(30.01.2017, 06:42)Lolek napisał(a): Przekroczenie stanu oleju o 0,5 czy 1 cm nie skutkuje niczym dla silnika niebezpiecznym, Problem powstaje gdy oleju jest tak dużo że silnik nie może zamienić go w pianę i korbowody uderzają o powierzchnię oleju, takiej sytuacji konstruktor nie brał pod uwagę na pewno. Przekraczanie poziomu skutkuje również zwiększonym spalaniem oleju gdyż pierścienie nie są wstanie zgarnąć go z gładzi cylindra równie skutecznie. Natomiast latem w temperaturach wysokich i bardzo wysokich olej jest jednym z czynników chłodzących i wtedy stan wysoki to zaleta. Z całkowitą pewnością zapalenie się lampki ciśnienia i stukot z silnika to sytuacja niedopuszczalna oraz skrajnie niebezpieczna dla jego stanu.
PS U mnie jest żółty, ale ja mam cdi.
Cenna wiadomość - myślałem, że przekroczenie stanu trzeba natychmiast zniwelować. Z resztą nawet na korku jest napisane, że przekroczenie stanu grozi awarią. Nie wiedziałem, że 0,5-1 cm to jeszcze nie jest powód do paniki.
Co do bagnetu - zgodnie z tym, co piszecie - prawdopodobnie mam z Diesla. Chciałem dobrze, ale oczywiście jakiś "inteligentny" mechanik/poprzedni użytkownik Smarta postanowił zamienić bagnet - czegoś takiego się nie spodziewałem.