Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo
#1
 Kris-O 
Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem uszkodzonych pierścieni ABS'u.
Usterka objawiała się tym, że podczas nawet delikatnego hamowania "pukało pod pedałem". Zdarzały się również "kangurki" tzn. auto szarpało przy przyspieszaniu lub np. jeździe przez rondo. Oczywiście wszystkiemu towarzyszyła zapalająca się kontrolka ABS'u (trójkąt).
Po przeczytaniu kilku wątków na forum, sprawa była jasna jak słońce... uszkodzona zębatka ABS.

Postanowiłem umieścić tutaj kilka zdjęć z mojej wymiany i film instruktażowy znaleziony na YouTube. Mam nadzieję, że ktoś dzięki mnie zaoszczędzi trochę czasu Wink

Do całej operacji potrzebujemy:

- 2x pierścień ABS (42 zęby)
- klucz nasadowy 6 kątny 10mm
- nasadka 12 kątna 21mm
- nasadka 6 kątna 15mm lub klucz do kół 15mm
- nasadka E20
- klucz płaski najlepiej 12 kątny 18mm
- torx T20

- 1x mocna rurka do odciągnięcia belki(sanek)
- dysk ścierny i szlifierka kątowa
- druciak
- nieodzowny WD-40 lub zamiennik
- farba hummerrite lub inna na rdzę
- zimne piwo Beer i 2-3h wolnego czasu Cool

W pierwszej kolejności zaciagamy ręczny, luzujemy śruby tylnych kół i podnosimy samochód (ważne żeby był oparty na progach, nie o belkę) zabezpieczamy go przed osunięciem itp. itd. Ściągamy tylny zderzak, do tego używamy torx T20 i klucza 10mm.
Zdejmujemy koła, odkręcamy śrubę trzymającą półoś napędową kluczem 12 kątnym 21mm,następnie nasadka E20 i kluczem 18 odkręcamy wahacz, zaczynając od dłuższego. W przypadku rozkręcania jak i skręcania ma to znaczenie, ponieważ łatwiej "spiąć" wszystko do kupy.
Teraz przy pomocy rurki odciągamy w prawo, prawą belkę aby wyciągnąć półoś i dostać się do pierścieni.

Reszta zabawy to oczyszczenie rdzy, nabicie nowych zębatek(ja użyłem frezu do wiercenia otworów pod puszki elektryczne - pasuje idealnie) i zabezpieczenie farbą antykorozyjną.

Poniżej zdjęcia:
   
   
   
   
   
   
   
   

I link do filmu gdzie wszystko ładnie pięknie jest wytłumaczone... Rolleyes
https://www.youtube.com/watch?v=2ghUUSrmzIM
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo - przez Kris-O - 15.07.2015, 18:05

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poduszki amortyzatora Smart fortwo 450 Kielb92 9 928 05.02.2024, 02:18
Ostatni post: raffa
  parametry zbieżności kół samochodu smart fortwo coupe 450 rocznik 2000 bronmus45 7 1.142 20.06.2023, 18:06
Ostatni post: bronmus45
  450 0,6 benzyna 1998r ABS/ESP/RĘCZNY kifiu 1 1.091 25.03.2021, 23:37
Ostatni post: PepiTo
  Koronka ABS - jakaś dziwna :/ Python013 23 10.976 02.01.2016, 11:55
Ostatni post: Gapa.
  ABS - Mocne szarpanie samochodem - PILNE proxa 12 10.313 01.06.2015, 00:13
Ostatni post: Smartek
  [450] pali się kontrolka ESP i ABS MariozOntario 1 3.870 10.12.2014, 11:38
Ostatni post: MariozOntario
  Problem z ABS Python013 8 5.796 27.11.2014, 17:52
Ostatni post: Jasio
  Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. Mlody 8 7.671 26.06.2013, 13:43
Ostatni post: Mlody
  ABS włącza się przy spokojnym hamowaniu (zawsze) kris 11 9.389 07.04.2012, 20:38
Ostatni post: qlimax
  kontrolka ABS zielony 7 5.098 04.01.2011, 17:23
Ostatni post: kamiloo98



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu