LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
U siebie tylko zaślepiłem dolot, reszta fabryczna. Z tym że mam fabrycznie nowy egr, bo stary przez zawór krwawił. W skrócie pisząc to jak egr jest elektronicznie sprawny i nie zablokowany to emulator zbędny.
Star diagnoza trójmiasto.
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 30.05.2023, 20:06
Zgadzam się tobą, że w takim przypadku emulator zbędny. Tak też zrobiłem , że elektronicznie mam sprawny.
Jednakże w tej chwili u ciebie EGR działa jak kryza w przepływie powietrza, co zmniejsza ilość dostarczonego powietrza.
Najlepszym rozwiązaniem (dla zapewnienia mocy) jest jak piszą powyżej - zastosowanie rury z tłumika, lub też moje rozwiązanie, jak pokazałem powyżej na zdjęciach. Czy zgodzicie się ze mną?
Pozdrawiam Tomasz.
PS. EGR się pozbyłem, lecz mocy dalej mało. Kolektor dolotowy mam cały w środku w smole i czeka mnie czyszczenie.Dużo to rozbierania w CDI?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2023, 20:07 przez tkm_smart_.)
Smarkacz
Liczba postów: 325
Dołączył: Jun, 2018
Reputacja:
1
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2004
smart roadster, 2004
Smarkacz 31.05.2023, 14:07
(28.05.2023, 14:47)LAZY. napisał(a): U siebie tylko zaślepiłem dolot, reszta fabryczna. Z tym że mam fabrycznie nowy egr, bo stary przez zawór krwawił. W skrócie pisząc to jak egr jest elektronicznie sprawny i nie zablokowany to emulator zbędny.
Dokładnie to samo zrobiłem, zaślepiłem dolot i żaden emulator nie był potrzebny.
Nie chce mi się dzisiaj nawet opisywać jakie problemy miałem przez ten cholerny EGR. Co 1000 kilometrów zapychał się smołą i powodował zapchanie tłumika sadzami, odkąd go zaślepiłem wszystko przestało nawalać jak po antybiotyku. EGR to szatański wynalazek od eko-lewaków.
berthold61
Liczba postów: 79
Dołączył: May, 2023
Reputacja:
0
Imię: Bernard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: K-K
smart fortwo 450 cdi
berthold61 07.06.2023, 13:22
raffa
Liczba postów: 1.597
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Przecież diesle po 160 latają podobno...
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Star diagnoza trójmiasto.
berthold61
Liczba postów: 79
Dołączył: May, 2023
Reputacja:
0
Imię: Bernard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: K-K
smart fortwo 450 cdi
berthold61 07.06.2023, 21:24
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
(07.06.2023, 21:24)berthold61 napisał(a): (07.06.2023, 20:30)LAZY. napisał(a): (07.06.2023, 13:22)berthold61 napisał(a): (28.05.2023, 14:47)LAZY. napisał(a): U siebie tylko zaślepiłem dolot, reszta fabryczna. Z tym że mam fabrycznie nowy egr, bo stary przez zawór krwawił. W skrócie pisząc to jak egr jest elektronicznie sprawny i nie zablokowany to emulator zbędny.
Nie znam jeszcze smarta dobrze ale w niektórych silnikach a w zasadzie EGR-ach były czujniki które czytały ilość powietrza i jak zaślepiło się to bład wyskakiwał więc obchodzono to tak że zakładano zaślepkę z malutką dziurką i ciśnienie się zgadzało ale smrodu szło bardzo mało i tak jak mówisz musi być sprawny EGR , powiadasz że jak sprawny EGR to wystarczy zaślepić i nic więcej ? muszę to zrobić koniecznie bo żadnego błedu nie ma a smart trochę słaby i więcej jak 110-120 nie pojedzie jeszcze na 5 biegu ok ale 6 to dla niego za dużo i od czegoś muszę zacząć , że też za każdym razem człowiek musi od nowa się uczyć ok ale to już chyba 40-ty raz
Egr nic tam nie mierzy na szczęście. Emulator się stosowało jak sam egr dawał błąd lub jak całkowicie go amputowałeś. Sprawdź czy kolektor dolotowy masz mocno zagruzowany. Na drugim jego końcu masz czujnik, może wężyk jest zawalony. No to muszę szukać bo za słaby i jak 6-ka się zapnie to zwalnia ,
Od spodu pompy cr masz zawór i do niego idą dwa przewody. Sprawdź czy ten zawór nie ma przerwy, a i czy same przewody nie są urwane. Tam samo sprawdź wężyk biegnący od gruszki turbiny do króćca poniżej. U mnie te dwie usterki powodowały brak mocy.
Star diagnoza trójmiasto.
berthold61
Liczba postów: 79
Dołączył: May, 2023
Reputacja:
0
Imię: Bernard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: K-K
smart fortwo 450 cdi
berthold61 07.06.2023, 21:45
Cenne rady ale damy radę bo wiedza jest i pomoc .
berthold61
Liczba postów: 79
Dołączył: May, 2023
Reputacja:
0
Imię: Bernard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: K-K
smart fortwo 450 cdi
berthold61 08.06.2023, 08:56
(07.06.2023, 21:28)LAZY. napisał(a): (07.06.2023, 21:24)berthold61 napisał(a): (07.06.2023, 20:30)LAZY. napisał(a): (07.06.2023, 13:22)berthold61 napisał(a): (28.05.2023, 14:47)LAZY. napisał(a): U siebie tylko zaślepiłem dolot, reszta fabryczna. Z tym że mam fabrycznie nowy egr, bo stary przez zawór krwawił. W skrócie pisząc to jak egr jest elektronicznie sprawny i nie zablokowany to emulator zbędny.
Nie znam jeszcze smarta dobrze ale w niektórych silnikach a w zasadzie EGR-ach były czujniki które czytały ilość powietrza i jak zaślepiło się to bład wyskakiwał więc obchodzono to tak że zakładano zaślepkę z malutką dziurką i ciśnienie się zgadzało ale smrodu szło bardzo mało i tak jak mówisz musi być sprawny EGR , powiadasz że jak sprawny EGR to wystarczy zaślepić i nic więcej ? muszę to zrobić koniecznie bo żadnego błedu nie ma a smart trochę słaby i więcej jak 110-120 nie pojedzie jeszcze na 5 biegu ok ale 6 to dla niego za dużo i od czegoś muszę zacząć , że też za każdym razem człowiek musi od nowa się uczyć ok ale to już chyba 40-ty raz
Egr nic tam nie mierzy na szczęście. Emulator się stosowało jak sam egr dawał błąd lub jak całkowicie go amputowałeś. Sprawdź czy kolektor dolotowy masz mocno zagruzowany. Na drugim jego końcu masz czujnik, może wężyk jest zawalony. No to muszę szukać bo za słaby i jak 6-ka się zapnie to zwalnia ,
Od spodu pompy cr masz zawór i do niego idą dwa przewody. Sprawdź czy ten zawór nie ma przerwy, a i czy same przewody nie są urwane. Tam samo sprawdź wężyk biegnący od gruszki turbiny do króćca poniżej. U mnie te dwie usterki powodowały brak mocy.
A właśnie kabelki , teraz zauważyłem że z wiązki kablowej wychodzą dwie osobne czyli jedna do EGR 6 drucików a druga 2 druciki i ta z dwoma drucikami wisi sobie i nie wiem od czego one są , tuż przy wiązce z EGR , to jakieś wolne druty czy do czegoś ?
|