Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

451 - Jaki olej zastosować

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
451 - Jaki olej zastosować
#41
 kasiunqa 
(04.05.2017, 17:00)TBTBTB napisał(a):
(04.05.2017, 11:02)kasiunqa napisał(a): My do naszego pomarańczaka 451 turbo lejemy taki, a w poprzednim silniku laliśmy 5W40

Dzięki! Właśnie został wymieniony!  Cool Tak z ciekawości co ile KM wymieniasz w swoim ?

Pozdrawiam!


Tylko jak jezdziłeś na 5W40 to na niższy się nie schodzi lepiej tylko zmienić firmę oleju jak castrol nie podchodzi. W starym silniku wymienialiśmy co 15 tys, w tym co teraz mamy co 10tys staram się
 Odpowiedz
#42
 TBTBTB 
Jeździł na 0w40 jak serwisowałem w mercedesie, a ostatnie 2 wymiany był na syfiastym 5w30 na co nie zwróciłem uwagi, i dzisiaj wymienili na 0w40 po 4.500 tyś km. Samochód ma 44.500 tyś km i nie przejeździł więcej na oleju jak 10 tyś km. Chyba to przeżyje :p
 Odpowiedz
#43
 Redoctober 
w Rebiechowie masz firmę co sprzedaje oleje w fajnych cenach ja zmeniam 2 x przed latem i przed zimą nie patrzę na przebieg
Jacek
 Odpowiedz
#44
 sebek76 
Tak czytam i chyba ciężko stwierdzić , że jeden jedyny olej jest naj naj lepszy - sam się zastanawiam jaki zalać , żeby "smakował" jak najlepiej silnikowi i turbo ... Z historii widzę , ze we Francji zalany był 5W30 , a teraz w Mercedesie w Poznaniu zalany 229.5 ( ale nie napisali jaki konkretnie ) .... W audi jak miałem DPF lałem Motul 5W30 - i niby wszystko ok było - a tutaj nie mam DPF , a z drugiej strony czy ten 5W40 albo 0W40 będzie lepszy ???
Zastanawiam się poważnie nad tym Motulem 300V ... 0W40 ?

Dzięki za pomoc .
 Odpowiedz
#45
 krzyss 
Ja motula zalalem raz do roadstera, i po 6000km wygladal jak mobil po 10000... wrocilem do mobila 0w40
 Odpowiedz
#46
 Lolek 
Nie ma takiego oleju syntetycznego którego nie można eksploatować przez 20 kkm. Oczywiście pod warunkiem że nie jest podrobiony i auto jest używane normalnie a nie do jazdy w niedzielę do kościoła. Napiszę to po raz chyba 25 ale widzę że znów pojawiły się problemy z doborem oleju do naszych bolidów. Symbol oleju składa się z trzech elementów, Liczba-litera-liczba, pierwsza z liczb dotyczy ZIMY, im niższa tym olej rzadszy w BARDZO niskich temperaturach, rzędu -25 i niżej. Istotne jest to tylko w momencie rozruchu i to pod warunkiem że auto nie jest garażowane. Ponieważ olej tym droższy im ta liczba niższa no to na lato kupowanie oleju z zerem nie jest niczym innym niż wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Następnie litera - prawie zawsze W, oznacza olej wielosezonowy - czyli NIE musimy go zmieniać przed czy po zimie. Druga liczba oznacza gęstość oleju w wysokich temperaturach eksploatacji, tak więc silnik wysilony powinien mieć 50, a delikatnie eksploatowany może mieć 30 i też się nic złego nie stanie. Dobrze jest też wiedzieć o oleju parę innych rzeczy, np. to że firmy nie zalecają mieszania olejów różnych producentów to nie tylko marketing ale bardzo ważna sprawa. Olej składa się z tzw. bazy oraz całego zestawu domieszek które odpowiadają np. za spowolnienie korozji czy przeciwdziałają spływaniu oleju ze ścianek cylindra kiedy silnik nie pracuje. Inne są przeciwutleniaczami lub stabilizują gęstość w funkcji temperatury. I to te dodatki od różnych producentów mogą się "pogryźć" co oznacza zwykle zatkany smok pompy olejowej i poważną naprawę aż do zatarcia się silnika włącznie. Tak więc jak mobil to mobil a jak gastrol to gastrol, mówię oczywiście o dolewkach, całkowita wymiana nie ma takich ograniczeń. I jeszcze jedna dość ważna funkcja oleju w naszych silnikach to dodatkowe chłodzenie i to tych części silnika które są do schłodzenia dość trudne, z tego wynika że latem olej pod górny stan, a zimą raczej minimum, wtedy silnik się szybciej rozgrzeje. I ostatnia kwestia to dolewki, jeśli silnik jest już wiekowy i wymaga częstych dolewek w ilości np. litr na 2-3 tysiące km, to taki silnik w zasadzie nie wymaga wymiany oleju bo i tak jeździ cały czas na dość świeżym, co 20 kkm wymienić filtr i tyle. Natomiast jeśli uzupełniamy niewiele lub prawie wcale to należy utrzymywać poziom w okolicach minimum, wtedy zużycie oleju będzie najniższe.
 Odpowiedz
#47
 dr-big 
Silnik najwięcej dostaje "w dupę" przy zapalaniu... Nieważne czy ciepły(mniej) czy zimny(więcej). Dlatego staram się zawsze stosować olej 0W...

Trzeba dodać, że najważniejsze jest to, iż po rozruchu olej musi zostać rozprowadzony po silniku JAK NAJSZYBCIEJ. I tu najlepszy jest olej 0W... Bez znaczenia na temperatury otoczenia.

PS. Sam leję od kilku lat w CDI Arala Supertronica 0W40, niezależnie od pory roku.
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
 Odpowiedz
#48
 lojezu 
Są oleje 5W które mają większą pompowalność niż 0W Wink
Na przykład 5W30 ESP Mobila daje radę przy -45C
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [451] Jaki konkretnie akumulator 451 mhd 71km bez turbo DIABLO 38 5.612 16.11.2016, 06:56
Ostatni post: Lolek
  Jaki olej w skrzyni biegów 451 CDI 54 KM? dr-big 8 786 02.11.2016, 21:03
Ostatni post: Kanapa
  [451] Olej w skrzyni biegów - specyfikacja i ilość, wymiana fliper76 1 2.395 17.09.2015, 12:15
Ostatni post: dr-big
  [450][451] 451 Cdi jak wymienić olej? :O Guniu 15 4.000 03.11.2014, 15:36
Ostatni post: Guniu
  wymiana klocków w RT - jaki klucz ??? Guest 2 1.848 06.07.2006, 14:02
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu