BUBER
Liczba postów: 42
Dołączył: Aug, 2011
Reputacja:
0
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
Witam od tygodnia jestem posiadaczem smarta fortwo 2003r przebieg 140tys cdi
Dzisiaj autko podczas jazdy straciło moc strasznie dymi.
Na wolnym biegu nie ma siły wkręcić się na wysokie obroty przy czym mocno kopci POMOCY.
SANT0
Liczba postów: 143
Dołączył: Mar, 2011
Reputacja:
1
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: KONSTANCIN-JEZIORNA
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2000
Do ilu się kolego kręci jak do 3 tyś to zobacz wątek Egr.
BUBER
Liczba postów: 42
Dołączył: Aug, 2011
Reputacja:
0
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
Ciężko mi powiedzieć do ilu się kręci.
Ogólnie przy dodaniu gazu na luzie i ściśnięciu przewodu gumowego przed kolektorem ssącym nie czuć większego ciśnienia. Czytałem temacik z egrem jutro rozbiorę i dam znać oby nie turbo.Na dole przed interkulerem mam jakiś czujnik który nie jest podłączony wiszą obok niego dwa zaizolowane przewody.
kamiloo98
Liczba postów: 351
Dołączył: Dec, 2009
Reputacja:
0
Imię: Kamil
Skąd: Radom
kamiloo98
09.08.2011, 18:19
bardzo możliwe że to turbina, regeneracja 1000zł.
Pzdr
biedronka
Liczba postów: 609
Dołączył: Mar, 2010
Reputacja:
0
Imię: Maciek & Jowita
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gąbin k. Płocka
smart fortwo 450 cdi
biedronka
09.08.2011, 20:22
turbina nie psuje się z dnia na dzień chyba że się ośka ukręci to już inna sprawa
kamiloo98
Liczba postów: 351
Dołączył: Dec, 2009
Reputacja:
0
Imię: Kamil
Skąd: Radom
kamiloo98
09.08.2011, 21:05
No to cie kolego zadziwie bo się psuje, wyprzedzając tira samochód stracił moc i kaplica, turbo do wymiany, i żadnych objawów nie było innych, samochód to akurat nie smart.
Pzdr
biedronka
Liczba postów: 609
Dołączył: Mar, 2010
Reputacja:
0
Imię: Maciek & Jowita
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gąbin k. Płocka
smart fortwo 450 cdi
biedronka
09.08.2011, 21:13
stracił moc a po ponownym zgaszeniu i odpaleniu auta nie poprawiło się?(wróciło do normy)
kamiloo98
Liczba postów: 351
Dołączył: Dec, 2009
Reputacja:
0
Imię: Kamil
Skąd: Radom
kamiloo98
09.08.2011, 21:18
poprawiło na jakiś czas po kilku km to samo, ale ja uważam, że turbo skończyło poprostu swój żywot, bo miało już ok 220tys.km. regeneracja 1900zł i jest całe nowe wszystko w srodku więc już przez 3 mieś jest ok. Także polecam regeracje tylko musi być warsztat który ma pojęcie zeby to zrobić. Ale nikt nie powiedział, że w tym przypadku siedzi turbo, ja miałem niebieskawy dym jak turbo siadło.
pzdr
SANT0
Liczba postów: 143
Dołączył: Mar, 2011
Reputacja:
1
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: KONSTANCIN-JEZIORNA
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2000
BUBER objawy mi pasują do albo egr jak już wyżej to wspomnieliśmy lub jest nieszczelność w dolocie czyli zsunęła się rura na układzie za turbo lub intercooler sprawdź dobrze czy nie ma gdzieś nieszczelności.
smart452
Liczba postów: 480
Dołączył: Mar, 2011
Reputacja:
21
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxx
smart brak
smart452
10.08.2011, 08:23
@BUBER
Skoro nie wyczuwasz wzrostu ciśnienia, to sprawdź, jak pisał SANTO, szczelność układu dolotowego za turbiną.
Zaczął bym od wspomnianego przez Ciebie czujnika w Chłodnicy powietrza. Skoro wiszą zaizolowane kable to ktoś już tam grzebał. Czujnik ten mierzy temperaturę powietrza dolotowego, jak będzie źle osadzony to cały układ będzie nieszczelny. Zdarzają się też przetarcia chłodnicy powietrza poprzez plastikową obudowę(kierownicę) powietrza, wtedy dół chłodnicy będzie bardzo zaolejony. Efekt taki sam nieszczelność, spadek mocy.
Nagły i duży spadek mocy wskazywałby jednak na grubszą nieszczelność, typu pęknięty lub zsunięty ciśnieniowy przewód dolotu powietrza. Zdarza się że pękają zbyt mocno skręcone opaski zaciskowe i przewód zostaje "zdmuchnięty" z króćca.
pozdrawiam
smart452