Jeśli chodzi o typ filtra oleju to słyszałem różne zdania. Jedni twierdzą, że klasyczny "duży" filtr oleju lepiej filtruje. Inni, że zwykły papierowy wkład wystarczy...
Olej nie tylko smaruje silnik ale i chłodzi. CDI mają chłodnicę oleju. Każdy lub większość sportowych samochodów też ma takową. Niedawno miałem okazję obejrzeć kilka używanych bloków i głowic silników benzynowych F2. Wszystkie były pokryte wewnątrz brązowym nalotem, który świadczy o przegrzewaniu się oleju w silniku. Bloki silników większych samochodów tego nie mają. Nie jest to moja opinia tylko kogoś kto zajmuje się silnikami od dłuższego czasu. Mam nadzieję, że namówię go do dyskusji na ten temat. Poza tym problem wypalania się gniazd zaworów wydechowych może być spowodowany właśnie zbyt wysoką temperaturą tego obszaru głowicy. Bez jakichś sensownych prób nie ma całkowitej pewności ale te kilka faktów coś znaczy. Chyba, że któryś z inżynierów Mercedesa puści troche farby...
Jak znajdę chwilę to spróbuję zainstalować czujnik temp. oleju i zobaczymy co z tego wyjdzie...
Olej nie tylko smaruje silnik ale i chłodzi. CDI mają chłodnicę oleju. Każdy lub większość sportowych samochodów też ma takową. Niedawno miałem okazję obejrzeć kilka używanych bloków i głowic silników benzynowych F2. Wszystkie były pokryte wewnątrz brązowym nalotem, który świadczy o przegrzewaniu się oleju w silniku. Bloki silników większych samochodów tego nie mają. Nie jest to moja opinia tylko kogoś kto zajmuje się silnikami od dłuższego czasu. Mam nadzieję, że namówię go do dyskusji na ten temat. Poza tym problem wypalania się gniazd zaworów wydechowych może być spowodowany właśnie zbyt wysoką temperaturą tego obszaru głowicy. Bez jakichś sensownych prób nie ma całkowitej pewności ale te kilka faktów coś znaczy. Chyba, że któryś z inżynierów Mercedesa puści troche farby...
Jak znajdę chwilę to spróbuję zainstalować czujnik temp. oleju i zobaczymy co z tego wyjdzie...