No to i ja się pochwale dzisiejszą walką na froncie wschodnim światła do jazdy dziennej założone bo szkodami było dopiero co ogarniętych reflektorów z żółtego nalotu. Światła polskiej produkcji firmy Horpol kupione na portalu aukcyjnym za 115zł co najważniejsze z homologacją drogową i nawet do nich dzwoniłem czy faktycznie jest i faktycznie robią to u nas potrzebny był przekaźnik bo one maja automat ale w Smartach nie bardzo to działa bo testowałem na krótko. Przekaźnik 5-PIN 12V 40A jest za lewym reflektorem ładnie schowany. Światełka w oryginalnych kratkach, kable profesjonalnie spięte do kupy. Przy demontażu przodu wystarczy odpiąć po jednej kostce.
Kupiłem światła DRL. Są trzy-przewodowe. Mają wbudowany kontroler wyłączający.
Mam pytanie odnośnie najlepszego dołączenia do instalacji elektrycznej.
Gdzie najlepiej dołączyć przewód plusowy świateł - ten "po stacyjce".
Może podpowie ktoś, kto przerabiał temat np. pod który bezpiecznik, czy też przewód.
Skrzynka bezpieczników (ta nad nogami kierowcy) ma przy krawędzi 9 złącz/gniazd do podłączenia dodatkowego osprzętu,część złącz ma cały czas +, a część + po stacyjce,ja z tych złącz wziąłem zasilanie do dziennych.
Z zapalniczki też można. Włączają się po przekręceniu kluczyka. To że mają automat to może nic nie dać jak w moim przypadku. Potrzebowałem moduł zewnętrzny do drl.
Pomierzę napięcia na tych złączach. Nie trzeba by było otwierać skrzynki.
Fajnie byłoby gdyby było także wolne gniazdo bezpiecznika - ale z tego co patrzyłem wszystkie są zajęte (ciekawe czy wszystkie użyte do czegoś).
======== update po 15 min ========
Sprawdzałem napięcia. Faktycznie część złączy (5 sztuk) ma stale napięcie a pozostałe 4 złącza "po stacyjce". Tam chyba podłącze zasilanie DRL przez bezpiecznik na przewodzie.
Bezpieczniki świateł mijania to nr 22 i 23. Mam zamiar podpiąć sterowanie pod jeden z nich.
A gdzie podłączyć masę? Ciągnąć przewód do skrzynki czy gdzieś bliżej świateł jest jakieś dołączenie do karoserii?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.02.2024, 16:44 przez kamyk.)
(02.02.2024, 19:52)obwd-crash napisał(a): O ile pamiętam (+) po włączeniu zapłonu, pojawia się we wtyczce od silnika wycieraczek.
Chodzi mi tylko o masę. Zasilania raczej nie wolno podłączać pod inne akcesoria ponieważ powstające spadki napięć na przewodach mogą powodować różne "cyrki" z działaniem. Czasami widać jak komuś podczas migania kierunkowskazów np. przygasają postojowe. Np. włączysz wycieraczki i DRL'e przygasną.