Kolega widział datę tego postu który zacytował? Deko przeterminowany
Star diagnoza trójmiasto.
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(13.02.2013, 23:09)filip napisał(a):(09.02.2013, 15:11)filip napisał(a): 45 sztuk Winstonów 60 Ah (http://3xe-electric-cars.com/lithium-bat...y-6-detail) to 11300 PLN brutto Nie lepiej by zrobić tego na ogniwach 18650? Myślę, że wyszło by kilka razy taniej.
18650 niezbyt się nadają ze względu na specyfikę budowy i rozładowania. Dodatkowo wymagają specjalnego traktowania przy ładowaniu. Nie można ich poniżej pewnego napięcia rozładować i nie można ich przeładować- mają w biegunie plusowym taką membramkę. Może przy rowerku elektrycznym jeszcze można by z takimi pokombinować to w aucie nie miał bym odwagi ich użyć. Jeszcze wybuchną i będzie tragedia.
Star diagnoza trójmiasto.
Twoja teza jest chyba wysłana z palca nie bez powodu największa firma na świecie produkująca luksusowe samochody elektryczne - Tesla właśnie stosuje ogniwa 18650 Panasonica jako zasilanie do tych pojazdów. Znam kilka osób, które mają zrobione samochody elektryczne właśnie z 18650 i wybrały ta opcje ze względu na najlepszy stosunek wagi do pojemności jak i ceny. Przeciw przeladowaniom i rozladowaniom czuwają systemy zabezpieczeń. Przy takiej ilości ogniw przypada bardzo niewielki prąd rozładowania na 1 ogniwo także nie ma żadnego problemu, a maksymalny prąd rozładowania wynosi 10A na pojedyncze ogniwo. Każde ogniwa moga wybuchnac.
Witam
18650 są dość popularne w Stanach - wiele osób je używa. U nas też potaniały :http://3xe-electric-cars.com/lithium-battery-accessory/lithium-batteries-lifepo4-lifeypo4/winston-battery/winston-battery-40ah-lifepo4-lithium-battery-detail Podobno lepiej i taniej ściągać z Czech, mają na stanie. Pozdrawiam Paweł
Trochę odgrzany kotlet 18650 to tylko obudowa może być w niej zarówno LiIon jak i LiFePo4, jak chcecie liczyć ceny to liczcie koszt w stosunku do gromadzonej ilości energii (pln/Wh) a potem uwzględnijcie to, że LiFePo4 mają 2-4x więcej cykli ładowania, do tego dochodzą jeszcze wydajności prądowe w zależności od pojemności (współczynnik C) potem gęstość energii w przeliczeniu na kg (LiFePo4 są cięższe) odporność na uszkodzenia mechaniczne itd... dobór akumulatorów to nie takie proste wbrew pozorom.
LiIony mogą wyjść taniej jak ma się dostęp do pakietów z odpadów produkcyjnych. Na nowych wychodzi w zasadzie to samo co LiFePo4 w przeliczeniu na kWh. Większość przerobionych na prąd aut jeździ na LiFePo4 lub trakcyjnych ołowiowych. Czy LiFePo4 czy LiIon i tak potrzebujecie specjalne układy do ich "pilnowania", tylko PB są dość "idiotoodporne". Z tego co wiem to Tesla ma dość specyficzne pakiety - nie ładuje je do nominalnego napięcia i nie pozwala rozładować poniżej progu, który także jest sporo wyżej niż zalecany, ale dzięki temu mają dużo cykli pakietu, który ma dużą wydajność prądowa, wagowo to chyba nie wychodzi rewelacja skoro Tesla S waży ponad 2000kg. Sam jestem ciekaw czemu nie stosują LiFePo4, możliwe, że jak opracowywali swoje rozwiązania LiFePo4 było mało popularne, a ich ewentualna przewaga nad LiIon jest na tyle mała, że nie opłaca się opracować pakietów od nowa. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Smart 450 drzwi | kubaxax | 9 | 3.347 |
08.09.2019, 14:44 Ostatni post: Papasanbaba |
|
450 spalanie - ogólna dyskusja co i jak | 132 | 122.072 |
24.12.2018, 08:00 Ostatni post: Lolek |
||
dach smart cabrio 450 | januszzz11 | 5 | 2.734 |
11.10.2018, 07:05 Ostatni post: januszzz11 |
|
Rozkodowanie VIN smart 450 99' | Jerzman | 9 | 5.682 |
06.08.2016, 14:17 Ostatni post: psuwacz |
|
[450] Była Prośba o opinię a jest dyskusja o modelach. | Fireman | 9 | 6.311 |
30.01.2014, 20:49 Ostatni post: ŁYSY13 |
|
[450] Smart Hybryda | Siwek | 0 | 3.737 |
13.12.2005, 23:31 Ostatni post: Siwek |