Kanapa
Liczba postów: 6.134
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
(06.11.2012, 18:32)obwd-crash napisał(a): Być może Mariusz musiał pomagać sąsiadowi, bo ten miał już za płytki bieżnik w oponie "wielosezonowej" ?
Sąsiad jest d. nie kierowca, wsiadłem za kółko i mu wyjechałem.
Prawdę jednak gadasz - opona ma być świeża i z dobrym bieżnikiem. Na pewne ekstremalne sytuacje jednak i najlepsza guma nie poradzi.
Wielosezonówki były standardem do lat 70-tych i wszyscy żyli, jeździli a nawet nalewki rzemieślnicze kupowali.
Jak jeździsz z głową to wielosezonówka jest ok. Jeżeli pogoda jest niesprzyjająca zwalniamy lub rezygnujemy z czterech kółek.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.11.2012, 19:09 przez Kanapa.)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 06.11.2012, 19:00
Tak OT, żonie dla lepszego samopoczucia w jej aucie zakładam na zimę koła z oponami zimowymi. Sam jeżdżę cały czas na wielosezonowych, w swoich poprzednich autach jak i w Smarcie.
Nic nie zastąpi rozumu, z tym się zgadzam z Mariuszem
Jeszcze do niedawna istniały dwie szkoły dotyczące opona zimowych. Zachodnia do której się obecnie załapaliśmy, i rosyjska.
Rosyjska charakteryzowała się tym, że oponę zakładało się tak by obracała się zimą w kierunku odwrotnym jak latem, wówczas bieżnik miał działać jak piła wgryzająca się w śnieg, w tym i w twardy, bo opona na zimnie też robiła się twarda.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.11.2012, 19:05 przez obwd-crash.)
Warto poczytać , zdania jak to w demokracji zawsze będą podzielone
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 06.11.2012, 19:42
Badania sponsorował producent opon, który o ile mi się zdaje chyba nie posiada w swej ofercie opon całorocznych/wielosezonowych - Continental
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Kovval
Liczba postów: 275
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
2
Imię: andrzej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wołomin/Kobyłka
smart fortwo 450 cdi, passion
Nestor
Liczba postów: 46
Dołączył: Sep, 2012
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Cieszyn
smart fortwo 450 cdi
Obydwa artykuły dają pewien obraz na nasz temat, choć pierwszy wydaje się być tendencyjny. Nasuwa się jednak pomysł na nowy biznes dla firm oponiarskich. Bo skoro wielosezon wypada blado na śniegu przy zimówkach, a latem, przy wyższych temperaturach przy letnich, to może powtórzyć testy w warunkach jakie aktualnie mamy: -1 - +15, częste opady mżawki, przymrozki, gołoledź, piękne słońce, szron, mgła (a ta mgła co tutaj robi?), czyli przejściowych. Może okaże się, że sprawują się lepiej od zimowych (bo nie ma śniegu) i lepiej od letnich (bo jest chłodno i bywają przymrozki). I nie ma zastanawiania się, czy już zmieniać, czy może jeszcze poczekać 2 tygodnie, bo zapowiadają jeszcze +15.
Mogą więc zacząć reklamować i karmić media teoriami o zmianie opon 4x do roku, pod hasłem np. „Jeździj na oponach zgodnych z porą roku”
W końcu lato i zimę mamy tylko 1x w roku. Okres przejściowy 2x częściej.
Dlatego bardziej przemawia do mnie artykuł przytoczony przez Alana. Cyfry, porónania, wykresy – konkrety. Może dlatego, że mam umysł ścisły?
Fakt, wychodzi z niego, że w zimie są nieco słabsze niż zimówki a w lecie niż letnie. Ale nie żeby znowu jakaś tragedia. Za to w lecie są zdecydowanie lepsze od zimowych a w zimie od letnich. A oszczędność na braku wymiany 2x/rok + posiadaniu tylko jednego zestawu.
Decyzja i tak zależy indywidualnie od upodobań.
Ja przejeździłem na takich jeden sezon – letni. A że to są wielosezonówki spostrzegłem się dopiero przy chęci wymiany na zimówki. Co mogę więc subiektywnie powiedzieć o nich po tym czasie?
Przyczepność – z drogi nigdy nie wyleciałem. Nie miałem wrażenia, że mi auto ucieka ani że się jakoś słabo trzyma. Choć w rajdach nie uczestniczyłem.
Droga hamowania – nigdy nie przekroczyłem punktu zaplanowanego zatrzymania, nie obawiałem się, że nie wyhamuję
Głośność – nigdy ich nie słyszałem (zawsze słyszę silnik, radio albo gwizd powietrza)
Aquaplaning – nie wiem jak to się sprawdza. Faktem jest, że po deszczu w koleinach dziwnie się czułem.
Zużycie paliwa – nie mam porównania. Jeżdżę 95% miasto. Wychodzi 4,6l/100 (CDI)
Nigdy takich nie miałem, dlatego byłem ciekaw opinii przed zimą. Zwłaszcza, że teren mam raczej górzysty i o oponki zawsze dbałem aby były dobre zimowe.
Teraz zobaczymy...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2012, 04:20 przez Nestor.)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 07.11.2012, 10:16
"Potrzeba"posiadania drugiego kompletu opon to naprawdę czysty-dodatkowy zysk dla producentów, jeszcze raz tak duży jak gdyby sprzedawali tylko opony wielosezonowe.
Dalej z uporem maniaka powtarzam, że tylko rozum zapewni bezpieczeństwo a nie wyposażenie auta, fizyki w zasadzie nie da się przechytrzyć. Wyposażenie auta ma nas wspomagać w sytuacjach awaryjnych a nie wyręczać gdy sami doprowadzamy do takich sytuacji, np. jadąc na granicy przyczepności opon do nawierzchni.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2012, 10:18 przez obwd-crash.)
Kanapa
Liczba postów: 6.134
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Druga para opon ma sens w przypadku jazdy służbowej. Mi dwie pary rzadko starczaja na trzy lata. :/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nestor
Liczba postów: 46
Dołączył: Sep, 2012
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Cieszyn
smart fortwo 450 cdi
No tak, ale nie czarujmy się, wrotki czesto użytkowane są jako 2 furak, albo wózek na zakupy z silnikiem diesla (nie żebym dyskryminował benzyniaki, ale tak brzmi lepiej). Jeżeli roczny przebieg to jest np. 3kkm, to może zmiana opon 2x w roku to największy wydatek ekspolatacyjny?
ŁYSY13
Liczba postów: 9.227
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
Panowie testy i przykłady to nie wszystko . Mam dwa zime i lato . Osobiście stwierdzam fakt że jest inna jazda . A co do wszystkiego to do niczego . To tylko moje sprawdzone zbznie .
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
|