Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] [450] Regeneracja / Nowe turbo, kolektor

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] [450] Regeneracja / Nowe turbo, kolektor
#61
 marcinmobil 
(25.10.2016, 11:11)Rally_1 napisał(a): Ponowię moje pytanie tutaj. Smarta kupiłem jako pierwszy samochód dla mojej córki, która właśnie robi prawo jazdy. Więc szczerze mówiąc wolałbym, aby na razie miał jak najmniejsze osiągi. Poza tym obawiam się, że skoro silnik jest w tak złym stanie, to i turbosprężarka będzie w nie lepszym, a koszt następnej to minimum 1000 zł. Powiedzcie, czy macie jakieś doświadczenia z odłączeniem turbo? Wiem, że moc zdecydowanie spadnie, ale to mi na rękę. Co do wykonania obejść, z tym nie ma problemu, chodzi mi o same zachowywanie się silnika. Czy trzeba wgrywać inną mapę wtrysku robić jakieś dodatkowe strojenie itp. Wiem, że są łatwiejsze sposoby na obniżenie osiągów, np podłożyć drewniany klocek pod pedał gazu, ale na razie chciałbym ograniczyć koszty.

cooooooooooooooooooooooooooooo Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
 cóż to za pomysł w ogóle jak wyciągniesz turbo to to nie będzie miało siły ruszyć taki silnik jest odprężony bez turbo nie będzie chodził znaczy będzie ale bardzo  bardzo kulawo wiec stanowczo odradzam to mija się z celem lepiej kupić jakieś autko które rozpędza się max do 45/h ewentualnie szlif głowicy mniejsza komora spalania  i wtedy próbować można bez turbo ale koszty straszne bo pewnie na tym się nie skonczy Evil or very mad Evil or very mad Evil or very mad Evil or very mad Evil or very mad Evil or very mad
była  UMBRELLA  jest  FOX
 Odpowiedz
#62
 kasiunqa 
W CDI ktoś wyeliminował turbo Smile


Załączone pliki Miniatury
   

 Odpowiedz
#63
 Rally_1 
(25.10.2016, 14:10)marcinmobil napisał(a): cooooooooooooooooooooooooooooo Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
 cóż to za pomysł w ogóle jak wyciągniesz turbo to to nie będzie miało siły ruszyć taki silnik jest odprężony bez turbo nie będzie chodził znaczy będzie ale bardzo  bardzo kulawo wiec stanowczo odradzam to mija się z celem lepiej kupić jakieś autko które rozpędza się max do 45/h ewentualnie szlif głowicy mniejsza komora spalania  i wtedy próbować można bez turbo ale koszty straszne bo pewnie na tym się nie skonczy Evil or very mad Evil or very mad Evil or very mad Evil or very mad Evil or very mad Evil or very mad

No proszę, jakie śmieszne  Smile Ze wszystkich tak jajasz? Bo może nie wiesz, na jakiej zasadzie to funkcjonuje? Proponuję zagłębić się w lekturę o turbosprężarkach. Dowiesz się, że zanim turbo zacznie ładować przy określonych obrotach, to silnik musi spalinami z kolektora wydechowego najpierw wirnik turbinki nakręcić do ok. 100 k obr/min. A zatem zanim sprężarka osiągnie swoje obroty, to silnik musi wykonać podwójną pracę - napędzać samochód, oraz turbo. Jeśli zdejmiesz turbinę, to w tej pierwszej fazie, tak naprawdę robisz silnikowi ułatwienie. Fakt, że wyżej niż 2,5 k nie ma on swej mocy jak ze sprężarką, ale gaworzenie typu: "nie będzie miało siły ruszyć" jest po prostu śmieszne. Smart do 2,5 k obrotów radzi sobie bez turbiny, a wręcz ją napędza. 
Pozdrawiam
Wszyscy mają mnie za prawdziwego optymistę...
A ja po prostu nie zawracam innym dupy swoimi problemami  Wink
 Odpowiedz
#64
 filiproll 
jak chcesz to po prostu zdejmij wężyk od turbiny i nie będzie ona pompować
 Odpowiedz
#65
 obwd-crash 
(25.10.2016, 14:22)kasiunqa napisał(a): W CDI ktoś wyeliminował turbo Smile

Ładne białe rury hydrauliki domowej Wink

Smart cdi jedzie całkiem nieźle bez turbo (max 80-90km/h), przerabiałem to w aucie żony, gdy rozpadł się wirnik na dolocie - czyli "klocek turbo" jeszcze dławił dolot powietrza i wylot spalin.

W benzynie pewnie bezpieczniej byłoby odpiąć wtyczkę z jednego wtryskiwacza i silnik chodziłby wówczas na 2 cylindrach,  a trzeci by dodatkowo przymulał silnik. Wtedy osiągnie się zamierzony cel w postaci max. prędkości 50km/h Laughing
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#66
 obwd-crash 
(25.10.2016, 14:47)filiproll napisał(a): jak chcesz to po prostu zdejmij wężyk od turbiny i nie będzie ona pompować

Filip tylko dodaj, że ten gruby idący do intercoolera a nie cienki od zaworu upustowego Laughing
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#67
 Rally_1 
(25.10.2016, 14:47)obwd-crash napisał(a):
(25.10.2016, 14:22)kasiunqa napisał(a): W CDI ktoś wyeliminował turbo Smile

Ładne białe rury hydrauliki domowej Wink

Smart cdi jedzie całkiem nieźle bez turbo (max 80-90km/h), przerabiałem to w aucie żony, gdy rozpadł się wirnik na dolocie - czyli "klocek turbo" jeszcze dławił dolot powietrza i wylot spalin.

W benzynie pewnie bezpieczniej byłoby odpiąć wtyczkę z jednego wtryskiwacza i silnik chodziłby wówczas na 2 cylindrach,  a trzeci by dodatkowo przymulał silnik. Wtedy osiągnie się zamierzony cel w postaci max. prędkości 50km/h Laughing

Być może tak... Ale chodzi o to, że, tak jak napisałem wcześniej, turbina jest w kiepskim stanie. Zatem po co silnik ma nakręcać niepotrzebnie uszkodzoną turbinkę, która i tak chlapie olejem? Szkoda paliwka.
Wszyscy mają mnie za prawdziwego optymistę...
A ja po prostu nie zawracam innym dupy swoimi problemami  Wink
 Odpowiedz
#68
 filiproll 
odłącz wężyk podciśnienia i tyle po problemie.
 Odpowiedz
#69
 Rally_1 
(25.10.2016, 15:05)filiproll napisał(a): odłącz wężyk podciśnienia i tyle po problemie.

Jest to proste i skuteczne rozwiązanie, ale tak jak napisałem wcześniej, nie chcę niepotrzebnie napędzać rozpadającego się kloca. Wolę wyjąć wirnik, zaślepić dolot i wtedy nic mi nie hamuje spalin.
Wszyscy mają mnie za prawdziwego optymistę...
A ja po prostu nie zawracam innym dupy swoimi problemami  Wink
 Odpowiedz
#70
 LAZY. 
Zatem po co pytasz? Laughing  Wyrywaj wiatraczek i po sprawie.   Bezpiecznie to pod pedał gazu klocek przykręć i będzie git.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] [450] Turbo,turbina - problemy, dane techniczne, szczegóły. Wątek ogólny/śmieciowy jaqub 137 49.860 19.06.2023, 11:42
Ostatni post: berthold61
  Samodzielna regeneracja turbiny Savik 24 5.408 01.02.2021, 12:59
Ostatni post: Vapor2005
  Silnik 700 turbo StaryStar 8 3.488 18.08.2019, 13:17
Ostatni post: krzyss
  Doszczelnienie połączenia tłumik kolektor sarzyk 5 3.405 15.05.2019, 21:16
Ostatni post: raffa
  Turbo raz dziala raz nie AgressiveFanatic 0 1.683 06.03.2019, 22:55
Ostatni post: AgressiveFanatic
  Turbo Daro1970 3 2.945 09.12.2017, 11:25
Ostatni post: PatiEK
  Świst turbo, wastegate szarpanie powyżej 3 tys obrotów wiertar 2 2.774 27.08.2017, 01:26
Ostatni post: Sulik
  Wymiana oleju Smart 0.6 turbo po remoncie Dydekk 4 5.626 30.03.2017, 22:27
Ostatni post: Lolek
  Falujące turbo 3500-> 450, 0,6 Rally_1 0 2.067 01.12.2016, 14:15
Ostatni post: Rally_1
  450 Cdi - kolektor dolotowy demontaż Pradziad 5 6.896 25.03.2016, 07:54
Ostatni post: C4rlo



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu