Kup strzykawkę plastikową 20ml, 1m przewodu-rurki przezroczystej o średnicy wewnętrznej 3mm oraz 0,5m rurki o średnicy zewnętrznej nie większej jak 3mm.
Po otwarciu pokrywy komory silnika od razu widać górne części wtryskiwaczy, które połączone są od prawej do lewej strony gumowymi przewodami/rurkami, a od lewego z wtryskiwaczy idzie w rurkę która następnie biegnie u góry z przodu komory silnika.
Zdejmujesz po kolei z każdego z wtryskiwaczy jeden przewód przelewowy /na prawym jest tylko jeden/ i zakładasz w jego miejsce kupiony przewód 1m długości. Na drugim końcu tego przewodu zakładasz strzykawkę z której wyjmujesz tłoczysko.
Zacznij od prawego z wtryskiwaczy, wówczas przewód który zdjąłeś z wtryskiwacza zaślepiasz. Odpalasz auto i patrzysz jak paliwo z przelewu napływa do strzykawki ustawionej pionowo /dobrze tu pasuje jeden z zaczepów klapy bagażnika /strzykawka u góry rurka podłączona od dołu/, nie trzeba wówczas nawet trzymać strzykawki. Gdy przewód się napełni paliwem i osiągnie ono dno strzykawki zaczynasz pomiar czasu dla silnika pracującego na wolnych obrotach /bez gazu/. U mnie 2 minuty dały wynik 20ml. Po tym wyłączasz silnik, opróżniasz strzykawkę i przewód z paliwa i zajmujesz się kolejnymi wtryskiwaczami.
Pomiar zrób po dłuższej kilkunastominutowej jeździe, bo na zimnym silniku w trakcie rozgrzewania auta, dawka podawanego paliwa się zmienia ze wzrostem temperatury silnika /płynu/, wyszłoby na to że dla każdego wtryskiwacza sprawdzałbyś inny faktyczny wydatek zmieniający się z temperaturą silnika.
Dla kolejnych wtryskiwaczy - środkowego i lewego musisz dla każdego z nich przy pomiarze zdjąć obydwa przewody przelewowe i zrobić obejście przelewu z pozostałych dwu wtryskiwaczy łącząc je cieńszym przewodem - rurką. Po zdjęciu obydwu przewodów na jeden z końców/króćców na wtryskiwaczu zakładasz kawałek przewodu który zaślepiasz a na drugi koniec/króciec przewód od strzykawki i zaczynasz pomiar jak dla pierwszego/prawego z wtryskiwaczy dla identycznego czasu pomiaru.
Wtryskiwacz lub wtryskiwacze dla których zmierzona wielkość przelewu jest niższa od wielkości dla pozostałych wtryskiwaczy można powiedzieć, że leje za dużo paliwa do cylindra.
Gdyby coś jeszcze było niejasne pytaj.
Po otwarciu pokrywy komory silnika od razu widać górne części wtryskiwaczy, które połączone są od prawej do lewej strony gumowymi przewodami/rurkami, a od lewego z wtryskiwaczy idzie w rurkę która następnie biegnie u góry z przodu komory silnika.
Zdejmujesz po kolei z każdego z wtryskiwaczy jeden przewód przelewowy /na prawym jest tylko jeden/ i zakładasz w jego miejsce kupiony przewód 1m długości. Na drugim końcu tego przewodu zakładasz strzykawkę z której wyjmujesz tłoczysko.
Zacznij od prawego z wtryskiwaczy, wówczas przewód który zdjąłeś z wtryskiwacza zaślepiasz. Odpalasz auto i patrzysz jak paliwo z przelewu napływa do strzykawki ustawionej pionowo /dobrze tu pasuje jeden z zaczepów klapy bagażnika /strzykawka u góry rurka podłączona od dołu/, nie trzeba wówczas nawet trzymać strzykawki. Gdy przewód się napełni paliwem i osiągnie ono dno strzykawki zaczynasz pomiar czasu dla silnika pracującego na wolnych obrotach /bez gazu/. U mnie 2 minuty dały wynik 20ml. Po tym wyłączasz silnik, opróżniasz strzykawkę i przewód z paliwa i zajmujesz się kolejnymi wtryskiwaczami.
Pomiar zrób po dłuższej kilkunastominutowej jeździe, bo na zimnym silniku w trakcie rozgrzewania auta, dawka podawanego paliwa się zmienia ze wzrostem temperatury silnika /płynu/, wyszłoby na to że dla każdego wtryskiwacza sprawdzałbyś inny faktyczny wydatek zmieniający się z temperaturą silnika.
Dla kolejnych wtryskiwaczy - środkowego i lewego musisz dla każdego z nich przy pomiarze zdjąć obydwa przewody przelewowe i zrobić obejście przelewu z pozostałych dwu wtryskiwaczy łącząc je cieńszym przewodem - rurką. Po zdjęciu obydwu przewodów na jeden z końców/króćców na wtryskiwaczu zakładasz kawałek przewodu który zaślepiasz a na drugi koniec/króciec przewód od strzykawki i zaczynasz pomiar jak dla pierwszego/prawego z wtryskiwaczy dla identycznego czasu pomiaru.
Wtryskiwacz lub wtryskiwacze dla których zmierzona wielkość przelewu jest niższa od wielkości dla pozostałych wtryskiwaczy można powiedzieć, że leje za dużo paliwa do cylindra.
Gdyby coś jeszcze było niejasne pytaj.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!