Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Wiater w oponkach ?

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Wiater w oponkach ?
#11
 SP7KH 
Reasumując - znaczy się tok mojego rozumowania (co by 2.0 i 2,5) był w miarę prawidłowy i praktyką użytkowników potwierdzony,Very happy a producent naklejki kleił metodą losową, albo też miał nowego "pomysła" w tym temacie kilka razy w roku. Suprised
Smart ma wiele wspólnego z Tik-Takiem: jest malutki i dba o linię - MOJEGO PORTFELA - niestety !!!.
 Odpowiedz
#12
 Gizbern 
Obecnie mam w zimowych: przód 2,2, tył 2,8
(dopiero przy takim ciśnieniu opony wyglądają normalnie)
Ale jak pogorszą się warunki to upuszczę na 2 i 2,5
 Odpowiedz
#13
 yarotom 
Wczoraj zerknąłem co mam napisane w pokrywie a tu widzę
Tył letnie 2,1
Tył zimowe 2,5
Przód 1,6


no i zastanawia mi dlaczego mam inne ciśnienia letnie i zimowe z tyłu??
Czyżby letnie mam mniej ciśnienia ze względu bezpieczeństwa bo pod wpływem wysokich temp wzrośnie ciśnienie???
Moja perełka to benz 0,6 rocznik 1999
Kurcie!! Mam walnięta turbina przy 88,6 tys km Smile
 Odpowiedz
#14
 SP7KH 
Skan z oryginalnej instrukcji obsługi mojej "pierły":
( po prawo benzyna - pulse, źle skadrowałem i obcieło).
Przy 1.6 w przodzie jest b.źle - po prostu "pływa".


Załączone pliki
.bmp   Scan-101028-0001.bmp (Rozmiar: 435,99 KB / Pobrań: 3)
Smart ma wiele wspólnego z Tik-Takiem: jest malutki i dba o linię - MOJEGO PORTFELA - niestety !!!.
 Odpowiedz
#15
 Gantz 
Jak już jesteśmy w temacie tego co mamy w oponach to ja zapytowuje - czy ktoś z Was stosuje azot zamiast powietrza??
Jeśli chodzi o ciśnienie to jestem zwolenikiem stosowania się do zapisów z tabliczki na klapce Smile
PZD
życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia
 Odpowiedz
#16
 15tom 
a ile napompic jak z przodu jest opona 175 a tyl 195
Laughing Laughing Laughing Laughing Razz
 Odpowiedz
#17
 Gantz 
W 451 dla opon w rozmiarze 175/195 na tabliczce jest 1,8/2,2
PZD
życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia
 Odpowiedz
#18
 SP7KH 
Na temat azotu się nie wypowiem bo nie próbowałem.
Co do tabliczki - do wczoraj rana jej wierzyłem, do czasu aż nie sprawdziłem co "Contimental" zalea do swoich wyrobów 145/65R15 i 175/55R15.
Oczywiście dla F2.
Otóż i do jednych i do drugich zaleca 2.0 bar.
Całkowicie różnie od zapisu "klapkowego".
Smart ma wiele wspólnego z Tik-Takiem: jest malutki i dba o linię - MOJEGO PORTFELA - niestety !!!.
 Odpowiedz
#19
 plesniak 
Ja stosuję azot. Podobno nie zmienia się ciśnienie przy zmianie temperatur.
 Odpowiedz
#20
 Pyra557 
Znalazłem takie oto uzasadnienie:

Za stosowaniem azotu jako medium do pompowania opon przemawia kilka naukowo potwierdzonych faktów.
Do najważniejszych z nich należą:
-opona napompowana azotem utrzymuje ciśnienie trzykrotnie dłużej niż opona napełniona tlenem. Fakt ten ma niebagatelne znaczenie, gdyż ciśnienie w oponie niższe od nominalnego o 0,2 bara skraca żywotność opony o 10%, a ciśnienie niższe o 0,6 bara powoduje skrócenie jej żywotności niemalże o połowę.
-azot pozytywnie wpływa na żywotność opon. Przeprowadzone testy wykazały, że zmniejszenie ilości tlenu o 6% powoduje wydłużenie żywotności aż o 22%.
-ze względu na właściwości chemiczne azotu i brak wchodzenia tego gazu w reakcję z metalem występuje mniejsze ryzyko wystąpienia rdzy na obręczy.
-azot jest gazem niepalnym i nie podtrzymuje palenia, zatem nie występuje ryzyko powstania pożaru podczas pompowania opon szczególnie ciężarowych.
-przy oponie napompowanej azotem nie występuje zużycie warstwy butylowej i karkasu, w przeciwieństwie do opony napompowanej powietrzem, co jest szczególnie istotne dla procesu bieżnikowania.
Jedni zbierają znaczki,inni chodzą do kina,a ja się cieszę,gdy skacze adrenalina
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu