sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
(01.08.2019, 09:22)obwd-crash napisał(a): (01.08.2019, 09:05)sewcio napisał(a): Ja się już pogubiłem w tych Waszych dyskusjach... Zaślepiony EGR? Myślałem, że EGR się usuwa i w zamian wstawia tam kawałek prostej rury, a zamiast zaworu EGR wpinamy do wiązki emulator, który udaje usunięty zawór. Tak? Czy coś źle rozumiem i obwd-crash ma usunięty zawór EGR i zaślepioną tę grubą rurę i spaliny nie lecą do intercoolera...?? To chyba niemożliwe...
Co do odmy, to może ktoś wstawi dokładne zdjęcia, co można zaślepić, a co nie. Tam są jakieś 2 rurki, czy jedna? U mnie na pewno idzie jakaś rurka, która wchodzi do głównej rury dolotowej , która jest wpięta z jednej strony do obudowy filtra powietrza, a z drugiej do turbiny. Na wejściu tej rurki do rury dolotowej jest mocno zaolejone... To tę rurkę się likwiduje i zaślepia wejście do rury dolotowej turbo?? Co z drugim końcem tej rurki? Skąd ona wychodzi? Czy tam też trzeba coś zaślepić, czy nie wolno i trzeba tę rurkę włożyć do jakiejś butelki z otworem, żeby opary miały gdzie uchodzić?
Jakby ktoś raz a dobrze wszystko pokazał i opisał, ze zdjęciami dokładnymi, to temat wreszcie by się skończył.
Ma wymontowany EGR i wpięty emulator, założoną rurę jak przedstawił to Łysy13, zaślepiony otwór w turbo/kolektorze jakim doprowadzane były rurką spaliny do EGR.
Odma od dłuższego czasu bez separatora - był przez prawie 100 tys. km. Teraz podłączona oryginalnie do rury dolotu powietrza, między filtrem a turbo.
Szkoda było zabawy z wylewaniem oleju etc., prościej co jakiś czas wyjąć czujnik temperatury z intercoolera i "przedmuchać" na pracującym silniku - nagromadzony w chłodnicy olej sam pięknie wyleci
Rozumiem. To znaczy, że ja mam dokładnie, jak u Ciebie - EGR zastąpiony rurą + usunięta metalowa rurka doprowadzająca spaliny do EGR i to miejsce zaślepione przy turbinie, a wąż od odmy oryginalnie założony do rury dolotu powietrza (tam gdzie to zaolejenie jest naokoło), no i zainstalowany emulator. To może u mnie wcale nie ma zmienionej mapy, tylko tak, jak Łysy mówi, że po tym zabiegu Smarcik jeździ, jakby mu 100kg z bagażnika odjęto. To ja sobie nie wyobrażam, jak dobrze musi jeździć cdi, który ma wgraną mapę na 59KM... Jak można sprawdzić, czy została wgrana jakaś inna mapa? Tylko hamownia?
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 24.05.2023, 06:46
Witam Panowie.
Jestem świeżym posiadaczem cdi z 2000r.. właśnie wyjmowałem skrzynię żeby aby sprawdzić sprzęgło i ...
No i narobiłem sobie tez kłopotu. Po poskładaniu uruchomiłem silnik bez podłączonego elektrycznie EGRu i silnik przeszedł w tryb awaryjny.
Podłączyłem wtyczkę EGR, ale tryb awaryjny został. Czy błąd taki da się skasować bez podłączania pod komputer?
Czy błąd EGR powinni się kasować po wyłączeniu stacyjki , czy może po odłączeniu akumulatora?
Gdzie mogłem coś źle poskładać? źle podłączyć instalację i dlatego cały czas mam tryb awaryjny?
Pozdrawiam.
raffa
Liczba postów: 1.601
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Zacząłbym od odłączenia akumulatora. Moim zdaniem powinno pomóc, i to wystarczy na chwilę. A jak nie, to pewnie tylko SD pomoże.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.05.2023, 13:05 przez raffa.)
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 25.05.2023, 06:32
Witam. Sprawdzone. Po podłączeniu akumulatora i uruchomieniu auta przez 5-10 sekund jest ok, tzn silnik wchodzi na obroty do 5000, potem wskakuje tryb awaryjny i max 3000. Po wyłączeniu stacyjki i po paru minutach odczekania znów jest wszystko ok na parę sekund.
Ale planuje podjechać na kompa to będę może znał przyczynę.
Pozdrawiam, Tomasz.
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 26.05.2023, 06:09
Witam.
Składam serdecznie podziękowania koledze Blase_B za podłączenie mojego smarcika pod kompa i pomoc w zdiagnozowaniu problemu trybu awaryjnego i skasowaniu mnóstwa innych błędów.
EGR nie sypie już błędami i nie powoduje trybu awaryjnego, również nie włącza już recyrkulacji spalin.
Całość wygląda jak oryginał z fabryki. Obyło się również bez stosowania emulatora.
Dla chętnych mogę podzielić się wiedzą jak tego dokonaliśmy.
Jedyny pozostały błąd to wywalona poduszka boczna w fotelu.
Pozdrawiam, Tomasz.
|