Mamy wiele marek aut z różnymi mocami tych samych silników. Ot chociażby znane nie którym Renault Clio 1.5 dCi, podstawowy około 60÷65KM nie posiada chłodnicy powietrza, mocniejszy około 80÷85KM ma chłodnicę.
W moim cdi raz zauważyłem że wiatrak na chłodnicy powietrza się włączył, było wtedy bardzo gorąco - blisko 30°C.
Nie wiew jak wygląda sprawa, gdy ciśnienie doładowania rośnie w trakcie jazdy do ponad 1 bar, bo na postoju przy dodawaniu gazu ciśnienie rosło nie więcej jak do 0,8 bar, a wiatrak na chłodnicy powietrza się nie włączał. Brak chłodnicy powietrza to mniejszy opór przepływu powietrza a więc lepszy "wiatr" dla silnika, być może w około 90% sytuacji pogodowo drogowych widoczny "myk" się sprawdza i nie ma kłopotów z rozszczelnianiem się chłodnicy
po zapchaniu przez olej i sadzę gdy jeszcze jest EGR.
Widać, że po wywaleniu chłodnicy zostawiono jednak czujnik temperatury.
W moim cdi raz zauważyłem że wiatrak na chłodnicy powietrza się włączył, było wtedy bardzo gorąco - blisko 30°C.
Nie wiew jak wygląda sprawa, gdy ciśnienie doładowania rośnie w trakcie jazdy do ponad 1 bar, bo na postoju przy dodawaniu gazu ciśnienie rosło nie więcej jak do 0,8 bar, a wiatrak na chłodnicy powietrza się nie włączał. Brak chłodnicy powietrza to mniejszy opór przepływu powietrza a więc lepszy "wiatr" dla silnika, być może w około 90% sytuacji pogodowo drogowych widoczny "myk" się sprawdza i nie ma kłopotów z rozszczelnianiem się chłodnicy
po zapchaniu przez olej i sadzę gdy jeszcze jest EGR.
Widać, że po wywaleniu chłodnicy zostawiono jednak czujnik temperatury.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!