Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Może ktoś przetłumaczyć o co dokładnie chodzi w modzeniu turbiny w wersji USA i dlaczego ta modyfikacja nie sprawdza się poza USA?
http://www.evilution.co.uk/index.php?menu=info&mod=824
jakubo
Liczba postów: 840
Dołączył: Dec, 2010
Reputacja:
94
Imię: Kuba
Płeć: Mężczyzna
Skąd: .
smart roadster Brabus, BRABUS Xclusive, 2006
To jest artykuł o montowaniu turbo do wersji bez turbo. W usa mają bardzo rygorystyczne normy spalin itp. więc mają inne sondy lambda. Kolejne co tam wymienione to inna kompresja w wersjach bez turbo w europie. i w końcu trzecie to to że u nas taniej wyjdzie sprzedać wersję bez turbo i kupić całe auto.
Pomogłem daj
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Gwoli uzupełnienia streszczenia Jakuba, kilka fragmentów, które mówią wszystko (w miarę wolne tłumaczenie mające tylko oddać sens).
Czy zestawy pasują do nie amerykańskich 451?
Pasują: tak, działają: nie do końca, działają dobrze: nie.
Trzy główne powody dla których zestawy nie powinny być montowane do europejskich 451.
Czujnik lambda
Europejskie dają napięcia w przedziale 0-1V, a amerykańskie 0-5V. Szerszy zakres napięcia pozawala na bardziej efektywne sterowanie emisją.
Europejskie ECU są przystosowane do działania w zakresie napięć 0-1, więc dodanie turbiny powoduje "zachwianie" normalnej pracy. Poziom 1V osiągany jest szybko, więc ECU uznaje, że silnik działa na maksa i zmniejsza dawkę paliwa, co skutkuje zmniejszeniem mocy.
Współczynnik kompresji
USA bez turbo: 10 : 1
Europa bez turbo 11.4 : 1
Europa turbo: 10 : 1
Wersje amerykańskie mają obniżoną kompresję ze względu na słabszą jakość paliwa (octan) w USA i w celu redukcji detonacji paliwa.
Ponadto turbo nie potrzebuje takiej kompresji w cylindrach ponieważ, jest turbo które daje już kompresję.
Rzadko silnik turbinowe mają kompresję powyżej 10.5, a po zamontowaniu turbo byłby silnik z kompresją 11.4.
W wyniku tego:
- strata mocy ze względu na konieczność większej kompresji,
- zwiększenie spalania wybuchowego, które wykryte przez czujnik zmniejsza moc,
- zwiększeni szansy uszkodzenia pierścieni,
- zwiększenie szansy zniszczenia zaworów,
- prawie pewne wydmuchanie uszczelki głowicy
Wyważenie
Silniki turbo są lepiej wyważone niż te bez turbo.
Zwiększenie mocy powoduje nierówną pracę źle wyważonego silnika i zmniejszanie mocy przez czujniki.
I jak napisał Jakubo konkluzja lepiej kupić Smarta z turbo, a resztę kasy przeznaczyć na mody.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.02.2014, 22:28 przez DaSza.)
Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Idąc tym tropem to co się będzie działo jak ktoś kupi 451 z amerykanskego rynku?
Kilka aut już było sprzedanych sądząc po ogłoszeniach na portalach.
Nasze paliwo jest teoretycznie lepsze - silnik będzie lepiej czy gorzej pracować?
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 19.02.2014, 19:23
(19.02.2014, 18:51)Kanapa napisał(a): Idąc tym tropem to co się będzie działo jak ktoś kupi 451 z amerykanskego rynku?
Kilka aut już było sprzedanych sądząc po ogłoszeniach na portalach.
Nasze paliwo jest teoretycznie lepsze - silnik będzie lepiej czy gorzej pracować?
No oczywiście, że lepiej. Przecież chyba każdy słyszał, jak to auta po zatankowaniu niemieckiego paliwa dostawały skrzydeł i przejeżdżały na zbiorniku więcej niż w Polsce.
Przecież w USA mają benzynę co ma 86 oktan a my 95, co bardziej rozrzutni Polacy potrafią kupować benzynę 98 lub jakieś tam V...
Przez 18 lat jeździłem w Polsce tylko autami amerykańskimi, nic im się nie stało na naszym paliwie, a nawet nasz gaz im nie zaszkodził. Przy prawie 500 tys. km auta te po przejechaniu w Polsce po ponad 400 tys. km, ze starości i usterek osprzętu, a nie z powodu uszkodzenia lub zużycia silnika odchodziły na "darmową emeryturę".
Gdyby nie szalona zwyżka kursu dolara w 2008 roku, pewnie dalej jeździłbym amerykańskimi autami, a tak przesiadłem się na diesle, padło jakoś na francuskie, nawet Smart MC01 /450/- przecież produkowany był we Francji. Jak narazie nie żałuję, bo przynajmniej Smart-we towarzystwo jest lepsze /w ogóle jest, bo użytkownicy amerykańskich jakoś się nie chcieli integrować - wyjątek zlot w Toruniu w 1996/.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mart
Liczba postów: 138
Dołączył: Jun, 2011
Reputacja:
2
Kilka uwag. Liczba oktanowa to nie jest kaloryczność paliwa. Taka interpretacja jest szeroko propagowana przez dystrybutorów paliwa jak Shell czy BP, bo tak łatwiej podkreślić zalety i sprzedać droższe paliwo o podwyższonej liczbie oktanowej. Dla zaciekawionych czym jest liczba oktanowa wklejam link do wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa tam jest lepiej wszystko opisane i nie będę się silił na oryginalność.
Z moich doświadczeń. Miałem kilka lat infinity FX35 sprowadzone z USA i kiedyś nieświadomy właściwego znaczenia pojęcia "liczba oktanowa" zalałem paliwem 98, myśląc, cóż będzie rakieta, a tu ledwo jechał, bo było to niedostosowane paliwo do danego zespołu napędowego.
Dlatego przestrzegam przed definiowaniem - wow więcej oktanów będzie ogień.
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
99
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
,, Z drugiej strony wzrost stopnia sprężania zwiększa sprawność i maksymalną moc silnika. Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia."
Czyli lać 95,98, V pałer turbo? Jakie paliwo będzie najbezpieczniejsze dla naszego smarta?
Spalanie stukowe niszczy silnik- czyli dotyczy paliwa 95, niższego u nas nie ma. 98 znowu ogranicza spalanie stukowe, nie ma przyrostu mocy, ale silnik chodzi równo i się nie rozpadnie.
Przy mocnych silnikach 98 spowoduje uczucie przyrostu mocy?
Mi najbardziej prawdopodobnym przyrostem mocy jest gęstość powietrza wsysana do komory spalania Więc lepiej zadbać o stan sprężarki niż lać paliwo lotnicze
Star diagnoza trójmiasto.
Sebastian_O
Liczba postów: 107
Dołączył: Mar, 2013
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Podkarpacie
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2000
Sebastian_O 19.02.2014, 22:05
Dlatego różnica jest widoczna w silnikach które mają czujnik spalania stukowego i komputer korygujący odpowiednio wyprzedzenie zapłonu wg tego czujnika... Wtedy różnica na paliwie 98 czy V-power jest widoczna. Jeśli silnik ma "standardowo" zaprogramowane mapy wtrysku i zapłonu i nie koryguje ich - wtedy na paliwie wysokooktanowym może jechać wręcz gorzej...
|