisz | Top