Hej,
Udało mi się kupić auto, które odpowiadało mi wyposażeniem i było w akceptowalnym stanie technicznym, więc jestem posiadaczem czarnego F2 CDI z 2000 roku z klimą.
Standardowo zacząłem od przeglądu dokładnego i posprzątania auta i mam trochę pytań do ludzi z doświadczeniem smartowym.
1. czy jest jakiś trójkąt ostrzegawczy, który gdzieś pasuje w smarcie, tak żeby siedział i nie latał ? ew jak macie ten temat rozwiązany ?
2. czy ma ktoś może grill do przedlifta w rozsądnej cenie? Może być nawet jakiś połamany, byle nie tak jakby po nim Andrzej BWPem przejechał, bo w moim są światła do jazdy dziennej - paskudne i nieprawidłowo zamontowane.
3. czy ma ktoś może mocowanie anteny (to pod trójkącik) na zbyciu? (moje jest pęknięte).
4. jak osadzona jest ten wkręt od trójkącika co przykrywa mocowanie anteny, bo nie mogę jej wykręcić - kręci się w miejscu znowu próba wyciągnięcia także nie zdaje rezultatów, tak jakby gniazdo tego wkręta kręciło się razem z nim?
5. jak jest zrealizowany mechanizm kasowania luzów w tylnych bębnach? (pedał ma długi skok, a po zaciągnięciu lekko ręcznego dużo krótszy, podejrzewam, że się luz nie kasuje).
6. Czym smarować uszczelki drzwiowe? Do tej pory nigdy nie miałem auta bez ramek i uszczelki dostawały smarem silikonowym. (Teraz na szybach były ślady od uszczelek, które puściły dopiero po potraktowaniu duraglossem #755).
Z czynności, które chcę wykonać to na początek:
- wklejenie tylnych okien (wykładzina w bagażniku była lekko mokra, ale pod fotelem kierowcy to była pływalnia).
- wymiana płynu hamulcowego (jak znam życie to nikt go nie wymieniał, chyba, że była jakaś usterka układu hamulcowego)
- dołożenie przekaźników do świateł mijania i drogowych
- przesmarowanie zamków w drzwiach oraz zawiasów
- ustawienie lamp (teraz na pozycji "najniższej" są poziomo, więc nie ma możliwości ich obniżenia jakby wrzucić coś ciężkiego do auta).
- wypranie tapicerki
Coś jeszcze warto od razu machnąć, zakładając, że pewnie zdemontuje panele przednie?
Dodam, że z mechanicznych rzeczy to auto było sprawdzane w smartgarage w Luboniu i wyszło trochę elementów do zrobienia, najpierw podjadę na wymianę IC i sprężyn gazowych w klapie, a potem sukcesywnie resztę będę robił.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie.
pozdrawiam
Kuba
Udało mi się kupić auto, które odpowiadało mi wyposażeniem i było w akceptowalnym stanie technicznym, więc jestem posiadaczem czarnego F2 CDI z 2000 roku z klimą.
Standardowo zacząłem od przeglądu dokładnego i posprzątania auta i mam trochę pytań do ludzi z doświadczeniem smartowym.
1. czy jest jakiś trójkąt ostrzegawczy, który gdzieś pasuje w smarcie, tak żeby siedział i nie latał ? ew jak macie ten temat rozwiązany ?
2. czy ma ktoś może grill do przedlifta w rozsądnej cenie? Może być nawet jakiś połamany, byle nie tak jakby po nim Andrzej BWPem przejechał, bo w moim są światła do jazdy dziennej - paskudne i nieprawidłowo zamontowane.
3. czy ma ktoś może mocowanie anteny (to pod trójkącik) na zbyciu? (moje jest pęknięte).
4. jak osadzona jest ten wkręt od trójkącika co przykrywa mocowanie anteny, bo nie mogę jej wykręcić - kręci się w miejscu znowu próba wyciągnięcia także nie zdaje rezultatów, tak jakby gniazdo tego wkręta kręciło się razem z nim?
5. jak jest zrealizowany mechanizm kasowania luzów w tylnych bębnach? (pedał ma długi skok, a po zaciągnięciu lekko ręcznego dużo krótszy, podejrzewam, że się luz nie kasuje).
6. Czym smarować uszczelki drzwiowe? Do tej pory nigdy nie miałem auta bez ramek i uszczelki dostawały smarem silikonowym. (Teraz na szybach były ślady od uszczelek, które puściły dopiero po potraktowaniu duraglossem #755).
Z czynności, które chcę wykonać to na początek:
- wklejenie tylnych okien (wykładzina w bagażniku była lekko mokra, ale pod fotelem kierowcy to była pływalnia).
- wymiana płynu hamulcowego (jak znam życie to nikt go nie wymieniał, chyba, że była jakaś usterka układu hamulcowego)
- dołożenie przekaźników do świateł mijania i drogowych
- przesmarowanie zamków w drzwiach oraz zawiasów
- ustawienie lamp (teraz na pozycji "najniższej" są poziomo, więc nie ma możliwości ich obniżenia jakby wrzucić coś ciężkiego do auta).
- wypranie tapicerki
Coś jeszcze warto od razu machnąć, zakładając, że pewnie zdemontuje panele przednie?
Dodam, że z mechanicznych rzeczy to auto było sprawdzane w smartgarage w Luboniu i wyszło trochę elementów do zrobienia, najpierw podjadę na wymianę IC i sprężyn gazowych w klapie, a potem sukcesywnie resztę będę robił.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie.
pozdrawiam
Kuba