Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
A to niby dlaczego? Przecież będzie miał gorsze własności smarujące w wysokich temperaturach niż 40-stka.
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
No to trochę sam sobie przeczysz, bo co to znaczy "najlepszy możliwy"? Wg mnie -syntetyk, jakiej marki? W zasadzie bez znaczenia, z jakimi oznaczeniami - wg producenta auta lub lepiej. I teraz czym się różni 30 od 40? Ano właśnie bardzo istotnym parametrem zachowania własności smarnych w wysokich temperaturach wysilonego silnika z turbo. I klimat nam się ociepla, co też nie jest bez znaczenia. Pozdrówka.
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Całe szczęście że to i tak jest bez znaczenia. Tzw. zalecenia producenta, szczeg. typu "producent XYZ rekomenduje oleje Total (np) lub XYZ" oznacza tylko i wyłącznie że koncern XYZ jest właścicielem sporego pakietu akcji Totala i nic poza tym. Gdyby było ryzyko że silnik wybuchnie z powodu użycia oleju z specyfikacją 229.1 zamiast 229.51 to oczywiście wszyscy by tych zaleceń przestrzegali, ale na szczęście tak nie jest więc mamy pewną dowolność.