Smart fortwo 0.800 cdi cabrio 2010 rok
zakupiłem samochód jakiś czas temu z uszkodzonym silnikiem . Diagnoza stanęły hydrauliczne popychacze co spowodowało uszkodzeniem walka rozrządu i uszkodzeniem zaworów.
Ciśnienie oleju na desce rozdzielczej przed remontem gasło po odpaleniu .mimo ze silnik chodził nie równomiernie.
W Silniku wymieniłem :
-zawory ssące ponieważ były uszkodzone ( wymieniłem wszystkie ) dotarłem wszystkie zawory
-nowe uszczelniacze zaworów
-nowy wałek rozrządu
-uszczelka pod głowicę
-nowe pierścienie (wszystkie)
-nowe panewki korbowodowe
-nowy caly rozrząd ( łańcuch – zęby- ślizgi- napinacz )
-nowe kola zębate i łańcuch pompy oleju
zdemontowałem również chodniczek olejowa i ja przemyłem kilkakrotnie.
Kolektor wydechowy z turbiną był zdemontowany w całości i tak zamontowany.
w silniku od pierwszego odpalenia świeci się lampka ciśnienia oleju..
na samym początku chodził idealnie i wchodził na obroty idealnie do 2- 3 tys obrotów. 2 -3 razy pokręciłem.
teraz zaczyna chodzi nie równomiernie i nie wkręca się na obroty .słabnie.
Nie wiem czy się nie zaciera,nie mam przyrządu do sprawdzenia ciśnienia .
Łącznię odpaliłem go 5 może 6 razy .Na początku może 2-3 razy po 30 sekund
potem 2-3 razy po 10-15 sekund .Olej się cały czas świeci.
Z korka wlewowego oleju na pokrywie zaworowej chlapie olej ( przy włączonym silniku)
Nie wiem jaki zrobiłem błąd analizuje godzinami i nic mi nie przychodzi do głowy.
Do pompy olejowej się nie dotykałem .Jedynie wymieniłem łańcuch i zęby.
Czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju są nowe. Świeci się również na starych czujnikach.
Podłączyłem pod komputer,ale wychodzi tylko jeden błąd spowodowany że silnik jest nie zalany chłodziwem.
Odpala wzorcowo.
Ratunku pomocy
zakupiłem samochód jakiś czas temu z uszkodzonym silnikiem . Diagnoza stanęły hydrauliczne popychacze co spowodowało uszkodzeniem walka rozrządu i uszkodzeniem zaworów.
Ciśnienie oleju na desce rozdzielczej przed remontem gasło po odpaleniu .mimo ze silnik chodził nie równomiernie.
W Silniku wymieniłem :
-zawory ssące ponieważ były uszkodzone ( wymieniłem wszystkie ) dotarłem wszystkie zawory
-nowe uszczelniacze zaworów
-nowy wałek rozrządu
-uszczelka pod głowicę
-nowe pierścienie (wszystkie)
-nowe panewki korbowodowe
-nowy caly rozrząd ( łańcuch – zęby- ślizgi- napinacz )
-nowe kola zębate i łańcuch pompy oleju
zdemontowałem również chodniczek olejowa i ja przemyłem kilkakrotnie.
Kolektor wydechowy z turbiną był zdemontowany w całości i tak zamontowany.
w silniku od pierwszego odpalenia świeci się lampka ciśnienia oleju..
na samym początku chodził idealnie i wchodził na obroty idealnie do 2- 3 tys obrotów. 2 -3 razy pokręciłem.
teraz zaczyna chodzi nie równomiernie i nie wkręca się na obroty .słabnie.
Nie wiem czy się nie zaciera,nie mam przyrządu do sprawdzenia ciśnienia .
Łącznię odpaliłem go 5 może 6 razy .Na początku może 2-3 razy po 30 sekund
potem 2-3 razy po 10-15 sekund .Olej się cały czas świeci.
Z korka wlewowego oleju na pokrywie zaworowej chlapie olej ( przy włączonym silniku)
Nie wiem jaki zrobiłem błąd analizuje godzinami i nic mi nie przychodzi do głowy.
Do pompy olejowej się nie dotykałem .Jedynie wymieniłem łańcuch i zęby.
Czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju są nowe. Świeci się również na starych czujnikach.
Podłączyłem pod komputer,ale wychodzi tylko jeden błąd spowodowany że silnik jest nie zalany chłodziwem.
Odpala wzorcowo.
Ratunku pomocy