(29.11.2017, 21:51)stonalodz napisał(a):Teoretycznie to kto bogatemu zabroni Można lać 100 octan tylko po co? Szkoda kasy a efekt żaden. Sprawdziliśmy praktycznie z frygim i kanapą na ostatniej majówce jak przekłada się zalanie 100 lub 98 nitro w porównaniu do 95 nitro. Różnica kolosalna na plus dla 95. Na 100 i 98 auto w wyższych prędkościach obrotowych silnika nie chciało jechać tzn. było słabe. Jeżeli pyrkamy sobie w koło komina to ta różnica jest na pewno mniej zauważalna ale np. na autostradzie to już jest mega różnica(29.11.2017, 17:02)Kanapa napisał(a): Dżenka ty masz 450 0.6 i lejesz 98 oktan?
Ten silnik jest przystosowany do 95 i objawy spalania stukowego jakie podajesz to standard.
98 oktan tylko po dobrym sofcie i raczej w 0.7 silniku.
Hmmmmm
Ja tankuję tylko 98, a raz w miesiącu 100 nitro z shella i żadnych negatywnych objawów nie ma, tylko może dlatego ze silnik mam po remoncie.
Z tego co pamietam ze szkoły to im wiecej oktan to tym większa odporność na spalanie stukowe (detonacyjne ).
Powodem "odbijania" silnika po zgaszeniu może być nagar na tłoku, zaworach, głowicy lub nieodpowiednie świece (zła ciepłota), może też gdzieś paliwo się dostawać mimo zamkniętych wtryskiwaczy
Tapnięte z SG NOTE 8
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)