MariuszB
Liczba postów: 1.123
Dołączył: Sep, 2008
Reputacja:
13
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart brak
MariuszB 06.10.2016, 16:39
(06.10.2016, 16:11)przemolka1 napisał(a): a to co się dostaje do cylindrów to w przypadku plastiku żaden problem gorzej z aluminium.
Mówisz?
Znajomy pali w nocy w domu starymi ciuchami i plastikiem. Też mówi, że to nie problem (sąsiedzi mówią co innego) więc pewnie i plastik w cylindrze motor przepali gładziutko
Są dwie grupy pytających.
Ci co się chcą dowiedzieć jak coś zrobić dobrze/lepiej oraz ci, co potrzebują utwierdzić się w tym, że ich sposób jest najlepszy.
Reasumując - wierć Pan, wierć!
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&
przemolka1
Liczba postów: 186
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
0
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Olsztyn - Wuppertal DE
smart roadster, 2005
smart fortwo 450 cdi, 2004
przemolka1 06.10.2016, 17:07
przy jednym otworze fi 4 i odkurzaczu który ciągnie wiórki dostaje się praktycznie nic
damiano.o
Liczba postów: 3.876
Dołączył: Oct, 2013
Reputacja:
91
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: NEL
smart fortwo C 453 cabrio turbo, blackbeat, 2017
damiano.o 06.10.2016, 17:21
Wyważasz Kolego otwarte drzwi. Po co kombinujesz z jakimś wierceniem, gwintami, klejeniem (czyli ogólnie rzeźba wyższej klasy) jeżeli forumowicze z góry opisali Ci gotowe rozwiązanie i co najważniejsze - sprawdzone, bo wielu z nich to po prostu ma u siebie. Różnica wskazań pomiędzy miejscem na wężyku, a kolektorem dolotowym będzie zapewne w granicach błędu urządzenia, jakie zastosujesz - chyba, że zakładasz manometr z podziałką w dziesiętnych. Ja również mam wrażenie, że nie szukasz tutaj podpowiedzi tylko tak jak napisał Mariusz - potwierdzenia, że twoja racja jest "najmojsza". Powodzenia
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.10.2016, 17:34 przez damiano.o.)
przemolka1
Liczba postów: 186
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
0
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Olsztyn - Wuppertal DE
smart roadster, 2005
smart fortwo 450 cdi, 2004
przemolka1 06.10.2016, 18:07
Ok to wytłumaczcie mi taką kwestie mocując na wężyku od gruszki ,przy nieszczelności np.za intercoolerze wskazanie będzie inne niż mocując na kolektorze ssącym czy się mylę
damiano.o
Liczba postów: 3.876
Dołączył: Oct, 2013
Reputacja:
91
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: NEL
smart fortwo C 453 cabrio turbo, blackbeat, 2017
damiano.o 06.10.2016, 18:30
Przemolka1 -> wskazanie zawsze będzie inne, jeżeli wystąpi w nim nieszczelność Pytanie jest zasadnicze, po co Ci wskaźnik doładowania? Z reguły cel ich montażu jest taki, jak sama nazwa wskazuje. A jeżeli Ty chcesz montować go po to, żeby badać nieszczelności w układzie dolotowym, to raczej skupienie uwagi proponowałbym Ci skierować na ustalenie przyczyn lub eliminację ewentualnych nieszczelności, niż "wytwarzanie" w układzie dodatkowego miejsca w którym mogą one wystąpić Koledzy wskazali Ci miejsce bezpiecznego podpięcia wskaźnika, który da pożądany efekt. Zakładam, że urządzenie wskazujące, które będziesz montował ma zadanie orientacji wizualnej. Nie jest to raczej auto testowe i chyba nie będziesz na nim prowadził badań?! Więc skup się na porządnym montażu tego co sprawdzone, bo możesz przekombinować
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.10.2016, 18:37 przez damiano.o.)
przemolka1
Liczba postów: 186
Dołączył: Aug, 2016
Reputacja:
0
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Olsztyn - Wuppertal DE
smart roadster, 2005
smart fortwo 450 cdi, 2004
przemolka1 06.10.2016, 18:52
czyli że jak podłącze przy gruszce a będzie gdzieś nieszczelność to wskażnik będzie pokazywał że jest wszystko ok , a jak podłącze przy kolektorze to taką nieszczelność już wykaże
shagger
Liczba postów: 339
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
9
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: WPI
smart fortwo 450 cdi
shagger 06.10.2016, 22:32
Nie wiem po co pytasz skoro juz dawno zdecydowales ze bedziesz wiercil w kolektorze.Jesli o badanie szczelnosci ukladu chodzi to posun sie jeszcze dalej bo kolektor to nie ostatni element ukladu dolotowego.Chcac miec pewnosc ze kolektor rowniez jest szczelny zamontuj krociec w kanale ssacym za kolektorem a tuz przed zaworem ssacym.Bedziesz mogl sprawdzac szczelnosc kolektora ssacego a nawet prawie calego kanalu ssasego.Tylko rodzi sie pytanie ktory kanal ssacy chesz kontrolowac bo sa az 3 a krociec i zegar 1.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.10.2016, 22:35 przez shagger.)
filiproll
Liczba postów: 978
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
20
Imię: Filip
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 450 cdi, pure, 2006
smart roadster coupé
filiproll 06.10.2016, 22:40
zawsze można zamontować 3 zegary, osobny na każdy kanał
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Zawsze można to zrobić inaczej, bez wiercenia LINK
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.10.2016, 22:57 przez LAZY..)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 07.10.2016, 09:19
(06.10.2016, 18:52)przemolka1 napisał(a): czyli że jak podłącze przy gruszce a będzie gdzieś nieszczelność to wskażnik będzie pokazywał że jest wszystko ok , a jak podłącze przy kolektorze to taką nieszczelność już wykaże
Mam założony trójnik na przewodzie prowadzącym do "gruszki", gdy przetarła/przebiła się chłodnica powietrza to pokazywało niższe ciśnienie doładowania. Wskaźnik ciśnienia doładowania na silniku krokowym.
Zatem pokazuje, tylko trzeba na to zwracać uwagę co pokazuje "zegarek" i pamiętać jakie było "normalnie" ciśnienie w tych samych warunkach. Różnice wskazań były niewielkie przy prędkości jazdy do około 70km/h i jazdy na 6 biegu. Przy 90km/h i 6 biegu było to już ponad 0,1 bar , może prawie 0,2 bar, a przy 120km/h (bo tyle tylko dał radę pojechać z uszkodzoną chłodnicą powietrza) było już ponad 0,3 bar.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
|