ABUK
Liczba postów: 642
Dołączył: Oct, 2002
Reputacja:
0
Imię: Robert ale go nie uzywam
Skąd: Warszawa
Olej Mobile 1 S kosztuje w wawce około 100 PLN 4l plus jeden. A do diesla o 30-40 PLN drożej. Powinno się odessać olej przez otwór wlewowy ale nie strzykawką tylko specjalnym ssakiem. I wymienić filtr oleju. Samo odkręcenie śruby i wyjęcie filtra spowoduje wylanie się okolo połowy oleju, resztę trzeba odessać. Mam różne silniki w moich smartach:
'99 benzyna pali od 03-08l/1000km i jest to podobno przy tym silniku norma w zależności od sposobu jazdy.
'03 benzyna 65 KM pali 0 - 0,3 l/1000km
'03 dieselek w zasadzie nie pali oleju.
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Teraz ja mam kłopot, odebrałem autko z warsztatu gdzie stało na wymianę zbiornika i w drodze powrotnej zauważyłem zapaloną kontrolkę silnika i brak mocy, po chwili postoju wszystko wraca do normy, aż do następnego energicznego dodania gazu, co to może być ? :-?
Lolek - motoparalotniarz
Pewnie przeładowuje Ci turbawka-sprawdź podcisnienia,węzyki oraz zawór upustu
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Zwalczyłem problem poprzez upuszczenie zanieczyszczonego paliwa z układu zasilania, ale mam pytania: czy filtr paliwa w cdi i w benzynie jest taki sam ?
Czy pompa paliwa powinna pracować ciągle czy impulsowo ? Jeśli impulsowo to od czego zależy częstotliwość załączeń ?:-?
Lolek - motoparalotniarz
kamill
Liczba postów: 971
Dołączył: Jun, 2007
Reputacja:
0
Imię: Kamil
Skąd: WarszawA
kolega akurat w innym aucie ma pompe do wymiany ....objawy ma takie ze caly czas mu ''buuuczy ''wiec sadze ze pracuje non stop
All-capone
Liczba postów: 1.292
Dołączył: Jul, 2006
Reputacja:
18
Imię: Robert
Skąd: blisko Iławy
All-capone
24.06.2007, 13:26
te smarty z którymi sie spotkałem po przeładowaniu turbiny nie sygnalizowały to kontrolka lecz przejściem w tryb awaryjny( nie wszystkie) - powrót wyłącznie po zdięciu klemy=kasowanie błędów .
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl
U mnie wchodzi w tryb awaryjny po przeładowaniu( na własne życzenie, bo eksperymentuję z ustawieniami turbo), ale resetuje się po wyłączeniu zapłonu- bez odpinania klemy. Jeśli wymieniali ci tylko zbiornik, w turbie nic nie powinno się zmienić. Sprawdź przewody ciśnieniowe, moze jakaś kostka jest odpięta.. Później odepnij klemę poczekaj chwilę i odpal ( oczywiście po wpięciu aku). Podaj efekty. Jeśli nie masz kodu do radia zostanie zablokowane. Powodzenia.
zapalila mi sie pomaranczowa kontrolka w prawym dolnym rogu licznika (narysowany jest chyba silnik).Jak dojechalem to sprawdzilem olej i bylo minimum,czy to moze byc przyczyna??