Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo
#1
 Kris-O 
Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem uszkodzonych pierścieni ABS'u.
Usterka objawiała się tym, że podczas nawet delikatnego hamowania "pukało pod pedałem". Zdarzały się również "kangurki" tzn. auto szarpało przy przyspieszaniu lub np. jeździe przez rondo. Oczywiście wszystkiemu towarzyszyła zapalająca się kontrolka ABS'u (trójkąt).
Po przeczytaniu kilku wątków na forum, sprawa była jasna jak słońce... uszkodzona zębatka ABS.

Postanowiłem umieścić tutaj kilka zdjęć z mojej wymiany i film instruktażowy znaleziony na YouTube. Mam nadzieję, że ktoś dzięki mnie zaoszczędzi trochę czasu Wink

Do całej operacji potrzebujemy:

- 2x pierścień ABS (42 zęby)
- klucz nasadowy 6 kątny 10mm
- nasadka 12 kątna 21mm
- nasadka 6 kątna 15mm lub klucz do kół 15mm
- nasadka E20
- klucz płaski najlepiej 12 kątny 18mm
- torx T20

- 1x mocna rurka do odciągnięcia belki(sanek)
- dysk ścierny i szlifierka kątowa
- druciak
- nieodzowny WD-40 lub zamiennik
- farba hummerrite lub inna na rdzę
- zimne piwo Beer i 2-3h wolnego czasu Cool

W pierwszej kolejności zaciagamy ręczny, luzujemy śruby tylnych kół i podnosimy samochód (ważne żeby był oparty na progach, nie o belkę) zabezpieczamy go przed osunięciem itp. itd. Ściągamy tylny zderzak, do tego używamy torx T20 i klucza 10mm.
Zdejmujemy koła, odkręcamy śrubę trzymającą półoś napędową kluczem 12 kątnym 21mm,następnie nasadka E20 i kluczem 18 odkręcamy wahacz, zaczynając od dłuższego. W przypadku rozkręcania jak i skręcania ma to znaczenie, ponieważ łatwiej "spiąć" wszystko do kupy.
Teraz przy pomocy rurki odciągamy w prawo, prawą belkę aby wyciągnąć półoś i dostać się do pierścieni.

Reszta zabawy to oczyszczenie rdzy, nabicie nowych zębatek(ja użyłem frezu do wiercenia otworów pod puszki elektryczne - pasuje idealnie) i zabezpieczenie farbą antykorozyjną.

Poniżej zdjęcia:
   
   
   
   
   
   
   
   

I link do filmu gdzie wszystko ładnie pięknie jest wytłumaczone... Rolleyes
https://www.youtube.com/watch?v=2ghUUSrmzIM
 Odpowiedz
#2
 natalkaxo 
Witam, podczas hamowania odzywa sie ABS, trzesie i stuka. Moglby ktos poradzic jaka to moze byc przyczyna?
Chcialabym rowniez sie dowiedziec gdzie podlaczyc komputer diagnostyczny w smarcie 450.

Pozdrawiam.
 Odpowiedz
#3
 obwd-crash 
(29.06.2017, 21:50)natalkaxo napisał(a): Witam, podczas hamowania odzywa sie ABS, trzesie i stuka. Moglby ktos poradzic jaka to moze byc przyczyna?
Chcialabym rowniez sie dowiedziec gdzie podlaczyc komputer diagnostyczny w smarcie 450.

Pozdrawiam.

Ogólnie tak to powinno być, "grzechocze" i powoduje to leciutkie drganie auta. 
No chyba że stuka jak młotkiem po kowadle itp. a trzęsie tak że plomby z zębów chcą wypaść, to coś jest nie tak Wink
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 341 500 km !!!!  Evil or very mad
 Odpowiedz
#4
 natalkaxo 
(01.07.2017, 10:13)obwd-crash napisał(a):
(29.06.2017, 21:50)natalkaxo napisał(a): Witam, podczas hamowania odzywa sie ABS, trzesie i stuka. Moglby ktos poradzic jaka to moze byc przyczyna?
Chcialabym rowniez sie dowiedziec gdzie podlaczyc komputer diagnostyczny w smarcie 450.

Pozdrawiam.

Ogólnie tak to powinno być, "grzechocze" i powoduje to leciutkie drganie auta. 
No chyba że stuka jak młotkiem po kowadle itp. a trzęsie tak że plomby z zębów chcą wypaść, to coś jest nie tak Wink
Okazalo sie, ze grzechotanie oraz drganie auta podczas hamowania przyczyna byly koronki abs do wymiany.

Rowniez chcialabym dodac, ze wejscie pod komputer diagnostyczny do smarta 450 znajduje sie przy bezpiecznikach od strony pasazera.

Mam nadzieje ze ten post rowniez pomoze innym.
 Pozdrawiam.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Wymiana sprężyny - porady chrisz1796 23 5.873 10.09.2016, 00:10
Ostatni post: dar7914
Information Wymiana kompletnego tylnego zawieszenia - trudności ?? lukskajwoker 1 384 24.06.2016, 23:06
Ostatni post: LAZY.
  Tarcze hamulcowe - wymiana Guest 10 3.154 02.04.2016, 08:33
Ostatni post: lukskajwoker
  Koronka ABS - jakaś dziwna :/ Python013 23 2.315 02.01.2016, 11:55
Ostatni post: Gapa.
  Wymiana kół na zimowe. Picek7 8 1.304 28.10.2015, 21:36
Ostatni post: LAZY.
  ABS - Mocne szarpanie samochodem - PILNE proxa 12 2.517 01.06.2015, 00:13
Ostatni post: Smartek
  [450] pali się kontrolka ESP i ABS MariozOntario 1 1.250 10.12.2014, 11:38
Ostatni post: MariozOntario
  Problem z ABS Python013 8 2.429 27.11.2014, 17:52
Ostatni post: Jasio
  Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. Mlody 8 3.163 26.06.2013, 13:43
Ostatni post: Mlody
Brick Poradnik wymiana - tuleje wahacza All-capone 18 7.227 04.06.2013, 21:19
Ostatni post: charly



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu