Dżenka
Liczba postów: 39
Dołączył: Sep, 2016
Reputacja:
0
Imię: Dżenka
Płeć: Kobieta
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 0,6, grandstyle, 2006
(23.11.2017, 00:37)LAZY. napisał(a): Na wyłączonym silniku wsteczny też można ustawić.
Sprawdził bym silnik pod kątem czy nie bierze oleju- może go spala i jest ten problem z samozapłonem?
Sprawdził bym też wszystkie świece.
A jak ? , próbowałam i nie mogłam , a co do oleju to wymieniam 2 tygodnie temu i było wszystko w porządku. Świece wymieniałam w październiku 2016 w serwisie Mercedesa w Gdyni i zrobiłam jakieś 10 000 tys.km .
Brak mi już pomysłów .
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
99
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Od otwarcia samochodu mamy minutę żeby wykonać rozruch silnika lub po włączeniu kluczykiem tylko zasilania możemy ustawić skrzynię na bieg wsteczny. Wciskamy hamulec i wbijamy wsteczny bieg, wyłączamy zasilanie kluczykiem i to tyle.
Jak będziesz miała czas i ochotę to zapraszam na diagnozę komputerową, może da się coś tą metodą ustalić.
Star diagnoza trójmiasto.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2017, 01:46 przez LAZY..)
Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Dżenka ty masz 450 0.6 i lejesz 98 oktan?
Ten silnik jest przystosowany do 95 i objawy spalania stukowego jakie podajesz to standard.
98 oktan tylko po dobrym sofcie i raczej w 0.7 silniku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2017, 17:06 przez Kanapa.)
stonalodz
Liczba postów: 64
Dołączył: Feb, 2014
Reputacja:
3
Imię: Michał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Łódź
smart fortwo 450 0,6
stonalodz 29.11.2017, 21:51
(29.11.2017, 17:02)Kanapa napisał(a): Dżenka ty masz 450 0.6 i lejesz 98 oktan?
Ten silnik jest przystosowany do 95 i objawy spalania stukowego jakie podajesz to standard.
98 oktan tylko po dobrym sofcie i raczej w 0.7 silniku.
Hmmmmm
Ja tankuję tylko 98, a raz w miesiącu 100 nitro z shella i żadnych negatywnych objawów nie ma, tylko może dlatego ze silnik mam po remoncie.
Z tego co pamietam ze szkoły to im wiecej oktan to tym większa odporność na spalanie stukowe (detonacyjne ).
Powodem "odbijania" silnika po zgaszeniu może być nagar na tłoku, zaworach, głowicy lub nieodpowiednie świece (zła ciepłota), może też gdzieś paliwo się dostawać mimo zamkniętych wtryskiwaczy
damiano.o
Liczba postów: 3.876
Dołączył: Oct, 2013
Reputacja:
91
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: NEL
smart fortwo C 453 cabrio turbo, blackbeat, 2017
damiano.o 30.11.2017, 07:42
(29.11.2017, 21:51)stonalodz napisał(a): (29.11.2017, 17:02)Kanapa napisał(a): Dżenka ty masz 450 0.6 i lejesz 98 oktan?
Ten silnik jest przystosowany do 95 i objawy spalania stukowego jakie podajesz to standard.
98 oktan tylko po dobrym sofcie i raczej w 0.7 silniku.
Hmmmmm
Ja tankuję tylko 98, a raz w miesiącu 100 nitro z shella i żadnych negatywnych objawów nie ma, tylko może dlatego ze silnik mam po remoncie.
Z tego co pamietam ze szkoły to im wiecej oktan to tym większa odporność na spalanie stukowe (detonacyjne ).
Powodem "odbijania" silnika po zgaszeniu może być nagar na tłoku, zaworach, głowicy lub nieodpowiednie świece (zła ciepłota), może też gdzieś paliwo się dostawać mimo zamkniętych wtryskiwaczy Teoretycznie to kto bogatemu zabroni Można lać 100 octan tylko po co? Szkoda kasy a efekt żaden. Sprawdziliśmy praktycznie z frygim i kanapą na ostatniej majówce jak przekłada się zalanie 100 lub 98 nitro w porównaniu do 95 nitro. Różnica kolosalna na plus dla 95. Na 100 i 98 auto w wyższych prędkościach obrotowych silnika nie chciało jechać tzn. było słabe. Jeżeli pyrkamy sobie w koło komina to ta różnica jest na pewno mniej zauważalna ale np. na autostradzie to już jest mega różnica
Tapnięte z SG NOTE 8
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
frygi
Liczba postów: 1.830
Dołączył: Mar, 2014
Reputacja:
46
Imię: Sylwester
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio turbo, 2017
Carlsson Cabrio by Frygi
spysiu92
Liczba postów: 1.506
Dołączył: Jun, 2014
Reputacja:
17
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 cabrio
spysiu92 30.11.2017, 14:01
Panowie, przy zapłonie elektrycznym, potrzeba czasu, żeby auto ustawiło sobie odpowiednią dawkę, żeby otrzymać wiarygodne dane, trzebaby było pojeździć ok. tygodnia, żeby silnik mógł odpowiednio się "ułożyć", przy testach typu jednego dnia zalejemy takie paliwo a oczekujemy inne, nigdy nie uzyskacie realnych wartości, wasze auta miały prawo łapać zadyszkę w takim wypadku.
frygi
Liczba postów: 1.830
Dołączył: Mar, 2014
Reputacja:
46
Imię: Sylwester
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio turbo, 2017
Spysiu tak nie do końca ponieważ różnice w paliwie 95 i 95+ oraz 98 były odczuwalne praktycznie od razu po zatankowaniu. Dlatego spróbowaliśmy 100 i tu był zonk
Carlsson Cabrio by Frygi
spysiu92
Liczba postów: 1.506
Dołączył: Jun, 2014
Reputacja:
17
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 cabrio
spysiu92 30.11.2017, 14:48
To właśnie dlatego, że auto przystosowało się do danego rodzaju paliwa, przeprowadź ten sam test używając jednego paliwa przez dłuższy okres, zobaczysz, że wydajność auta na jednym paliwie będzie zupełnie inna. Najlepiej korzystać z paliwa na tej samej stacji.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.11.2017, 14:48 przez spysiu92.)
PatiEK
Liczba postów: 724
Dołączył: Nov, 2016
Reputacja:
15
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2002
Czy Smarty posiadają czujnik spalania stukowego?
|