Uszczelnienie coolera to koszt 100 - 150zł co wydaje się być pewniejsze niż zakup używanego za ok 250zł. O ile to sam intercooler
Pzdr
Pzdr
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
paliwo - PON
ccm - 799 rocznik - 2001 problem - czy w rurce powrotu oleju z turbiny jest ciśnienie które mogłoby powodować "obrzyganie" całej dolnej części silnika i przekładni przez mikroskopijną dziurkę? smark kapie co jakiś czas idealnie ze środka przekładni, lub ze wspornika tłumika. Olej zbiera się w najniższym punkcie i raz na jakiś czas kapnie kropla czy dwie. Po dłuższej jeździe z większymi prędkościami kapanie się wzmagało. Szukam przyczyny już od jakiegoś czasu i jak do tej pory udało mi się namierzyć i zlikwidować następujące: 1. przedziurawiony intercooler w prawej dolnej części, zaraz nad łączeniem z plastikową częścią, pierwsze żebro. O dziwo od strony wentylatora. Uszczelnione ProWeldem. Sprawdzone w kąpieli z gorącej wody, ciśnienie 3atm. 2. wymieniona turbina 3. dziurawy wąż egr - silnik, wymieniony na nowy 4. odma wyprowadzona z tik do separatora od tarpana 5. korek wlewu oleju (pocił się w górnej części i olej spływał po frontowej ściance do najniższego punku, wymieniony na nowy 6. sprawdzone simmeringi na półosiach, szczelne, ale na wszelki wypadek nowe czekają w skrzynce z narzędziami 7. dzisiaj przyuważona ta nieszczęsna rurka od turbiny, mikroskopijna dziurka, którą udało mi się namierzyć tylko w akcie desperacji, na samej rurce bowiem nie było grama oleju. Zdjąłem, zatkałem korkiem z jednej strony, z drugiej dmuchałem a całość do słoika z wodą. Metoda z dętek rowerowych sprawdziła się i tym razem. Namierzone, wyczyszczone, załatane. Waham się czy zamawiać nową czy dorobić przewód gumowy, taki jak dorabiałem do wspomagania w poprzednim samochodzie. i właśnie odnośnie tej ostatniej usterki moje pytanie z początku posta |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|