shagger
Liczba postów: 339
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
9
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: WPI
smart fortwo 450 cdi
shagger 08.03.2017, 07:58
Zaloz cewke zaworu i zablokuj trzpien w pozycji wcisnietej.Bledu nie powinno byc.U mnie emelator z pepsi wywalal blada z cewka problemu nie ma.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.03.2017, 07:59 przez shagger.)
smartfonik
Liczba postów: 31
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
0
Imię: kuba
Płeć: Mężczyzna
Skąd: ELE
smart fortwo 450 cdi, pure, 2005
smartfonik 21.03.2017, 08:55
Dokładnie rok temu wywaliłem EGR i zamontowałem ten emulator http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-za...82591.html i do dnia dzisiejszego ani razu nie miałem w tym temacie kłopotu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.03.2017, 09:07 przez smartfonik.)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 21.03.2017, 09:16
(21.03.2017, 08:55)smartfonik napisał(a): Dokładnie rok temu wywaliłem EGR i zamontowałem ten emulator http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-za...82591.html i do dnia dzisiejszego ani razu nie miałem w tym temacie kłopotu.
Miałem udział w jego wykonaniu testowany na moim aucie. Używam takiego od 5 lat.
Były dwie wersje, obydwie nie powodowały jakichkolwiek błędów.
Ale ostatecznie (Antoni) wykonawca pozostał przy wersji z prockiem, a nie typowo analogowej podobnej do tej której schemat był zamieszczany tu na forum.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
wirdar
Liczba postów: 230
Dołączył: Jan, 2017
Reputacja:
4
Imię: Darek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Mirosławiec
smart fortwo 450 cdi, pure, 2004
smart fortwo 450 cdi, pure
(21.03.2017, 09:16)obwd-crash napisał(a): (21.03.2017, 08:55)smartfonik napisał(a): Dokładnie rok temu wywaliłem EGR i zamontowałem ten emulator http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-za...82591.html i do dnia dzisiejszego ani razu nie miałem w tym temacie kłopotu.
Miałem udział w jego wykonaniu testowany na moim aucie. Używam takiego od 5 lat.
Były dwie wersje, obydwie nie powodowały jakichkolwiek błędów.
Ale ostatecznie (Antoni) wykonawca pozostał przy wersji z prockiem, a nie typowo analogowej podobnej do tej której schemat był zamieszczany tu na forum.
Link z aukcji jest w archiwum czy to był emulator na zdjęciu z zakrętką Pepsi
http://allegro.pl/emulator-egr-smart-cdi...46083.html
Czy może
http://allegro.pl/emulator-egr-zaslepka-...ule_id=201
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 03.12.2017, 09:46
Ten drugi.
W innym aucie mam ten z nakrętką Pepsi, przy odczycie SD pokazuje jakiś (nieistotny) błąd - ELM nie pokazuje go, lecz nie wpływa to na pracę silnika.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
borys
Liczba postów: 1
Dołączył: Jul, 2018
Reputacja:
0
Imię: Janusz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gryfice
smart fortwo 450 cdi
(26.01.2013, 12:48)Smutny napisał(a): Hej
Wczoraj dzięki uprzejmości Łysego usunęliśmy z mojego smarcika EGR, zrobiliśmy przelot na odmie. W celach naukowych a również dla potomności przedstawiam fotorelację z zabiegu. Oczywiście wszystkie pochwały dla Łysego bez jego wiedzy i umiejętności nic bym nie zrobił, nadawałem się jedynie ( a i tak po szkoleniu do trzymania światła ). Mam nadzieję, że mając taką wiedzę inni będą mogli z tego skorzystać. Może powstanie więcej poradników, nigdy nie wiadomo.
Koniec gadania czas na zdjęcia ( po kliknięciu mamy oryginalną wielkość ).
Na początek usunięcie EGR
1. Pacjent przed zabiegiem
2. Zestaw potrzebny do działania:
2 x zaciski wielkość 32-50 mm
1 x rurka o średnicy 4,2 cm długość około 20 cm
1 x blaszka do zaślepienia wejścia do silnika ( bezcenne robione na miarę )
1x widoczna rurka gumowa wielkość - tak aby weszła na naszą zrobioną rurkę ( później będzie widać po co dokładnie jest ona )
oraz niewidoczne tutaj ale będzie widać na naszych rączkach - rękawiczki gumowe ! rączki czyste, rączki szczęśliwe i robimy prawdziwą operację na smarcie
3. Dodatkowe narzędzia
Bardzo przydatne do czyszczenia silnika, później widać czy coś przecieka, czy wszystko jest w porządku.
4. Zdejmujemy tylni zderzak !
5. Bez tylnej belki
6. Zbliżenie
7. Wyrzucamy rurkę dochodzącą do turbiny
Widać jaki brudno i źle, na szczęście znajdziemy na to sposób
8. Mamy dostęp do EGR najpierw trzeba usunąć dojście do silnika
9. Odkręcamy wpierw te śrubki
10. Następnie działamy z drugiej strony rurki
Niestety dojście jest ciężkie i trudno zrobić zdjęcie a co dopiero odkręcić ;/
11. A tu już odkręcona
12. Zabieramy się za EGR
Wpierw luzujemy dolną obejmę drucianą, następnie odkręcamy sam EGR
13. Widok z góry
Trzeba poluzować dwie obejmy - jedną na EGR drugą na silniku - trzeba odłączyć pompę bo inaczej nie damy rady tego zrobić
14. Wyciągamy wiatrak - inaczej nie odkręcimy trzeciej śruby od EGR
15. Sprawca zamieszania już na wolności
16. Wnętrze bez EGR'u
17. Dla ciekawskich - tak wygląda paluch po wsadzeniu do intercoolera
18. A teraz magia Łysego - operacja na dolnej rury dochodzącej do EGR'u
W prostych słowach - trzeba zdjąć tą blaszkę
19. Czy wspomniałem, że wszystko ładnie czyścimy ? Smartki nie lubią brudu !
20. A teraz produkcja protezy, która zastąpi nam EGR tutaj używamy naszą gumową rurkę również !
i w całości
21. Montaż w Smarcie
dolne ujęcie
widzimy dokładnie rozmiar objemy
22. Bonus - tak wyglądają łopatki turbinki !
Teraz czas na dolot !
23. Trzeba ładnie wyczyścić
24. Następny patent Łysego aby zaślepić wyjście
25. Razem
Jak oryginał !
26. Montujemy w smartku
27. Następny patent Łysego - prosto z OBI, dział ogrodniczy
Potrzebne jest on aby wąż się nie zginał i był przepływ
28. Przeprowadzamy wężyk ogrodowy tak aby miał ładne wyjście
Uwaga - to nie jest końcowa wersja dolotu - w tej wersji będzie cieknąć pod nasz samochodzik. Wąż który mieliśmy był zbyt giętki - trzeba używać bardziej sztywnego ale bez przesady
29. A tu już końcowy przegląd - zakładamy panele i można śmigać !
Witam podoba mi się wasza przeróbka,tylko co z gniazdem el. i poco gumowa rura jeżeli są dwa kolana i łącznik ? Pozdrawiam ,,,świeży w smart klubie, ,,,,
chris2
Liczba postów: 492
Dołączył: Feb, 2013
Reputacja:
40
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Chorzów
smart fortwo 450 cdi, pure, 2002
smart fortwo 451 mhd, passion, 2008
Do gniazda elektrycznego wpinamy emulator EGR-a,a gumową rurę zakładamy na jedną stronę metalowej ( żeby zwiększyć jej średnicę ) i następnie wkładamy tą stroną do dolnego kolana - tego z którego zdjeliśmy wcześniej metalową końcówkę-kolano po zdjęciu tego metalu ma wewnętrzną średnicę większą od metalowej rury którą zastąpimy EGR-a i do tego potrzebna jest właśnie gumowa rura.
lukskajwoker
Liczba postów: 81
Dołączył: Jan, 2016
Reputacja:
0
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wrocław
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
lukskajwoker 16.08.2018, 20:56
Sołtys
Liczba postów: 207
Dołączył: Sep, 2012
Reputacja:
13
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Łuków / Łosice
smart fortwo 450 cdi, pure, 2003
(16.08.2018, 20:56)lukskajwoker napisał(a): Który emulator zakupić :
- https://allegro.pl/emulator-egr-zaslepka...22762.html
- https://allegro.pl/emulator-egr-smart-cd...09613.html
Ten z kapslem od pepsi podobno czasem sieje błędami a ten drugi trochę drogi , ja brałem od filiproll z forum i działa dobrze oraz był sporo tańszy.
ŁYSY13
Liczba postów: 9.226
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
|