Witam rok temu w moim smarcie 0,8 cdi 2002r zaczęły się stuki w silniku, występują po dodaniu gazu na postoju powyżej 1500 obrotów lub podczas jazdy gdy silnik nie ma obciążenia. Przy rozpędzaniu się nic nie stuka jest po prostu idealnie. Pewien znajomy mechanik powiedział mi że to popychacze więc wyjąłem silnik i wymieniłem popychacze, dźwigienki popychaczy, pierścienie tłoka, rozrząd, panewki korbowodowe. Po złożeniu wszystkiego okazało się że stuki nadal występują. I tak postawiłem go do garażu i sobie stał przez prawie rok i w końcu nadszedł jego czas. Silnik odpala jak nowy. Dziś po odpaleniu go przysłuchałem się gdzie to dokładniej stuka, jakby w okolicy 1 -2 cylindra od lewej strony. Miał ktoś taki już przypadek lub zna przyczynę tego stukania? Jest to ostatnia szansa dla tego smarta. Podejrzewam że może być to związane z którymś zaworem ale mogę się mylić. Inny znajomy twierdzi że to uszkodzony wtrysk ale wątpię. Jeśli ktoś będzie potrzebował film to dziś go nagram i wstawię. Z góry dziękuje za wszelaką pomoc. Pozdrawiam.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Smart 0,8 cdi stuki w silniku bez obciążenia
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Trzeba silnik osłuchać, w którym miejscu skąd pochodzą te stuki - dziwne dźwięki. Kiedyś naprawiało się auta a teraz zazwyczaj wymienia się całe zespoły lub auta.
Najlepiej byłoby mieć stetoskop przeznaczony do tego. Bardzo dobrze nadaje się do tej drewniany trzonek od miotły - drewno bardzo dobrze przenosi dźwięki wzdłuż słoi. Tak uczono nas na warsztatach w samochodówce - ale to było w latach 80-tych gdy niczego nie było, teraz wszystko można kupić.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Co mi się kojarzy o stukach od strony koła zamachowego.
Było to w benzynie - u kasiunqa, nie pamiętam czy w 450 czy 451, Winne było sprzęgło. Skontaktuj się z kasiunqa może coś więcej się dowiesz.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
sprawdż zawór upustowy w turbo jak żle wyregulowany potrafi tak samo klekotać jak zwory {zmam to z autopsji) poprostu go zablokuj
co do ciśnienia ocenisz pierscienie i zawory o ciśnieniu w cylindrach raz na sucho drugi raz po 50ccm oleju w cylinder zobaczysz jaka różnica ale daj boziu abyś nie miał zapieczonych wtrysków
Co do dwumasa to zaczął się ślizgać, na innym forum kiedyś czytałem, że dzieje się tak po ponownym połączeniu skrzyni z blokiem i można to jakoś wyregulować. Ciśnienie dopiero zmierzę w środę albo czwartek bo muszę kupić nowy mierniki sprawdzania kompresji w cylindrach
Stukanie jest cały czas, przestaje jedynie gdy silnik ma obciążenie, wystarczy dać minimalnie gazu i przestaje. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości