Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[452] Smart Roadster Coupe - różności

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[452] Smart Roadster Coupe - różności
#1
 ocholoco 
Heja,
Przywitałem się w przywitywalnym poście to tutaj do rzeczy.
W tym temacie opisywane będą różne rzeczy z życia mojego roadster'ka.

Na pierwszy strzał wymiana oleju po około 6tys km + wymiana miski na taką ze spustem. Zdecydowałem się na yacco galaxie rs 0w40 ale już nie pamiętam czemu, aczkolwiek buteleczki bardzo ładne, rejsingowe.

Kilka godzin leżenia pod autem i misja zakończona sukcesem.

Parę ujęć z wykonanej pracy:

   
najgorszy fragment, czyli czyszczenie starego silikonu

   
stary olej siup siup

   
mix starych i nowych gratów, śrubol mi wpadł do oleju  Sad Sad

   
Po wymienie, reset zegara serwisowego czy jak to tam się nazywa, mycie, sprawdzanie i podpompowanie oponek oraz tankowanie (o dziwo na shellu nie było 98, to też zalałem 100 niewielka różnica w cenie za to w osiągach pewnie żadna)
 Odpowiedz
#2
 ocholoco 
W sumie mogę jeszcze wstawić wykres z apki dragy, pomiar 0-100 km/h (przed wszystkimi pracami itp. stock)
Ogółem nie powala..

   

Pozwoliłem też sobie na pewne modyfikacje:

   
także autko straciło około 0.3% masy, aktualnie najbardziej mnie jara ta redukcja i chyba w to będę szedł

Do kiedyś!
 Odpowiedz
#3
 ocholoco 
Kolejne nikomu niepotrzebne wykresy;
po nowym oleju i 2,4kg redukcji, poprawa 0,07 sekundy
   

to samo z procedurą startu, odkryłem że w ogóle jest coś takiego  Laughing kolejne 0,14s urwane
   

Tak więc do wikipediowego wyniku brakuję jeszcze 0,69s

Niedługo kolejne tłuste mody..
 Odpowiedz
#4
 ocholoco 
Nakupowałem kilka tych przepustnic więc pora na jakieś proste przeróbki.

   
We fjużyn zrobiłem proste rysunki kilku wersji, dzięki temu mniej więcej wiem co ile da.

Kolektor dolotowy smarta ma ~38mm średnicy toteż koniec końców na tyle roztocze seryjną przepustnice + cieńszy pręt i custom motylek. Jest to chyba najlepsza opcja pod względem pola powierzchni i nie tylko, popularna przepustnica z opla Z14XEP ma 45mm średnicy na końcu przez co powstaję niepotrzebny schodek między nią a kolektorem, weź tu jeszcze dorób dystans który to zniweluję i dobierz silikony.
 
Na razie jednak zadowolę się stock średnicą i przeciętym prętem. Co względem seryjnej daję około 18% więcej prześwitu
Tak to wygląda, niestety pomyliłem śrubki zamiast tych od motylka wziąłem te od mocowania silniczka. Trudno niech już tak zostanie aż do kolejnej wersji.
   
Martwi mnie tylko że nigdy nigdzie nie spotkałem się z taką modyfikacją, może to niebezpieczne.. Cóż, zobaczymy  Rolleyes

   
Tak teraz wygląda prześwit, bolą mnie te śruby..

   
Złożone a jutro kolejne totalnie miarodajne testy, no o ile przepustnica ze smarta 600 zadziała w roadsterze  Embaressed
 Odpowiedz
#5
 ocholoco 
No więc działa, na razie żadne ciała stałe nie wpadły mi do silniczka oraz jest jakaś poprawa;
   
manualna zmiana bez procedury, od poprzedniego najlepszego wyniku urwane 0,28s

Co ciekawe z procedurą uzyskiwałem identyczne czasy jak przed przeróbką przepustnicy; 11.54 ; 11.53 ; 11.58 ; 11.59
oraz jeden lepszy, po prostu trzeba dać autku chwilę odsapnąć po kilku próbach
   
Tak więc jeszcze 0.19s do wikipediowego czasu. Myślę że ta ostateczna modyfikacja przepustnicy spokojnie pozwoli mi na taki wynik, a może i lepszy..
 Odpowiedz
#6
 ocholoco 
Kto wymieniał 'dolne' świece w smarciku ten w cyrku się nie śmieje, czy jakoś tak..
   
W każdym bądź razie zrobioneBeer
Poczyściłem wewnątrz trochę i wywaliłem jeszcze te takie zaślepki pseudo kratkowane żeby spadochron się nie robił przy 300km/h  Mad
 Odpowiedz
#7
 raffa 
Matkobosko... narzędzia luzem na tapicerce?  Suprised
 Odpowiedz
#8
 ocholoco 
W tej sytuacji jestem jak Stevie Wonder, nie widzę problemu x.x

Udało mi się jeszcze dorwać oryginalne smartowe radio za normalniejszy pieniądz, niestety gałka uszkodzona toteż zamówiłem na alie gitarowy zamiennik oraz moduł bluetooth. Czeka mnie jeszcze wymiana głośników gdyż czasem potrafią Hammer
Największym wyzwaniem było wytarganie starego radio i ramki, ciekaw jestem po cóż ktoś w ogóle zmienia radio w roadsterze szczególnie na takie które nie obsługuję ani usb ani bluetooth; deh 4700 mp
 Odpowiedz
#9
 ocholoco 
Za namową poprzez uświadomieniem dzięki @raffa zrobiłem prosty tutorial jak podłączyć moduł bluetooth od chińczyków do oryginalnego radyjka w smarcie. Zdjęcia brałem z internetu, nie chcę mi się kolejny raz wyciągać radia tylko do sesji.

Części:
- moduł bluetooth https://pl.aliexpress.com/item/1005001734188453.html zamówiłem opcje "smart 450 no Mic"; niebieska wtyczka bez mikrofonu, sam port minijack jest więc można później dołożyć mikrofon.
- 1 metr jakiegoś kabelka na zasilanie modułu bluetooth
- konektor MDD (w moim przypadku 2szt, tak zwany "konektor męski 4.8mm") o szerokości 4.8mm, moduł ma kabelek od zasilania (plus, czerwony) zakończony złączem FDFD
- coś do wymontowania radyjka np. takie druciki https://pl.aliexpress.com/item/33054911627.html (pasują też do smartowego radia)

Instrukcja:
1. Wymontowujemy radio za pomocą ww. narzędzia (druciki)
2. Odłączamy antenę i odkręcamy jedną śrubkę torx
3. Tą samą śrubką w tym samym miejscu przykręcamy czarny kabelek (konektor z oczkiem) od modułu bluetooth
4. Niebieską kostkę od modułu wpinamy do gniazdka znajdującego się najbliżej krawędzi radia.
6. Metrowy kabelek z dwóch stron zarabiamy konektorem MDD
5. Ww. kabelek podłączamy z jednej strony do czerwonego kabelka od modułu bluetooth, drugi jego koniec przeciągamy lewą stroną tunelu od radia aż wyjdzie pod nogami kierowcy.
6. Drugi koniec kabelka podłączamy w jakiś sposób* pod jeden z portów od R1 do R4** znajdującego się na module SAM (również pod nogami kierowcy).
7. Mocujemy trytytką albo dwiema ww. kabelek alby nie plątał się pod nogami czy nie ocierał o kolumnę kierowniczą.
8. KOONIEEECC

*Porty modułu SAM od R1 do R9 mają takie same złącza jak te od bezpieczników niestety są one odwrócone o 90 stopni. To też tradycyjny bezpiecznik nie będzie się najlepiej trzymał gdyż będzie zamocowany tylko na jednej nóżce. Proponuję koniec konektora MDD naciąć w połowie (kilka milimetrów) i w sposób nożycowy umieścić go w jednym z portów na module SAM. Gdyby konektor wciąż niepewnie się trzymał można spróbować pocynować go, pogrubi to konektor co tym samym powinno pomóc z połączeniem.

**Porty modułu SAM; R1, R2, R3, R4 podają 12v tylko po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon. Porty R5, R6, R7, R8, R9 podają 12v cały czas. Moduł bluetooth zalecam więc podpiąć pod porty od 1 do 4 żeby nie pobierał niepotrzebnie prądu. Za informacje podziękujmy @LAZY.

Zdjęcia (powinny co nie co rozjaśnić):

   
Tunel od radia, czerwona linia pokazuję gdzie należy wpuścić metrowy kabelek z konektorkami MDD


.png   0.png (Rozmiar: 59,32 KB / Pobrań: 147)

Przerobienie konektora MDD który należy wpiąć do modułu SAM.

   
Ogólne podłączenie, co gdzie i jak

Te same zdjecia na imgur gdyby coś kiedyś się stało https://imgur.com/a/IheWc1h
 Odpowiedz
#10
Brick 
 ocholoco 
Siemaneczko ziomeczki tym razem instrukcja dotycząca zgrywania mapy silnika itp.

Potrzebujemy:
1. Kabelek Galletto 1260 np. https://www.aliexpress.com/item/4000166949851.html - kupujemy opcje "without cable" ponieważ nie potrzebujemy dodatkowego kabelka, wiem bo sam kupiłem opcje z dodatkowym :-|
2. Komputer, najlepiej laptop. Osobiście posiadam starego T460 z win 10. Gdzieniegdzie w internecie można poczytać o tym że kabelek/program działa tylko na XP ale to bujdy, mi śmiga jak tralala na win 10.
3. Tutaj do wyboru albo jakiś przełącznik, konektory itp. albo trochę odwagi i kawałek drucika.

Instrukcja przygotowania komputera i programu:
0. Wpierw przygotujmy komputr do działania z kupiony kabelkiem; zgranie z kabla jego numeru seryjnego i wklepanie go do programu galletto.

1. Potrzebujemy 3 programy;
- FT_Prog - https://ftdichip.com/utilities/
- HxD - https://mh-nexus.de/en/downloads.php?product=HxD20
- Galletto_1260 - https://drive.google.com/file/d/11TWUMWy...Jwygu/view

2. Instalujemy program FT_Prog, podłączamy kabelek Galletto 1260 i uruchamiamy zainstalowany FT_Prog
3. Klikamy klawisz F5 albo myszkiem w pozycje "DEVICES" a następnie w pozycje Scan and Parse
   
4. Zapisujemy sobie np. w notatniku numer seryjny kabelka, w moim przypadku 47514789
5. Możemy zamknąć program i odłączyć kabelek

6. Instalujemy i uruchamiamy program HxD
7. Klikamy kombinacje klawiszy CTRL+O albo myszkiem w pozycje "Plik" następnie w pozycje "Otwórz..."
   
8. Wybieramy programEOBD2_v1260_PL z pobranego wcześniej folderu "Galletto_1260pl"
   
9. Następnie klikamy kombinacje klawiszy CTRL+F albo myszkiem w pozycje "Znajdź" a następnie "Znajdź"
10. Wpisujemy hasło "Marca" i podmieniamy zaznaczone na zdjęciu cyfry, wcześniej przepisanym numerem seryjnym naszego kabla
   
11. Klikamy zapisz i zamykamy program

O to mamy przygotowanego kompa, jeśli wszystko zrobiliśmy dobrze możemy odinstalować programy FT_Prog oraz HxD. Teraz weźmy się za przygotowanie ECU.

Instrukcja przygotowania ECU
1. Wyciągamy ECU ze samochodu. Nie trzeba odłączać akumulatora. Proponuję najpierw odłączyć mniejszą wtyczkę, odkręcić śrubki i z tak wyciągniętym ECU odłączyć większą wtyczkę. Same wtyczki też ciężko wyjąć, ja wspomogłem się śrubolem.
   
2. Bierzemy sterownik na biureczko i rozkręcamy, rozmiar śrub ten sam co trzymał sam sterownik do jego obudowy w aucie.
3. Lokalizujemy układ pamięci flash am29f400bt i obieramy drogę;
   
pigułka czerwona - podłączamy ECU w takim gołym stanie pod wtyczki w aucie i zwieram pin 24 pamięci flash do masy np drucikiem, odpalamy odczyt ecu.
pigułka niebieska - niepotrzebnie kombinujemy jak ja nie wiadomo czemu i po co.
4. Bierzemy dwa kabelki; jeden przylutowujemy do pinu 24 pamięci flash, a drugi do jakiejś masy, ja skorzystałem z kondensatora. Sprawdzamy multimetrem czy przypadkiem nie połączyliśmy pinów pamięci flash ze sobą
5. Drugie końce przewodów lutujemy do jakiegoś przełącznika albo złączą w moim przypadku GX12, nie chciałem przełącznika bo jeszcze by się sam przełączył w trakcie jazdy albo jakoś zabrudził itp.
   
6. Przykręcamy złącze wraz z pokrywką. Robimy jakiś prosty kabelek z przełącznikiem no i fajrant gotowe.
   

Tak o to przygotowaliśmy nasz komputr oraz komputr samochodu, czas na odczyt.

Instrukcja odczytu ECU:
1. Przełączamy stacyjkę w pozycje zapłonu, nie uruchamiamy silnika.
2. Podpinamy kabel Galletto 1260 do portu USB laptopa, następnie uruchamiamy program Galleto 1260.
3. Demontujemy panel maskujący port OBD
4. Podpinamy kabel Galletto 1260 do portu OBD
   
5. Wybieramy opcje ECU detect / Wykryj ECU
6. Po sekundzie albo kilku powinny pokazać się informacje o naszym ECU, następnie klikamy opcje Read ECU / Odczyt - ECU, wybieramy miejsce i nazwę zgrywanego pliku.
7. Program poinformuje że musimy zewrzeć PIN 24 pamięci flash do masy, robimy to za pomocą drucika albo w moim przypadku przełączamy przełącznik na pozycje zamkniętą na krótszą chwilę, 5 sekund spokojnie starczy.
8. Przestajemy zwierać PINY a następnie klikamy opcje OK, rozpoczyna się odczyt ECU.
   
Po wprowadzeniu ECU w tryb boot, wskaźnik informacyjny i poziomu paliwa zaczyna mrugać.
9. W moim przypadku proces zajął 87 sekund
10. Po zgraniu softu, program poinformuje nas o tym i poprosi o wyłączenie zapłonu, robimy to.
11. Soft zgrany i zapisany, możemy wszystko odłączyć i wyłączyć.
12. KOOONIEEC

PS. i rzecz jasna wybieramy opcje FLASH, nie EEPROM, ponieważ odczytujemy pamięć FLASH ale to chyba oczywiste po co ja to pisze..
PPS. jak nie jesteśmy pewni naszego akumulatora powinniśmy podłączyć go pod jakiś prostownik, u mnie niedawno był ładowany a sam proces był na tyle krótki że tego nie zrobiłem.

Mam nadzieję że komuś się przyda ta wiedza, samemu trochę mi to zajęło by dowiedzieć się co i jak. Do zoba miśki Smile
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Tongue [452] Smart Roadster coupe Złomka ! zlomek433 104 54.265 20.10.2019, 06:45
Ostatni post: ŁYSY13
  Cytrynowy Smart Roadster z Radomia ;-) mariozapasnik 54 24.955 01.04.2018, 00:02
Ostatni post: mariozapasnik
  [452] Trawiasto Zielony Smart Roadster z Podhala Zielony452 33 15.658 29.09.2016, 07:27
Ostatni post: krzyss
  Smart City-Coupe 450 0.6 GorylAliasGonzo 8 4.134 17.08.2016, 09:01
Ostatni post: GorylAliasGonzo
  [452] Smart Roadster D1-Pati ! zlomek433 27 13.298 30.06.2016, 09:06
Ostatni post: D1-Pati
Star Smart Roadster moje pierwsze autko :) Vegi666 11 6.889 12.02.2016, 21:02
Ostatni post: dr-big
  smart roadster w krótce na sprzedaż ;(( abrakadabra 6 3.374 28.01.2016, 10:29
Ostatni post: abrakadabra
  [452] Smart roadster Baczys Baczys 9 6.631 27.12.2015, 21:55
Ostatni post: tomcio83
  Smart Roadster 2003 bastek 18 9.478 25.05.2015, 17:01
Ostatni post: Zielony452
  [452] Roadster Coupe - Brabus 'wannabe' Idzik 16 11.317 26.08.2014, 22:26
Ostatni post: D1-Pati



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu