Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450-Zduszanie silnika.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450-Zduszanie silnika.
#1
 kaliniak 
Witam.Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. 
Ostatnio zauważyłem stojąc w korku że zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju przy rozgrzanym silniku do temperatury (4 kropek).
Kontrolka zapalała się gdy hamowałem -zatrzymywałem się całkowicie. Wentylator chłodnicy się włączał momentalnie wychładzał silnik do trzech kropek.
W tym momecie gdy się zatrzymywałem piszczał pasek alternatora.
Dokonałem korekcji naciągu paska przy okazji przykręciłem alternator bo nie było górnej kwadratowej nakrętki a wspornik napinacza latał jak nie powiem co Smile).
Zmierzyłem ładowanie 14,2 V bez obciążenia . Myślałem że to jest przyczyną gdyż alternator nie miał dobrej masy 
i podczas pracy wentylatorów chłodnicy i intercoolera + inne odbiorniki tak obciążały silnik że aż go na chwilę zduszał -stąd ta kontrolka oleju. 
Tak to wyglądało: 
https://www.youtube.com/watch?v=cr1IjG9NhHo
Auto normalnie odpala od "strzała". Ale właśnie brakuje mu mocy na 5 i 6 biegu Vmax 100km. Z tego co czytałem koledzy bujają swoje sprzęty do 135km.
Nigdy nie posiadałem smarta i nie słyszałem jak powinien dokładnie pracować ten silnik (mój chodzi jak kosiarka-myślałem że tak ma być) . Osoba od której kupiłem 
twierdziła że wymieniła pierścienie ,panewki korbowodowe ,cały rozrząd, jakiś gościu robił głowice i wymieniał uszczelniacze zaworowe, do panewek wału
nie dał rady się dobrać. 
Rano gdy odpalam auto trochę śmierdzi z wydechu benzyną. Duże spalanie w trybie miejskim 8l/100km przy spokojnej jeździe to troszkę dużo . 
Sprawdziłem sondę na kolektorze v-scanem. Do 70 stopni wartości wahały się między 0,4-0,5V . Po wyżej 80 stopni sonda zaczeła pokazywać wartości 0,15-0,85V 
(mam gdzieś nagrany wykres) więc uznałem że sonda pracuje prawidłowo.Turbina ładuje do około 1,1 bara -pomiar v-scanem. Wymieniłem świece na dedykowane NGK .
Przewody WN i przypadkowo odpinając cewkę na 3 cylindrze
zauważyłem że silnik pracuje cicho to znaczy  "nie cyka" .Tak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=xIB7n-6-KOE .
Nie zmierzyłem jescze tylko ciśnienia sprężania gdyż dopiero wczoraj dotoczyłem sobie adapter ze względu na głębokiegniazda świec i muszę dokupić zegar gdyż 
który posiadam jest tylko do 7,5 bara.(tak apropo jakie powinno być ciśnienie sprężania w specyfikacji piszą że 9,5 bara ale czytając forum niektórzy pisali
że mają po 12 barów )
Może miał ktoś z państwa taki problem - podejrzewam upalony zawór ale bez pomiaru ciśnienia ciężko mi powiedzieć . Za pomoc i wypowiedzi w tym temacie z góry dziękuje.
 Odpowiedz
#2
 IRIAD 
Witam
Więc krótkie pytanie ?
W czym jest istotny problem?
co jest nie tak?
 Odpowiedz
#3
 kaliniak 
Witam. Wczoraj zmierzyłem ciśnienie 12,5-13 atm na cylindrze - więc uszkodzony- nieszczelny zawór chyba odpada. 
Istotny problem jest w tym dlaczego przy włączaniu odbiorników w aucie tak drastycznie spadają obroty na biegu 
jałowym że aż zapala się kontrolka oleju i telepie śilnikiem ? Dodam jeszcze że akumulator też jest nowy.
Za odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam.


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#4
 krzyss 
Pewnie alternator jest przytarty i mocno obciaza silnik, to popularny problem.
 Odpowiedz
#5
 kaliniak 
Panie Krzysztofie alternator kręci się lekko brak jakichkolwiek oznak uszkodzenia łożysk lub zatarcia. Sprawdzałem to na odłączonym pasku. Gdy pasek jest założony też nie słychać żeby coś tam brzęczało .
 Odpowiedz
#6
 LAZY. 
Skoro bez paska dzieje się to samo to jedyne co przychodzi mi do głowy to masa silnika lub jakiś problem w stykach na kostkach. Po prostu przy dużym obciążeniu spada napięcie - trzeba ustalić gdzie. Może to zwarcie?
Beer Star Diagnosis ??? Beer 
                6.0.2.4.6.2.0.1.5
Mój smart/ galeria FB
 Odpowiedz
#7
 kaliniak 
Bez paska się nie dusi a więc całe obciążenie idzie z alternatora
 Odpowiedz
#8
 Aditankista 
Niech zgadne ; Alternator robi zwarcie? Podczas pracy - może regulator napięcia,,,,,,,,,,,,,,,
 Odpowiedz
#9
 kaliniak 
:(...................:(
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dziwne odgłosy z silnika sachem 5 476 16.08.2018, 20:52
Ostatni post: sachem
  [450] Filtr powietrza silnika waflo 93 14.335 18.07.2018, 14:38
Ostatni post: zlomek433
  Problem z uruchomieniem silnika smarta willq 11 1.330 29.05.2018, 21:33
Ostatni post: willq
  450 - Wymiana poduszek silnika, poduszka, poduszki greebo77 87 47.665 29.03.2018, 15:50
Ostatni post: piotrasta
Lightbulb Smart SWAP silnika Tomasz17 14 1.927 08.01.2018, 17:49
Ostatni post: Tomasz17
  Wymiana silnika mikmar 4 871 21.11.2017, 17:18
Ostatni post: damiano.o
  450 0,6 T rozległy problem kontrolka oleju po uszczelnianu silnika Nietypowy Seba 5 1.041 14.04.2017, 15:13
Ostatni post: Gapa.
  "Oryginalna" poduszka silnika zakupiona w SC chris2 9 1.176 28.02.2017, 19:28
Ostatni post: wallace
  Wibracje silnika Jgorzola 8 1.164 12.02.2017, 13:35
Ostatni post: Jgorzola
  450 Brabus, jak wygląda trwałość silnika? paciej 11 4.017 28.12.2016, 08:52
Ostatni post: spysiu92



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu