(01.07.2015, 09:07)brat_hanki napisał(a):(01.07.2015, 05:43)shagger napisał(a): Podlacze sie pod temat bo mam problem z tylnym hamulcem.Jak kupilem smarta bylo wszystko ok ale po jakims czasie zaczely bic bebny z tylu podczas hamowania.Wykluczam przod bo sa nowe tarcze poza tym jadac np 50 kmh zaciagam lekko reczny i juz wibruje lekko caly tyl.Kupilem nowe bebny textara i wibracje sie powiekszyly.Dalem stare do przetoczenia dala porownania jak bedzie.Minimalne wibruje ale da sie jezdzic i na razie tak zostawilem.Reklamacji textarow mi nie uznali.Poradzcie cos co z tym zrobic.Tez macie takie problemy?
Hej,
Skombinuj czujnik zegarowy i pomierz co ma bicie i w którą stronę, bo może piasty są krzywe. Sam walczyłem, nie w smarku, z drganiami kierownicy przy hamowaniu i się skończyło na wymianie piast i tarcz.
Kiedyś u znajomego w warsztacie szukali drgań to auto (RWD) wrzucili na podnośnik i rozpędzali napęd do tych 80kmh przy których były drgania i robili próby, bez kół, bez tarcz, bez półosi, bez wału. W końcu wymienili kawałek układu wydechowego i jeden przegub w półosi.
Rozgranicz wibracje przy jakiejś prędkości bez hamowania co wskazuje na układ napędowy od wibracji w trakcie hamowania co wskazuje ewidentnie na układ hamulcowy.
Jeśli po zmianie/toczeniu bębnów hamulcowych coś się zmienia to trzeba szukać w tym obszarze. Możliwe ze jest skorodowana/ ma wrzery powierzchnia piasty przylegająca do bębna hamulcowego i będzie wibracja przy hamowaniu. Należy zdjąć bębny i sprawdzić powierzchniępiasty czujnikiem zegarowym oraz wzrokowo czy jest gładka.