Tak, SD, czyli Star Diagnose, komputer do mercedesów i smartów. Smarty 450/452 i 451 z innymi nie gadają. Ustawianie punktu otarcia powinno się robić przynajmniej przy każdym przeglądzie. Ja się staram robić dwa razy do roku (czyli co ok. 5 tys) dla większego komfortu zmiany biegów.
Łapie sprzęgła. Po zdjęciu siłownika do smarowania i czyszczenia można zajrzeć w otwór, w którym widać łapę. Tam warto też trochę posmarować, żeby nie było takiego tarcia metal o metal, to jednak dość często się styka w dodatku z dużą siłą. Rozregulowany / przytarty / popsuty siłownik, który nie umie delikatnie obsłużyć sprzęgła potrafi w łapie wywalić dziurę. I wtedy trzeba wszystko rozbierać.
Przy montażu siłownik dociska się w kierunku tarczy z siłą 50 Nm. I przykręca. To powinno pozwolić na dojechanie do kogoś, kto ma kompa. Ja byłem umówiony w grudniu na wymianę, bo zaczął świrować i niestety nie zdążyłem dojechać. Musiałem wymienić sam siłownik pod domem i po takim dokręceniu pojechałem na kompa i tam zostało to ustawione tak, jak to przewidzieli inżynierowie
Nie pamiętam, czy w wątku są zdjęcia otwartego siłownika, jak nie ma, to daj znać, wrzucę swój poprzedni.
W siłowniku lubi też pękać sprężyna... A na evilution jest rozpiska, jak go testować (bo niestety to nie jest tak, że podpinasz 12V i działa...)
Łapie sprzęgła. Po zdjęciu siłownika do smarowania i czyszczenia można zajrzeć w otwór, w którym widać łapę. Tam warto też trochę posmarować, żeby nie było takiego tarcia metal o metal, to jednak dość często się styka w dodatku z dużą siłą. Rozregulowany / przytarty / popsuty siłownik, który nie umie delikatnie obsłużyć sprzęgła potrafi w łapie wywalić dziurę. I wtedy trzeba wszystko rozbierać.
Przy montażu siłownik dociska się w kierunku tarczy z siłą 50 Nm. I przykręca. To powinno pozwolić na dojechanie do kogoś, kto ma kompa. Ja byłem umówiony w grudniu na wymianę, bo zaczął świrować i niestety nie zdążyłem dojechać. Musiałem wymienić sam siłownik pod domem i po takim dokręceniu pojechałem na kompa i tam zostało to ustawione tak, jak to przewidzieli inżynierowie
Nie pamiętam, czy w wątku są zdjęcia otwartego siłownika, jak nie ma, to daj znać, wrzucę swój poprzedni.
W siłowniku lubi też pękać sprężyna... A na evilution jest rozpiska, jak go testować (bo niestety to nie jest tak, że podpinasz 12V i działa...)