Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

MHD- zasada działania

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
MHD- zasada działania
#51
 ŁYSY13 
Panowie sprawdzać alternatory i paski bo to jest problem .

Pozdrawiam Łysy13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#52
 obwd-crash 
Wymieniam przy każdej wymianie oleju w silniku, zresztą mam specjalny klucz od Łysego, i jest to teraz dziecinnie proste Wink
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#53
 statystyczny_polak 
Załóżmy hipotetycznie, że MHD to nic innego jak system Start-Stop i nazwa "hybrid" wzięła się z czapy i wprowadza konsumenta w błąd. Setki modeli aut wyposażonych są w systemy S-S i żaden nie ma w nazwie Hybrid. Sprawa co najmniej dziwna i zainteresował by się tym już dawno niemiecki odpowiednik naszego UOKiK. To po pierwsze.
Po drugie- w takim razie- po co i w jakim celu producent zastosował skomplikowany system rozruchu auta zamiast zwykłego klasycznego rozrusznika? Zastosowanie normalnego rozrusznika znacznie obniżyło by koszty produkcji auta, jego skomplikowaną budowę o raz ułatwiło by dalszą eksploatację auta.
Po trzecie- dlaczego ładowanie akumulatora nie odbywa się na normalnych zasadach jak w każdym innym konwencjonalnym aucie bez układu hybrydowego, czyli wzbudza się alternator i cały czas podaje napięcie 13.8V nie zależnie od obr silnika ani jego obciążenia?
Jeżeli nadal twierdzicie, że jest to zwykłe auto z systemem S-S to w takim razie CO MERCEDES MIAŁ NA MYŚLI I PO CO TAK SKOMPLIKOWAŁ TEN SAMOCHODZIK?
 Odpowiedz
#54
 kipro1 
(03.09.2019, 09:17)statystyczny_polak napisał(a): Załóżmy hipotetycznie, że MHD to nic innego jak system Start-Stop i nazwa "hybrid" wzięła się z czapy i wprowadza konsumenta w błąd. Setki modeli aut wyposażonych są w systemy S-S i żaden nie ma w nazwie Hybrid. Sprawa co najmniej dziwna i zainteresował by się tym już dawno niemiecki odpowiednik naszego UOKiK. To po pierwsze.
Po drugie- w takim razie- po co i w jakim celu producent zastosował skomplikowany system rozruchu auta zamiast zwykłego klasycznego rozrusznika? Zastosowanie normalnego rozrusznika znacznie obniżyło by koszty produkcji auta, jego skomplikowaną budowę o raz ułatwiło by dalszą eksploatację auta.
Po trzecie- dlaczego ładowanie akumulatora nie odbywa się na normalnych zasadach jak w każdym innym konwencjonalnym aucie bez układu hybrydowego, czyli wzbudza się alternator i cały czas podaje napięcie 13.8V nie zależnie od obr silnika ani jego obciążenia?
Jeżeli nadal twierdzicie, że jest to zwykłe auto z systemem S-S to w takim razie CO MERCEDES MIAŁ NA MYŚLI I PO CO TAK SKOMPLIKOWAŁ TEN SAMOCHODZIK?

Po czwarte - dlaczego nie jest to opisane nigdzie? Dlaczego Smart/Mercedes się tym nie chwali? Dlaczego musiał to odkryć statycztyczny polak?
 Odpowiedz
#55
 damiano.o 
(03.09.2019, 09:17)statystyczny_polak napisał(a): Załóżmy hipotetycznie, że MHD to nic innego jak system Start-Stop i nazwa "hybrid" wzięła się z czapy i wprowadza konsumenta w błąd. Setki modeli aut wyposażonych są w systemy S-S i żaden nie ma w nazwie Hybrid.....
Jeżeli nadal twierdzicie, że jest to zwykłe auto z systemem S-S to w takim razie CO MERCEDES MIAŁ NA MYŚLI I PO CO TAK SKOMPLIKOWAŁ TEN SAMOCHODZIK?

Ale tu była odpowiedź skąd nazwa linki w postach #7 i #18


[Obrazek: 55f88aa2f4ca1d4bb8813b7152ce4b80.jpg][Obrazek: c98ce7ef13c2bc95756ec43d55386542.jpg]

Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#56
 krzyss 
- MICRO HIBRID DRIVE - dlaczego tak ? bo to ładnie ekologicznie sie nazywa, nie piszemy HIBRID bo by bylo oszustwo, ale micro juz moze byc, pozatym mozna dojezdzac do skrzyzowania z predkoscia 8km/h czyli jest fajnie !

- Dlaczego montuja ten dziwny silnik, pasek itp ? bo uruchomienie silnika z paska jest łagodniejsze, nie ma bendiksu i metalowych elementow ktore halasuja (patrz nowe skutery, wiekszosc ma odpalanie paskiem bezglosne)

- Dlaczego komplikowac sobie zycie ? - bo wyliczyli w testach ze ten ich patent powoduje ze spalanie jest 0,5L mniejsze, a juz wtedy byly normy emisji, a tutaj ladnie o,5L mniej i jestesmy INNOWACYJNI ! taka mamy ladna nazwe MHD !!
Z ładowaniem nie wiem, ale jak dla mnie poprostu wyliczyli ze spalanie spadnie o kolejne nie wiem 0,000001L jesli przy max wcisnietym pedale gazu odłączą ładowanie, i jak pisałem umożliwia to akumulator który jest w MHD bardziej odporny na rozładowania.

Trzeba pamietac, ze w samochodach teraz duzo jest marketingowego bełkotu, zamiast produkować coś dobrego, dopiszemy do tego ładny prospekcik i tak będą kupować Smile
 Odpowiedz
#57
 skuter 
być może hamownia byłaby rozwiązanim i wtedy okaże się kto ma rację czy Statystyczny Polak, który podszedł do tematu bardzo starannie i od maja jest na forum czy "Grupa Negująca" reprezentowana przez "starych" użytkowników forum.



pozdr.,
t.
 Odpowiedz
#58
 MariuszB 
Cytat:Po drugie- w takim razie- po co i w jakim celu producent zastosował skomplikowany system rozruchu auta zamiast zwykłego klasycznego rozrusznika?

Bo klasyczny rozrusznik poddałby się bardzo szybko przy takiej ilości uruchomień każdego dnia. Dziwne, że sugerując iż masz tak dużą wiedzę techniczną poddajesz pod wątpliwość coś tak oczywistego.

Co do tematu... Bardzo podobny zabieg zastosowała Honda w swoich dwóch skuterach (Forza 125 i PCX 125) i tu także nie ma mowy o "napędzaniu" czy wspomaganiu silnika spalinowego a jedynie "bezstratne" i nie destrukcyjne dla rozrusznika uruchamianie go, co w efekcie pozwala zaoszczędzić w aglomeracji miejskiej ~ 0.3 l./100 km. To, co w Smarcie nazywa się MHD w Hondzie to System Idling Stop. 

W skrócie działa to tak: Elektronicznie sterowany bezszczotkowy rozrusznik pracujący także jako alternator (ACG) jest montowany wprost na końcu wału korbowego. Bezpośrednio obracając wał korbowy, eliminuje on hałas spowodowany sprzęganiem kół zębatych i pracą zazębień.
System Idling Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym, gdy skuter jest nieruchomy i załączony jest hamulec, następnie natychmiast uruchamia ponownie silnik po obróceniu manetki przepustnicy. System jest wyjątkowo przyjazny w użyciu dzięki rozrusznikowi ACG i systemowi cofania wału korbowego, który przywraca go do pozycji górnego martwego punktu tłoka przed suwem ssania i dzięki mechanizmowi dekompresji, który minimalizuje opory rozruchu powodowane sprężaniem. System Idling Stop monitoruje poziom naładowania akumulatora i w razie potrzeby wyłącza się, by uniknąć nadmiernego rozładowania akumulatora. W skuterze zastosowano też ciut inny niż w "zwykłych" konstrukcjach akumulator YTZ8V o przedłużonej żywotności. Co ciekawe, nie jest to akumulator znacząco droższy od zwykłych o podobnych parametrach i gabarytach.

Dodam, że jak pokazują lata doświadczeń (Idling Stop wprowadzono w 2011 roku) cały system działa bezawaryjnie za co należy się chwała konstruktorom z Japonii.
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#59
 statystyczny_polak 
(03.09.2019, 13:21)MariuszB napisał(a):
Cytat:Po drugie- w takim razie- po co i w jakim celu producent zastosował skomplikowany system rozruchu auta zamiast zwykłego klasycznego rozrusznika?

Bo klasyczny rozrusznik poddałby się bardzo szybko przy takiej ilości uruchomień każdego dnia. Dziwne, że sugerując iż masz tak dużą wiedzę techniczną poddajesz pod wątpliwość coś tak oczywistego.

Rozczaruję Cię. Oprócz Smarta wszystkie "nie hybrydy" wyposażone w system start-stop bazują na klasycznych rozrusznikach.
W ten weekend postaram się odwiedzić hamownie. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
 Odpowiedz
#60
 damiano.o 
Tak się zastanawiam i głośno zapytam: Co nam da odczyt z hamowni w kwestii tego czy silnik spalinowy jest wspomagany przez alternatoro-rozrusznik? Bo bez sensu statystycznypolak, żebyś wydawał kasę Tak mi się wydaje .... skoro producent sam podaje, że nie ma różnicy w parametrach, które tam uzyskasz pomiędzy 1.0 MHD i 1.0 bez MHD. No bo co tam więcej się uzyska ponad realne dane KM i Nm Twojego MHD?

Pozdrawiam z RS Concept
[Obrazek: 4869197f833827e0342f10827ea237a1.jpg]
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  451 MHD utknął na wstecznym jacktomedi@gmail.com 17 2.901 29.09.2023, 18:34
Ostatni post: Dawid19841016
  Jaki konkretnie akumulator 451 mhd 71km bez turbo DIABLO 46 21.348 31.08.2023, 04:29
Ostatni post: Kiko111
  [451] Pasek napedu alternatora i klimy 451 1,0 MHD? mckomp 16 6.813 27.01.2023, 09:36
Ostatni post: obwd-crash
  [451] Problem z dziwnym zachowaniem skrzyni biegów w smart fortwo 451 mhd baziatko@gmail.com 28 11.647 17.10.2022, 00:56
Ostatni post: etamin
  [451] Mhd - kontrola ładowania Kanapa 3 2.124 24.12.2021, 14:24
Ostatni post: Kanapa
  [451] Pierścień/uszczelka gniazda świecy 1.0 MHD wojtek j 4 1.277 21.09.2021, 16:14
Ostatni post: wojtek j
  1.0 MHD check - sonda lambda statystyczny_polak 17 6.503 29.08.2019, 19:39
Ostatni post: statystyczny_polak
  [451] Dodatkowa nagrzewnica powietrza od CDI do MHD kipro1 4 2.179 19.08.2019, 13:39
Ostatni post: MariuszB
  [451] Wymiana termostatu w MHD 1,0 benzyna sadiav 2 4.043 23.01.2019, 12:02
Ostatni post: sadiav
  451 mhd alternator - rozrusznik nie kręci slaw7 34 14.202 30.11.2018, 00:55
Ostatni post: Jaro812



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu