Muszę się wziąć też za konserwacje skrzyni... Ładny dostęp z kanału? Dużo trzeb rzeczy ściągać odkręcać?
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[454] Skrzynia biegów (terkot) + blokująca się dźwignia biegów
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Do wodzików i wybieraka niestety dostęp spod maski...trzeba zdjąć filtr, akumulator i mocowanie akumulatora, troszkę pieprzenia z tym jest ale tragedii nie ma. Dostęp do samej skrzyni od spodu jest bardzo dobry. Jak zrobisz to napisz co zmajstrowałeś i jakie przyniosło efekty bo każda wskazówka lub sukces związany z poprawą funkcjonowania skrzyni jest tu na wagę złota
Mnie przed czyszczeniem i smarowaniem mechanizmu lewarka i cięgien chodziła jak w jakimś Żuku, po tym zabiegu chodzi bardzo ładnie...a co do wstecznego, najpierw wrzucam 3 a później R i wszystko ładnie wchodzi bez zgrzytów.
Na forum COLTa napisali: 'Ciężko chodzący drążek to zatarta tulejka. Bez demontażu linek, rozbierania mechanizmu można temu naprawdę szybko zaradzić. W miejscu zaznaczonym kółkiem wiercimy wiertłem fi 4 mm otwór tak głęboki aby przewiercić się przez ściankę tulejki (ok 5 mm). Następnie w ten otworek wlewamy WD-40 lub jakiś inny rzadki środek smarujący (ja stosowałem olej do układów wspomagania, najtańszy polski Hipol ATF- jest rewelacyjnie penetrujący). Do dziurki aplikujemy kilka dni pod rząd po kilka kropel, przy czym im więcej jeździmy i ruszamy drążkiem zmiany biegów, tym lepiej. U mnie już po 3 dniach biegi chodziły jak w nowym aucie."
Niestety nie mogę tego sam zdiagnozować, przesmarowałem wszystko, mechanizm wybieraka, mechanizm skrzyni, same biegi wchodzą pieknie, 3-4 miód, jedyny problem ruch lewo-prawo. Czasami odbija lepiej, czasami gorzej. Czy piszac o tulejce odpowiedzialnej za to, mówia o tej zaznaczonej strzałka czy o tej od góry takiej "czapce" ruszającej się góra-dół?
Mowa o tulejce oczka linki cięgien - może być wyrobione. Wybierak może być tak zatarty że trzeba wymienić na nowy.
Podjedź do serwisu Mitsubishi - powinni rozpoznać problem. Dużo roboty ze zmianą linki. http://allegro.pl/colt-08-12-1-1-linki-w...l#imglayer Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Poszperałem w necie i jest rozwiązanie, aż z Japonii
> http://minkara.carview.co.jp/userid/3983.../note.aspx i tłumaczenie na angielski http://ayu452.blogspot.com/2012/07/semi-...nkara.html a kolega poziom1989 z forum Colta - udostępnił filmik - https://www.youtube.com/watch?v=eYvyTzvVWcM
SMART FORFOUR 2005 1.1
Witajcie.
Kupiłam FF z 2004 1.5 109 KM 176 tys przebiegu. Niestety jest problem z biegami - właściwie tylko ze wstecznym. Wszystkie biegi chodzą ładnie lecz po wbiciu wstecznego ( zaparkowaniu auta ) jest straszny problem z wybiciem tegoż biegu do pozycji neutralnej. Trzeba troche poszarpać dzwignią i powalczyć z lewarkiem. Macie jakieś pomysły ???
Przeca ten wątek jest o tym - poczytaj.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904 (04.10.2017, 21:20)fatum napisał(a): Witajcie. (04.10.2017, 22:10)Kanapa napisał(a): Przeca ten wątek jest o tym - poczytaj. Czytałam cały wątek uważnie. Niby mój problem pojawia się lecz w połączeniu z innymi. O dziwo dziś cały dzień nie było problemu - czy to może dlatego że pada deszcz, jest wilgotno itd ? Że przez wilgoć lepiej pracują linki i podzespoły powiązane ? Mechanicy u mnie rozkładają ręce i nie wiedzą co zrobić lub wyceniają naprawę na ok 1600-1800 zł bez podawania konkretnej diagnozy
Wyciągnąć wybierak i rozruszać element np. utopić w oleju aby nasiąkł.
Podjedź do warsztatu specjalizującego się w Japończykach najlepiej Mitsubishi. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904 |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości