(03.09.2015, 12:12)krzyss napisał(a): Z przykroscia stwierrdzam ze trzeba robic remont :(
Tak krzyss to to ja już wiem, chodzi mi bardziej o kwestie gdzie z tym uderzyć żeby było naprawdę dobrze.
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Zdejmujesz zderza, wzmocnienie, opuszczasz silnik wraz z klatką i odkręcasz głowicę. Warto wymienić wszystkie zawory wydechowe (aż trzy) a ssące dotrzeć. Planowanie głowicy i nowa uszczelka to oczywiście podstawa. Ja bym skusił się jeszcze na wymianę uszczelniaczy zaworowych. Złożyć i jeździć dalej No chyba ze upaliło Ci zawór bo silnik żre olej. Wtedy wymiana zaworu to tymczasowa inwestycja.
Przymierzam się do odkręcenia głowicy i kontroli stanu zaworów czy do jej wybudowania muszę wyciągać silnik czy wystarczy że odsłonię tył odkręcę belkę? Myślę też czy nie wymienić łańcucha i sprawdzić stan panewek bo pierścienie raczej przymierzam się wymienić jeśli gładzie będą wyglądać dobrze. Głowica pójdzie do profesjonalnego zakładu który ją sprawdzi i zrobi wszystko co należy. Przebieg 115 kkm już ma trudności z odpaleniem i wejściem na obroty.
Może odświeżę temat... Zakupiłem Smarta z wyremontowanym silnikiem.... Tak twierdził właściciel. Oczywiście po przejechaniu 1000km silnik zaczął nierówno pracować i na wolnych obrotach sobie gasł. Po zmierzeniu sprężania okazało się, że jeden cylinder ma 0. Rozebrałem silnik i co się okazało?
Tłok założony bez pierścienia, wypalony pokruszony, gładź porysowana. Korbowód stopka założona odwrotnie - rwana. Panewki korbowe prawie już złote. Znajdę nazwę warsztatu który to robił to dodam. Głowica zawory - przedmuchy. Podsumowanie: kupując Smarta wg. jaki by nie był licz się z remontem silnika. Mimo, że 97% sprzedających sprzedaje z silnikiem po remoncie za 3 tyś zł. Che che.... Wystrzegaj się silników po remoncie za 2 tyś zł. Nie da rady porządnie tego zrobić za tą kwotę. Same części to tak. Tulejowanie 2x 250 zł nawet do 300 zł, tłoki 3x 400 zł, pierścienie 3x50 zł, remont kapitalny głowicy około 500 zł i wiele innych + robocizna. Policzcie sami. Kupuj Smarta z uszkodzonym silnikiem zawsze taniej, a remont i tak będziesz musiał zrobić. remont silnika spokojnie można zrobić bez jego wyciągania. Bez obróbki wału oczywiście. Podczas demontażu głowicy miałem problem z odkręceniem jednej śruby. Była wyślizgana, ale po kilku godzinach "rzucania mięsem" udało się. Na dzień dzisiejszy szukam silnika oczywiście jak to bywa zawsze < 100 000 km... I od razu go rozbieram. Więc tak to wygląda. Co jeszcze mnie czeka nie wiem... Jeżeli jeździcie samochodzikiem 0/1 czyli dwa położenia pedału gazu to nie liczcie na długą żywotność silnika. Pozdrawiam wszystkich którzy kupili Smarta z silnikiem po remoncie. A i wystrzegajcie się pierścieni Firmy Getz!!! To już nie to co było kiedyś. Rozbieram składam zawsze pomogę w zagadnieniu. Po kilku dniach... Zakupiłem "nowy" czyli używany silnik. W sumie nigdy nie rozbierany po przebiegu 90 tyś km. Po rozłożeniu ukazał się widok: Wykruszony tłok spowodował uszkodzenie gładzi: i tłoka... Wydaje mi się, że kupienie używanego Smarta oraz silnika graniczy z cudem. Najlepszym rozwiązaniem niestety okazuje się tulejowanie cylindrów plus nowe tłoki i pierścienie. Lecz tak jak pisałem nie będzie to tanie... A Smarty można kupić po remoncie silnika w "idealnym" stanie za 4 tyś zł. Jeżeli nie złożę porządnie silnika Smart ląduje na części. Samochód fajny lecz silniki patrząc na to co się z nimi dzieje mają wadę fabryczną!!!! Zawory, pierścienie, tłok. Trzeba porozpinać, przewody od wody, czujniki ABS, przewody hamulcowe, wiązkę elektryczną. Silnik wyjęty: Wymontowanie w sumie nie sprawiło kłopotu. Lecz w przypadku wyjęcia go ze stelaża już nie było prosto. Problem pojawił się przy tarczy sprzęgła /musi zostać na skrzyni/ - blokowała możliwość wyjęcia bloku. Brak miejsca na ruchy silnikiem. Koła pasowe jak i poduszkę z mocowaniem też trzeba zdemontować. Hamulec ręczny o dziwo rozepnie się "automatycznie sam: Najgorsza sprawa to jest taka, że cała wiązka elektryczna zostaje na "budzie". Będą problemy w jej ułożeniu po montażu sinika. Po prostu będzie nie wygodnie. Ale na to znalazłem rozwiązanie na kolejny remont silnika. Przecinamy wiązkę która nam przeszkadza i robimy tam wodoodporne złącze - wtyk. Po takim zabiegu przewody możemy układać spokojnie na wyjętym silniku. Ale poszło jakoś: Głowica gotowa do naprawy: Głowica oddana do gruntownej naprawy. Koszt - Zawory 6 sztuk 190 zł - "obróbka" 300 zł -20 zł uszczelniacze. Razem: 510 zł. Blok silnika zostanie honowany założone nowe pierścienie jedyne słuszne nie z plastiku - kolbenschmidt. Dodatkowo jednak doszedł fakt wymiany alternatora ma regenerowany koszt niecałe 400 zł. Stary nie wytrzymał wada fabryczna kolejna wada fabryczna... Oraz zacieranie się stojan - wirnik. Podobno dobra regeneracja poprawia błędy Mercedesa. Kolejny etap wymiana rozrusznika... Prawdopodobnie większa moc do rozruchu wypaliła do końca szczotki.. Większe sprężanie. Mój błąd było wymienić od razu... Mimo zapewnień sprzedającego, że wymienił na nowy... Następnie Smart dostał światła do jazdy dziennej LED. Wersja "ciepła": A tu do porównania wersja "zimna": Kto jak woli... Oczywiście zmienione zostały opony na wielosezonowe 175/65/15. Dlaczego takie? Wyżej się podniósł oraz zmniejszyły się obroty silnika. Oraz jak ktoś chce zaoszczędzić cena... Czyli: 1. Jeżeli chcecie kupić Smarta za 4tyś zł i ktoś pisze, że silnik po remoncie to już Was oszukuje. Nie istnieje takie pojęcie!!!! Jeżeli zdarzy się, że silnik ma przejechane 130 tyś i nie było remontu to już do ceny musicie sobie doliczyć cenę remontu silnika. Tak mi gość z Marek Mazowieckie sprzedał Smarta!!!! Oszukał mnie. I dlatego chcę podpowiedzieć na co zwracać uwagę. 2. Silnik Diesla przejeździ /powinien/ do 250-300 tyś. Tylko nikt nie kupuje samochodu z takim silnikiem by stał sobie w garażu. Takie silniki trzeba liczyć na przebiegi roczne 30-40 tyś km lub więcej. 3. Jeżeli ktoś mówi Wam, że silnik jest po remoncie to niech powie co było wymieniane… i kiedy… Niech wpisze w umowę zaistniały fakt. I da gwarancję. 4. Jeżeli miska olejowa nie posiada korka spustowego to liczmy się, że silnik jest w złej kondycji i olej był wymieniany co 15 tyś km. Wszystkie „gęste” zostaje na dnie. Co powoduje rozrywanie się łańcuszka rozrządu. 5. Jeżeli mówi, że silnik nie ma mocy to 99% cały blok do wymiany!!! Pękają zawory – kruszą się i rozwalają gładź i cały silnik to szrot!!!! 6. Brak mechaników znających temat związanych z naprawą Smartów. A co za tym idzie – ceny serwisu… 7. Smart przed zakupem sprawdzajcie na górce. Duża górka stajemy w połowie i ruszamy. Jak da radę to nie jest źle. Jak nie to remoncik w 100%. 8. Olej w silniku wymieniamy max co 5 tyś km. W skrzyni góra co 20 tyś. 9. Ci co chcą kupić sobie zabawkę bezawaryjną to niech sobie odpuszczą. Chyba, że mają 2-gie tyle przeznaczone na remont… Nikt nie sprzeda Smarta w dobrym stanie bo szkoda włożonych pieniędzy. Warto kupić za „grosze” z uszkodzonym silnikiem i sobie go naprawić. I wtedy można śmigać. Smart dostał 6 nowych świec 2 elektrodowych. Polepszyła się kultura pracy silnika. I chyba troszkę spadło spalanie po mieście mieszczę się < 6L. Lecz może to zasługa filtru powietrza K/N. Nie wiem. Podczas jazdy na 6 biegu prędkość ok. 100 silnika można powiedzieć nie słychać. Teraz zamierzam go sprzedać i kupić nowszy. Jak nie będzie zainteresowania będą dwa. Cabrio na lato. A nowy na co dzień. Smart zmienił właściciela. Poszedł w dobre ręce. A ja szukam nowej zabawki....
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"...
Może mała aktualizacja , jakich firm polecacie części do remontu silnika (głównie pierścienie,panewki, uszczelka pod głowicę,zawory)
Kupował może ktoś taki zestaw: https://www.smart-ersatzteile.com/epages...01698450an jest to coś warte ???
Ja nie chciałbym wyjść na spamera, ale parę razy coś ograniałem z mwSmart, i póki co nigdy mnie nie zawiedli. Mają sporo rzeczy do Smarta i znają się na temacie, więc pewnie ten kit daje radę ( zastrzeżeniem, że i tak odbudowując silnik trzeba zbadać i ewentualnie wymienić pozostałe bebechy ). Nie wiem za to ile daje to, że zawory są niby gepanzert, wróć, zakute są. Przy żywotności tego silnika może to nie mieć większego znaczenia....
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Termostat wymiana. | Damianonee | 2 | 487 |
19.11.2023, 11:10 Ostatni post: Damianonee |
|
Silnik 0.8 cdi przekładka | easy81 | 9 | 798 |
13.10.2023, 12:07 Ostatni post: obwd-crash |
|
450 - Wymiana poduszek silnika, poduszka, poduszki | greebo77 | 102 | 82.310 |
22.07.2023, 20:37 Ostatni post: tkm_smart_ |
|
głośny silnik 0,8 cdi | sqter1971 | 14 | 1.609 |
01.03.2023, 16:40 Ostatni post: raffa |
|
Wymiana silnika | Łukasz_K | 3 | 933 |
20.01.2023, 21:38 Ostatni post: raffa |
|
GO remont 450 | paboz | 4 | 1.438 |
01.12.2021, 18:36 Ostatni post: paboz |
|
silnik gaśnie samoczynnie | 46 | 31.930 |
30.09.2021, 20:26 Ostatni post: APeZet |
||
Silnik nie odpala | rafalamper@tlen.pl | 3 | 1.406 |
21.06.2021, 20:33 Ostatni post: APeZet |
|
stuki w silnik 0.8 dci 2001 rok | Jarek2672 | 3 | 1.592 |
02.05.2021, 11:49 Ostatni post: Jarek2672 |
|
Napięcie na wtyczce wtryskiwacza - benzyna | sewcio | 19 | 7.379 |
25.01.2021, 09:25 Ostatni post: sewcio |