Witam nie wiem kto sprawdzał tobie termostat i jak to zrobił. Jeśli użytkujesz auto 30 minut i nie osiąg odpowiedniej temperatur to chyba jest coś nie jest tak. Być może masz też problem z pompą wody ale to raczej błędna postawiona diagnoza i szukał by powodu w termostacie. Może inni użytkownicy benzynek się wypowiedzą jak ich smarty szybko się nagrzewają ?
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[450] Benzyna, Diesel - silnik długo się nagrzewa
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Ja miałem 450-700. Zimą było kiepsko. Przy zasłoniętym wlocie (tektura wkładana przez dolny wlot), przy temperaturach poniżej (-)8-10 st. na trasach takich 10-15km z reguły max 2 kropki.
Ale ciepełka w środku to nie zapewniało. Przy czym aby silnik szybciej się nagrzewał (zresztą w 451 też to praktykuję) na początku zawsze mam wyłączone ogrzewanie, dopiero jak temperatura skoczy, to włączam ogrzewanie.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
Mój benzynowy przy takich dużych mrozach ( -10 - -15 ) też nie szaleje z ciepłem, szczególnie rano - a również parkuję na dworze.
Trzeba przejechać z 10 km / 15-20 minut żeby w środku było w miarę przyzwoicie. Przy mniejszych , kiedy temp jest tak - 5 jest już całkiem fajnie, 5 minut jazdy i bez rękawiczek Przy -2 - od ręki jest ok Przy dodatnich- aż za dobrze działa . Także najlepiej uzbroić się w cierpliwość I rękawiczki ps - mam wrażenie- choć może wrażenie bo to moja pierwsza zima w aucie - że nie ma sensu zaczynać jazdy od ogrzewania włączonego na ful...nic to nie daje,lepiej powolutku...
choroby na stanie :smartoza, glajtoza
Witam Przepraszam że odgrzewam temat ale mam smarta 0,8 CDI dopiero gdzieś od maja i jak było ciepło to szybko osiągał temperaturę ( 3 jajka ) Teraz gdy noce są chłodniejsze zauważyłem że strasznie wolno łapie temperaturę, ostatnio wyjechałem z domu i przejechałem 12 km na zewnątrz było -4 stopnie to po tych 12 km silnik złapał temperaturę zaledwie 1 jajko :/ Czy to może być uszkodzony termostat czy po prostu smarty dieslowe tak wolno się nagrzewają ? Ale nie chce myśleć co będzie jeśli będą mrozy po -25 -20 ;/
Diesel trochę wolniej łapie temperaturę dlatego często posiada elektryczne dogrzewanie - przesuń "suwak" od temp. ogrzewania na max powinno "kliknąć" i zapali się kontrolka od podgrzewania,wtedy szybciej się nagrzewa.Po pierwszej kropce chyba się wyłącza samo (tak mam przynajmniej u siebie). Ale polecam stosować to raczej podczas jazdy bo grzałka ciągnie sporo prądu.
Carlsson Cabrio by Frygi
Panowie ale przeciez ten dogrzewacz w cdi to nic innego jak elektryczna farelka wsadzona w w obudowe wentylatora od nawiewu i na dodatek dziala tylko przy wysokich obrotach silnika bo ma z 3kW
była UMBRELLA jest FOX
Witam! Zastanawiam się czy w moim smartku działa elektryczny ten elektryczny dogrzewacz.Po przesunięciu dzwigni ogrzewania w prawo słychać kliknięcie, a na wyświetlaczu zapala się kontrolka. Niby wszystko gra, tylko że światła powinny po włączeniu tej farelki nieco przygasać. U mnie żadnej reakcji na włączenie, bądz wyłączenie tego ustrojstwa nie stwierdziłem.Jak mam sprawdzić czy u mnie to działa, czy nie ?
Jestem taki jaki jestem...i na pewno się nie zmienię...
Kiedy można to stwierdzić ? Gdy auto i silnik całkowicie ostygną, np. rano.
Wtedy dodając gazu, by było powyżej 2 tys. obr/min, przyłóż dłoń do nawiewu i powinieneś poczuć ciepło. Moc tego dogrzewacza uzależniona jest od prędkości obrotowej silnika (prądu ładowania z alternatora). Im wyższe obroty i lepsze ładowanie tym lepiej grzeje.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości