No to ok. Dzięki za pomoc.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[450][452] Brak mocy - ogólna dyskusja / EGR / Tryb awaryjny
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Czy Wasze Smarty mają większą moc podczas ruszania do tyłu niż przy ruszaniu do przodu? Mój ma zauważalnie większą. Gdy do tyłu może nawet "zamielić" na żwirze to do przodu jest dość ospały i rusza po dość dłuższej chwili. Czy to jest normalne?
Dodam, że gdy jest zimny szarpie (zarówno przy ruszaniu do przodu i do tyłu), a do tego dymi na czarno. Jeśli chodzi o dymienie to jest praktycznie zawsze (nawet przy ciepłym silniku) przy dodaniu gazu. Czasami zaczyna mu brakować mocy w trasie (zwalnia na 6 biegu albo wcale nie przyśpiesza). Silnik nie bierze oleju. Wtryski zmieniane albo regenerowane jakieś 10tys. km temu. Czym to może być spowodowane? silnik 0.8 CDI, 2003 rok
To, że jak ruszasz do tyłu to masz poczucie większej mocy może być spowodowane przełożeniem skrzyni biegów. Przecież silnik kręci się w tę samą stronę a i sprzęgło nie ma z tym nic wspólnego.
Szarpanie moim zdaniem można poprawić poprzez regulację akutatora i czego większość osób nie robi a taka funcję ma StarDiagnoza czyli regulację np. uślizgu sprzęgła. CDI-ki zawsze dymiły jak się im dodawało gazu - ten typ tak ma )))
życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia
Po co te czarne wizje z dymieniem silnika cdi ma związek zanieczyszczenie zaworu EGR. Trzeba go wyczyścić i smigać dalej. Jak będzie brudny EGR to tez będzie odczuwalny spadek mocy, nie bedzie przyśpieszał bo wejdzie w tzw. tryb awaryjny i ograniczy obroty silnika do ok. 3000. Sprawdź auto komputerem serwisowym i ewentualnie wyczyść egr. Czy wiesz jakie masz oprogramowanie silnika oryginalne czy modyfikowane? Jak modyfikowane to może być winą oprogramowania. Aczkolwiek dymienie i brak mocy wygląda mi na zawór EGR czyli recyrkulacji spalin, są na forum wskazówki jak wyczyścić EGR itp. Poszukaj!
Pozdrawiam, powodzenia: Kazik
Co się spali to nie zgnije!!!
witam
siły mnie opuściły przy 2 stronie tego watku i nie czytałem od 3 do przed ostatniej strony - może ktos juz to napisał : tryb awaryjny oznacza ze komp ogranicza w benzyniaku cisnienie doładowania a w cdi odcina obroty do 3000 i ogranicza dawke wtrysku . W benzyniaku przejście w tryb awaryjny odbywa sie tylko poprzez przeładowania czyli nieprawidłowe działanie systemu sterowania turbiną (w pierwszych smartach 0,6 był bardzo ograniczony tylko sam siłownik bypasu z cięgnem wyregulowanym mechanicznie ) , może to byc zakleszczona od korozji ośka w kolektorze , pekniety przerwany gymowy węzyk , nieszczelny kondensator cisnienia na rurze dolotowej , nieprawidłowe powpinanie węzyków . Jedno jest spójne - mianowicie jeśli problem wystepuje z przeładowania to po zapaleniu samochodu pierwsze przyspieszenie jest dynamiczne ale jak zdejmiemy noge z gazu to robi sie muł . Inaczej jesli usterka polega na niedoładowaniu - oda samego początku jazdy smart jest mułowaty . W cdi 3000rpm zawsze jest z powodu przeładowania , kopcenie z powodu niedoładowania. Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl
Przepraszam za PPP.
Byłem u mechanika i po podpięciu do komputera pokazały się nast. błędy: P0190 Czujnik ciśnienia magistrali P1403 Recyrkulacja spalin obwód regulacji P1918 Dostosowanie położenia dźwigni wobec przekładni P2000 Przyspieszenie poprzeczne skrzyni P2414 Siłownik sprzęgła sprawdzić Komputer wykazał, że turbo i wtryski są w porządku. Pozostaje EGR. Czy to możliwe, jeśli Smart wkręca się powyżej 3 tys. obrotów? Ma ktoś poradnik jak go samemu wyczyścić(najlepiej w j. polskim)? Nie potrzeba do tego skomplikowanych narzędzi? Co trzeba wyczyścić - ten element przykręcany na 3 śruby, do którego można się dostać od klapy silnika czy resztę też? A może lepiej kupić drugi? Pytałem o regulację sprzęgła, ale komputer u mechanika nie miał takiej opcji. Co możecie powiedzieć o pozostałych błędach? Pozdrawiam.
Poczytaj sobie wątek o komputerach - uniwersalne nie sprawdzają się. Ma być Star Diagnose lub jej klon.
O czyszczeniu też było - może Łysy wreszcie stworzy instrukcję dla opornych. P.S. Proszę uzupełnij profil.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
U mnie w 450 cdi, każde mocniejsze naciśnięcie gazu kończyło się kłębami dymu. Tak mniej więcej bez innych objawów przez 3 tyś km. Byłem lekko zaniepokojony , ale skoro to cdi to widocznie tak ma być. W benzynie pewnie umawiałbym się na remont. Pewnego dnia zadymiło na maksa, stracił moc, 3 tyś obrotów to max. Włożony emulator EGR i spokój. Teraz mogę deptać ile mi sie podoba i zero dymu z rurki.
Był 450 CDI - jest Toyota IQ
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
450 - kontrolki ABS/ESP/Break i brak biegów - "0". Pomocy... | portable | 25 | 10.961 |
13.02.2022, 15:20 Ostatni post: Mirka1976 |
|
Problem z odpaleniem - brak masy ?? | 31 | 27.609 |
06.04.2016, 09:35 Ostatni post: tomgdax |
||
[450][451][452][454] Opona i gwóźdź - dyskusja o możliwości naprawy | Kanapa | 17 | 13.289 |
28.03.2014, 07:25 Ostatni post: dar7914 |
|
Żarówki H7 H4 H11 LED CREE - dyskusja | LAZY. | 10 | 29.979 |
14.01.2014, 22:30 Ostatni post: jakubo |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości