krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
80% problemow z klima bylo zwiazane ze slaba kondycja silnika w smarcie, reszta to problemy z kompresorem.
Przy malym silniku klima zawsze zjada ok 20% mocy co jest w smarcie ktory jest slabiutki mocno odczuwalne.
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
(26.07.2019, 05:01)krzyss napisał(a): 80% problemow z klima bylo zwiazane ze slaba kondycja silnika w smarcie, reszta to problemy z kompresorem.
Przy malym silniku klima zawsze zjada ok 20% mocy co jest w smarcie ktory jest slabiutki mocno odczuwalne.
W CDI, którego mam od dwóch tygodni nie odczuwam zupełnie żadnego spadku mocy. Klima chłodzi, a samochód jedzie tak samo, jakby nie była włączona... Czy zbyt duża siła napięcia paska klinowego może powodować aż tak duże przeciążenia? Szukam już każdej drobnostki, która może to powodować, bo przecież cudów nie ma...
W zeszłym roku wymieniłem skraplacz (chłodnicę) klimatyzacji. Jako, że przed montażem okazało się, że stara chłodnica była większa, to układ został napełniony nie 620gr, ale 420gr., jak to jest w rocznikach z tymi mniejszymi chłodnicami, więc samego czynnika na pewno nie ma za dużo. Chyba, że 420gr. to też za dużo dla tego układu klimatyzacji i należałoby jeszcze zmniejszyć ilość czynnika, tylko do jakiej wartości?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.07.2019, 08:59 przez sewcio.)
raffa
Liczba postów: 1.594
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
@sewcio: generalnie diesle mają o wiele wyższy moment obrotowy dostępny o wiele niżej, niż silniki benzynowe. To generalnie. Niestety moja klima nadal pusta, Sławek po wstępnych oględzinach stwierdził, że pewnie skraplacz (tyle, że są inne wydatki - wcześniej smartowe, teraz inne, więc na razie czeka w kolejce), więc nie jestem w stanie się wypowiedzieć na podstawie swojego przypadku. Poza tym mój to jednak 699 cm3, więc kilka KM i Nm więcej. Wg wiki silnik 599 cm3 ma 70 Nm momentu, a CDI 'aż' 100. Różnica jest spora, to prawie 50% więcej.
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
Musiałbym się przejechać takim samym samochodem, jak ja mam, tylko 100% sprawnym. Wtedy mógłbym ocenić każdą rzecz, czyli przyspieszenie bez klimy, z klimą itd.
Mój samochód według mnie, to bez klimy ma bardzo dobre przyspieszenie.
@raffa, Ty akurat masz inny silnik, no i pustą klimę, więc odpada...
Jakby ktoś był w pobliżu, co czyta nasze forum i miał chwilę na przejażdżkę ze mną, to proszę o info.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.07.2019, 11:19 przez sewcio.)
wibi79
Liczba postów: 280
Dołączył: Apr, 2019
Reputacja:
14
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Będzin
smart fortwo 450 cdi
No ja jestem z Będzina ale moje doświadczenie ze Smartem jest niewielkie a w swoim cdi zupełnie nie odczuwam działania hamującego klimy, jedzie tak samo z wyłączoną jak i włączoną a przynajmniej mnie się tak wydaje.Nie wiem jak w benzynie 600ccm, bo wspomniany przez "raffa" moment obrotowy jest doprawdy mikroskopijny,dodam, że np. silniczek do roweru m-ki Bafang o mocy 250W posiada również moment obrotowy równy 70Nm.
nobisz
Liczba postów: 32
Dołączył: Apr, 2020
Reputacja:
0
Imię: nobisz
Skąd: prudnik
smart fortwo 450 0,6
W moim smarcie klimatyzacja działa jak szalona, bardzo szybko schładza do około 2 stopni i następuje wyłączenie sprężarki, następnie po ogrzaniu Sprężarka znowu się włącza i tak cały czas. Niestety czuć przy tym lekkie szarpnięcie. Normalnie temperatura odparowania powinna wynosić około 2-3 stopnie.
Czy zawór rozprężny klimy w smarcie posiada regulacje temperatury odparowania?
berthold61
Liczba postów: 78
Dołączył: May, 2023
Reputacja:
0
Imię: Bernard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: K-K
smart fortwo 450 cdi
berthold61 28.05.2023, 10:10
Prawie cały wątek przeczytałem ale dowiedziałem się o koszulkach pakerach i serwisach ale nie doczytałem gdzie znajdują się porty serwisowe klimy w smarcie , gdzie one schowane ?
maciekpkow
Liczba postów: 686
Dołączył: Sep, 2020
Reputacja:
11
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pruszków
smart fortwo 451 cabrio cdi, BRABUS, 2008
maciekpkow 28.05.2023, 12:55
Za grillem...jak masz halogeny to za prawym czyli od strony pasażera.
berthold61
Liczba postów: 78
Dołączył: May, 2023
Reputacja:
0
Imię: Bernard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: K-K
smart fortwo 450 cdi
berthold61 28.05.2023, 21:17
(28.05.2023, 12:55)maciekpkow napisał(a): Za grillem...jak masz halogeny to za prawym czyli od strony pasażera.
Dzięki , założę pasek bo kupiłem bez to jak nie zadziała będę musiał nabić .
raffa
Liczba postów: 1.594
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Najpierw sprawdź szczelność. Skraplacz przeciera się na dole od tego plastiku, który go trzyma... O ile pamiętam, to wystarczy coś podciąć, żeby nie przetarło nowego skraplacza
|