Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

453 Elektryk

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
453 Elektryk
 raffa 
(21.06.2022, 12:18)Kanapa napisał(a): Były państwa w których 451 sprzedawano z bateriami.

Tak, oczywiście, były państwa, w których baterię kupowano na własność razem z samochodem. Między innymi Szwajcaria i USA. Oba poza UE. Nie twierdziłem, że nigdzie nie dało się kupić samochodu z baterią, co więcej wyraźnie napisałem, jak sprawa wyglądała w PL, DE i F. Swego czasu bardzo mocno interesowałem się używanym 451ED i przerabiałem ten temat. Z racji kompletnego zacofania Polaków w tej sprawie temat jednak osobiście odpuściłem. Jak było w innych krajach - nie wiem, dlatego napisałem tylko o 3 znanych mi i osobiście sprawdzonych przypadkach. Mniej więcej w tym samym momencie SC w Sosnowcu proponowało mi 453 z baterią w leasingu.


(21.06.2022, 16:08)MariuszB napisał(a): W DE, używane 451 i 453 są dostępne zarówno takie z umową na aku (przekazanie umowy nowemu właścicielowi) jak i te z wykupionym. Auto, które trafia na export musi mieć wykupiony, co jakby logiczne.

Logiczne jest co innego: będąc właścicielem samochodu bez baterii nie możesz jej odsprzedać. Nikt inny nie może więc jej od Ciebie kupić. Z informacji uzyskanych zarówno w polskiej, jak i niemieckiej centrali Mercedesa około 4 lat temu wynika, że nie było możliwości zakupu samej baterii do samochodu kupionego bez niej na rynku wtórnym zarówno od osoby prywatnej, jak i bezpośrednio z SC. Kiedyś natomiast rezydenci Niemiec mogli wyleasingować sobie baterię do zakupionego prywatnie na rynku wtórnym 451ED. Nie będąc rezydentem Niemiec nie było takiej możliwości. To samo tyczyło się 453. Takie same zasady obowiązują w Renault we Francji - leasing jest możliwy tylko dla rezydentów Republiki. Nie posiadając rezydencji podatkowej w którymś z tych państw można co najwyżej kupić sam samochód, bez baterii.

Świadczy to tylko o jednym - że stosowany model: sprzedaż samochodu + leasing baterii jest najbardziej opłacalny. I wbrew pozorom nie tylko dla firm, chociażby patrząc na ceny 'zakupu' baterii, które wywołały takie ożywienie. Dostępność baterii do poszczególnych modeli to już inna bajka. Ale jak wiadomo, baterie są naprawialne i regenerowalne, tak samo jak inne podzespoły. I o to właśnie chodzi - dystrybutor producenta samochodu zapewnia sprawną baterię za miesięczną ratę. Gdy jedna się popsuje, wysyła ją do regeneracji, a nam daje inną. Rozwiązany przy okazji jest problem recyclingu starych baterii w całości - trzeba zająć się tylko uszkodzonymi ogniwami.
 Odpowiedz
 MariuszB 
Może inaczje... Ktoś kto wszedł w posiadanie, np. 451 ED z aku na własność, jak mu padnie nośnik energii to jakie ma opcje:
- Zakup nowej baterii + zakodowanie jej w ASO (możliwe, sprawdzone). Cena nieakceptowalna.
- Regeneracja... i tu loteria. Rozrzut cenowy za tą usługę - ogromny. Może to kosztować 3 kpln a może i 20 kpln. Najgorsze, że typowy użytkownik ma ograniczone pole manewru w kwestii weryfikacji "przed".
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
 raffa 
(22.06.2022, 17:57)MariuszB napisał(a): Może inaczje... Ktoś kto wszedł w posiadanie, np. 451 ED z aku na własność, jak mu padnie nośnik energii to jakie ma opcje:
- Zakup nowej baterii + zakodowanie jej w ASO (możliwe, sprawdzone). Cena nieakceptowalna.
- Regeneracja... i tu loteria. Rozrzut cenowy za tą usługę - ogromny. Może to kosztować 3 kpln a może i 20 kpln. Najgorsze, że typowy użytkownik ma ograniczone pole manewru w kwestii weryfikacji "przed".

Z większością się zgadzam. Jedyna rzecz, z którą się nie zgodzę to fakt, że jest możliwy zakup baterii do 451 ED. Nie są dostępne do kupienia w SC. Pytałem 4 lata temu, pytałem ok. 2 lat temu. Nie ma. Jedyne, które są idą na wymianę tych w leasingu. 4 lata temu ostatnia cena z cennika (bez rabatów) wynosiła 65 tys. netto.
 Odpowiedz
 MariuszB 
(22.06.2022, 19:56)raffa napisał(a): [...] baterie do 451 ED nie są dostępne do kupienia w SC. Pytałem 4 lata temu, pytałem ok. 2 lat temu. Nie ma.

Jakiś czas temu była propozycja kupna kilku sztuk 451 ED z firmy w DE. Bez baterii. Odpowiedź z SC była, że baterie są ale cena taka, żebym sobie dał spokój. Nawet nie dociekałem ile.
Aktualnie widzę, że jest w MB -teile. Cena? Hmm... chyba celowo taka aby nikomu nie przyszło na myśl aby ją kupić  Wink

Product no.: A7893407201 -> MB - Teile
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
 Kanapa 
Kilka ładnych lat temu była propozycja zakupu baterii w wersji pierwszej generacji do 451 bezpośrednio z fabryki.
Minimum zamówieniowe 3 sztuki o ile dobrze pamietam.

MB w Polsce skutecznie zniechęcało chętnych na zakup ED?
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
 ŁYSY13 
No i własna ładowarka [Obrazek: 7cb7ab18b4e766cf621a884c67e2ba39.jpg]
[Obrazek: d52de8a41bf783fb27ab1e24397646ee.jpg]
[Obrazek: 6b2f7e147c820ad4eaffcfa451174fee.jpg]
[Obrazek: 5d2f85e7c2e4a3894c671439c126d2ce.jpg]
[Obrazek: 892a78601fa742a2189733e4d809b496.jpg]


Pozdrawiam Łysy 13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
 Marek991 
Po krótkiej analizie kupiłem we wrześniu  używanego  Smarta EQ coupé 2020 rok  z przebiegiem 9500 km  i na razie jestem bardzo zadowolony . Wcześniej mialem  453 coupé Edition#1 z 2015  roku 999 cm 71 KM, którego kiedyś  tankowałem do pełna  za ok  140 zł a po podwyżce  cen paliwa już niestety koszt ten wzrósł do ok  240 zł. Stwierdziłem, że średnia w spalinowej benzynie  6,5-7 l / 100 km w mieście  to zbyt wiele na miejskie auto.

Smart EQ  jest używany jako drugi samochód  i jeździmy nim  głównie po mieście , parkingi za free, BUSpasy oczywiście tez , wszędzie można go zaparkować ( ale tego na tym forum nie muszę nikomu mówić  Smile.

Przejechaliśmy  do teraz bezawaryjnie  ok 2500 km ze średnim zużyciem 15 kW/h na 100 km . Poprzedni właściciel w przez 2 lata miał średnią z tych 9500 km- 16,1 kWh /100 km . 

Opcje ładowania, zacznę od najdroższych ( ceny 12/2022):
-GreenWay -1,67 PLN za 1 kWh ( ze zniżką  z EV Klub Polska  Visa  1,17 PLN  za 1 kWh )  czyli  przy zużyciu 15 kWh / 100 km to koszt ok 17,50 zł  
-opcja 2- na ładowarkach Taurona bez zniżki i bez abonamentu  1,21 PLN za 1 kWh koszt to około 18 zł za  każde przejechanie 100 km co daje nam ok 2,8 litra /100 km .  
-opcja 3 :Ładując w domu / garażu podziemnym z  gniazdka kupując prąd w Tauronie po 0,54 PLN w taryfie  G 11  przejazd  100 km kosztowałby mnie ok 8 zł czyli  przeliczając ok 1,25 litra benzyny.
-opcja 4 ( ładując w nocnej taryfie G 12 lub G 12W ok 0,34 PLN /kWh koszt  przejechania 100 km wynosiłby ok 5 zł

Fakt, auto nie było tanie , konfiguracja  takiego nowego ( zależało mi na dobrym wyposażeniu )- Linia  Pulse + Exclusive Pakiet , full LED, panorama , ładowarka 22 kW ,kamera  itd  wyszła mi  w PL. dokładnie  123.451 PLN  + rok czekania . 
Używanego Smarta  kupiliśmy oczywiście taniej  i bez czekania . Teraz jeździmy całkowicie  za free  ładując go z paneli na dachu .

Fotowoltaika to oczywiście najlepsza opcja ale ładując się z gniazda w garażu nadal bardzo mało to kosztuje . Samochód posiada ładowarkę 22 kW i w  niecałe 40 minut można go naładować  od 10-80 %.
Obecnie mam Wallboxa ustawionego na 3,5 kW  bo nie zależy mi na szybkim ładowaniu  a do tego wolniejsze ładowanie oszczędza baterię . ( w słoneczne dni  100 %  energii trafia  z paneli fotowoltaicznych prosto do samochodu )

Zasięg :
Przy temp od +10 -25  stopni na jednym ładowaniu z wł. AC ( jeśli jest potrzebna) robię  spokojnie ok 130-140 km ( po naładowaniu do 100 % komputer prognozuje ok 157 -168 km ale nie zdarzyło mi się nigdy aż tyle zrobić ) 
Przy temp  od 0 do + 10 stopni realny zasięg to  ok 100-105 km .
Przy temp.  poniżej zera do  minus 10 stopni zasięg spada do ok 85-90  km . Po ruszeniu i włączeniu ogrzewania zużycie chwilowo wzrasta i komputer pokazuje średnią od startu  20-22 kWh ale  po chwili  spada jak podgrzeje kabinę i baterię.

Fajną funkcją   jest podgrzewanie / schładzanie kabiny z aplikacji, używam  tego czasami , zimą nie trzeba drapać szyb a latem jest przyjemnie chłodno  ( zużywa wtedy  ok 2-3 % baterii w zależności od  różnicy temperatur  )
Generalnie zużycie podczas jazdy  w dużej mierze zależy od temperatury zewnętrznej  , czasami  parkujemy w garażu podziemnym gdzie jest zawsze ciepło i ruszając  w drogę , nawet jak jest  na zewnątrz minus 5 stopni zużycie jest o wiele niższe niż jak  ruszamy zimnym samochodem , który stoi całą noc  pod domem .

Samochód jest świetny, prowadzenie rewelacyjne, przez baterię ma niski środek ciężkości  i dużo lepiej trzyma się drogi niż poprzednik   ( te same 16 calowe koła i te sam sam rozmiar opon). Nie wspomnę o minach ludzi na skrzyżowaniu, którzy oglądają po starcie  tylko zielone tablice z tyłu naszego samochodu  . Jazda nim to na prawdę fun, polecam w 100 % .

Gwarancja  fabryczna na baterie to 8 lat lub 100.000 km . 


Obserwując Tesle Model S  robiące 600-900.000 km i mające nadal 75-80 % sprawności baterii lub Priusa Hybrid , który zrobił milion km bez jakiejkolwiek naprawy   (Taxi w Wiedniu ) nie obawiam się degradację baterii tym bardziej,że jest ona w przypadku Smarta chłodzona lub podgrzewana cieczą .

Jeśli  to co napisałem komuś  pomogło w jakiejkolwiek decyzji  to super Smile
 Odpowiedz
 obwd-crash 
(29.12.2022, 18:16)Marek991 napisał(a): Po krótkiej analizie kupiłem we wrześniu  używanego  Smarta EQ coupé 2020 rok  z przebiegiem 9500 km  i na razie jestem bardzo zadowolony . Wcześniej mialem  453 coupé Edition#1 z 2015  roku 999 cm 71 KM, którego kiedyś  tankowałem do pełna  za ok  140 zł a po podwyżce  cen paliwa już niestety koszt ten wzrósł do ok  240 zł. Stwierdziłem, że średnia w spalinowej benzynie  6,5-7 l / 100 km w mieście  to zbyt wiele na miejskie auto.

Smart EQ  jest używany jako drugi samochód  i jeździmy nim  głównie po mieście , parkingi za free, BUSpasy oczywiście tez , wszędzie można go zaparkować ( ale tego na tym forum nie muszę nikomu mówić  Smile.

Przejechaliśmy  do teraz bezawaryjnie  ok 2500 km ze średnim zużyciem 15 kW/h na 100 km . Poprzedni właściciel w przez 2 lata miał średnią z tych 9500 km- 16,1 kWh /100 km . 

Opcje ładowania, zacznę od najdroższych ( ceny 12/2022):
-GreenWay -1,67 PLN za 1 kWh ( ze zniżką  z EV Klub Polska  Visa  1,17 PLN  za 1 kWh )  czyli  przy zużyciu 15 kWh / 100 km to koszt ok 17,50 zł  
-opcja 2- na ładowarkach Taurona bez zniżki i bez abonamentu  1,21 PLN za 1 kWh koszt to około 18 zł za  każde przejechanie 100 km co daje nam ok 2,8 litra /100 km .  
-opcja 3 :Ładując w domu / garażu podziemnym z  gniazdka kupując prąd w Tauronie po 0,54 PLN w taryfie  G 11  przejazd  100 km kosztowałby mnie ok 8 zł czyli  przeliczając ok 1,25 litra benzyny.
-opcja 4 ( ładując w nocnej taryfie G 12 lub G 12W ok 0,34 PLN /kWh koszt  przejechania 100 km wynosiłby ok 5 zł

Fakt, auto nie było tanie , konfiguracja  takiego nowego ( zależało mi na dobrym wyposażeniu )- Linia  Pulse + Exclusive Pakiet , full LED, panorama , ładowarka 22 kW ,kamera  itd  wyszła mi  w PL. dokładnie  123.451 PLN  + rok czekania . 
Używanego Smarta  kupiliśmy oczywiście taniej  i bez czekania . Teraz jeździmy całkowicie  za free  ładując go z paneli na dachu .

Fotowoltaika to oczywiście najlepsza opcja ale ładując się z gniazda w garażu nadal bardzo mało to kosztuje . Samochód posiada ładowarkę 22 kW i w  niecałe 40 minut można go naładować  od 10-80 %.
Obecnie mam Wallboxa ustawionego na 3,5 kW  bo nie zależy mi na szybkim ładowaniu  a do tego wolniejsze ładowanie oszczędza baterię . ( w słoneczne dni  100 %  energii trafia  z paneli fotowoltaicznych prosto do samochodu )

Zasięg :
Przy temp od +10 -25  stopni na jednym ładowaniu z wł. AC ( jeśli jest potrzebna) robię  spokojnie ok 130-140 km ( po naładowaniu do 100 % komputer prognozuje ok 157 -168 km ale nie zdarzyło mi się nigdy aż tyle zrobić ) 
Przy temp  od 0 do + 10 stopni realny zasięg to  ok 100-105 km .
Przy temp.  poniżej zera do  minus 10 stopni zasięg spada do ok 85-90  km . Po ruszeniu i włączeniu ogrzewania zużycie chwilowo wzrasta i komputer pokazuje średnią od startu  20-22 kWh ale  po chwili  spada jak podgrzeje kabinę i baterię.

Fajną funkcją   jest podgrzewanie / schładzanie kabiny z aplikacji, używam  tego czasami , zimą nie trzeba drapać szyb a latem jest przyjemnie chłodno  ( zużywa wtedy  ok 2-3 % baterii w zależności od  różnicy temperatur  )
Generalnie zużycie podczas jazdy  w dużej mierze zależy od temperatury zewnętrznej  , czasami  parkujemy w garażu podziemnym gdzie jest zawsze ciepło i ruszając  w drogę , nawet jak jest  na zewnątrz minus 5 stopni zużycie jest o wiele niższe niż jak  ruszamy zimnym samochodem , który stoi całą noc  pod domem .

Samochód jest świetny, prowadzenie rewelacyjne, przez baterię ma niski środek ciężkości  i dużo lepiej trzyma się drogi niż poprzednik   ( te same 16 calowe koła i te sam sam rozmiar opon). Nie wspomnę o minach ludzi na skrzyżowaniu, którzy oglądają po starcie  tylko zielone tablice z tyłu naszego samochodu  . Jazda nim to na prawdę fun, polecam w 100 % .

Gwarancja  fabryczna na baterie to 8 lat lub 100.000 km . 


Obserwując Tesle Model S  robiące 600-900.000 km i mające nadal 75-80 % sprawności baterii lub Priusa Hybrid , który zrobił milion km bez jakiejkolwiek naprawy   (Taxi w Wiedniu ) nie obawiam się degradację baterii tym bardziej,że jest ona w przypadku Smarta chłodzona lub podgrzewana cieczą .

Jeśli  to co napisałem komuś  pomogło w jakiejkolwiek decyzji  to super Smile

Tylko te ceny energii z "gniazdka" w domu/hali nie uwzględniają całkowitego kosztu kWh jaki się płaci, bo dochodzą przecież te wszystkie opłaty stałe, ruchome etc. Ale ich doliczenie i tak skutkuje osiągnieciem kosztu przejazdu 100km, tylko nieco ponad 50% kosztu zużytej benzyny. 
Dodatkowo w elektrykach, jak i hybrydach, znacznie rzadziej, lub i wcale nie wymienia się klocków i tarcz hamulcowych, ze względu na odzysk energii przy zwalnianiu i hamowaniu (u mnie Toyota Auris II HSD - przebieg 150kkm i mam oryginalne tarcze oraz klocki, przy zużyciu klocków mniejszym jak 50%, a tarcz prawie nie zauważalnym).
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
 raffa 
Tylko jak masz garaż przy domu to i tak płacisz te koszty stałe normalnie, nie płacisz ich oddzielnie przy garażu. To samo z podlicznikiem (np. na parkingu podziemnym we wspólnocie).

Oczywiście trzeba to doliczyć, jak ktoś ma garaż oddalony i tam ma drugi licznik (w sensie drugi punkt poboru).

A z tymi tarczami i klockami to jestem w szoku Smile
 Odpowiedz
 MariuszB 
Lexus CT200h czy Prius potrafi na jednych klockach i tarczach zrobić 200-250 tkm.
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  453 - bateryjka do elektryka ED Kanapa 6 1.991 22.04.2024, 16:58
Ostatni post: raffa
  Smart 453 - 90 koni , czy warto ? Marek991 0 624 25.01.2024, 22:25
Ostatni post: Marek991
  Zbiornik paliwa w 453 plesniak 10 8.877 11.04.2023, 14:40
Ostatni post: Jacus21129
  451 a 453 71 KM - warto zamienić na nowszy? Kanapa 6 8.707 06.07.2022, 13:37
Ostatni post: Nocekk9
  Spalania 453 ŁYSY13 26 30.660 23.12.2021, 06:43
Ostatni post: ŁYSY13
  Wady F2 453 Brabus i nie tylko ŁYSY13 6 5.046 21.10.2021, 11:46
Ostatni post: ŁYSY13
  Renault Twingo różnice wobec 453 Kanapa 15 4.565 01.09.2021, 19:53
Ostatni post: MariuszB
  453 poleczka luckym 4 3.688 28.03.2019, 21:57
Ostatni post: antonib
  [453] Skórzany kondonik na gałkę skrzyni biegów plesniak 38 12.268 23.03.2019, 18:47
Ostatni post: Arczi100
  Smart 453 zakończenie produkcji wersji spalinowych? mikemas 20 8.274 11.12.2018, 12:34
Ostatni post: spysiu92



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości



Menu