ziomek1988
Liczba postów: 44
Dołączył: Mar, 2014
Reputacja:
1
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bydgoszcz
smart fortwo 450 0,7, passion, 2003
ziomek1988 25.03.2014, 13:48
Witam na wstępie,
mam ogromny problem...dostałem smarta jako auto zastępcze i popsułem je...zalałem ropę zamiast do baku, to nalałem z 4litry w otwór, który prowadzi do filtra powietrza, silnik zaciągnął ropę i nie chce ruszyć...niby z raz przekręci i stoi.
Błagam o pomoc...co mam zrobić? Mechanik mi powiedział, że może będzie trzeba pół silnika rozebrać.... a to nie moje auto!
andrzejmirek
Liczba postów: 53
Dołączył: Feb, 2014
Reputacja:
0
Imię: andrzej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: warszawa
smart fortwo 450 Brabus
andrzejmirek 25.03.2014, 13:55
Jaki otwór? wlew paliwa jest pod klapką, ciężko go z czyms innym pomylić
ziomek1988
Liczba postów: 44
Dołączył: Mar, 2014
Reputacja:
1
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bydgoszcz
smart fortwo 450 0,7, passion, 2003
ziomek1988 25.03.2014, 13:58
Po drugiej stronie jest klapka "odpowietrzająca", samchoód nie mój i miał obie przykręcone bo zawiasy ułamane i wlałem nietam gdzie trzeba...silnik diesla
RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa 25.03.2014, 14:07
Spoko, nie panikuj.
Przede wszystkim nie pali bo pewnie możesz mieć zapowietrzony układ wtryskowy i silnik nie dostaje powietrza bo masz ON w filtrze.
Skoro wlałeś 4 l to
należy przede wszystkim zdemontować cały filtr i wszystkie przewody do których dostał się ON. Filtr jest częściowo zabezpieczony przed płynami więc część tego paliwa wyciekła pod samochód. Należy po zdemontowaniu filtra i rur zakręcić kilka razy silnikiem. Następnie wymyj obudowę filtra i rury za pomocą benz extrakcyjnej. Uwaga na czujnik przepływu powietrza. Zmontuj całość zakładając nowy filtr. Zalej do zbiornika On, odpowietrz układ wtryskowy i powinien zapalić bez problemu. (Mam nadzieję )
Sprawdź poziom oleju !!! czy nie jest go za dużo. Jeśli tak to po odpaleniu należy go wymienić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2014, 14:11 przez RobsonWawa.)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 25.03.2014, 14:08
Robert to benzyna, jak zatankować to Pb a nie On, chyba że nie dotyczy to opisu auta jaki kolega ma w profilu a dieselka. Wówczas mój opis poniżej dotyczący świec zapłonowych jest nieważny.
"Wylać" ropę z obudowy filtra powietrza. Wymienić filtr powietrza.
Wskazanym byłoby też wykręcić świece zapłonowe by je osuszyć.
Od czasu do czasu kręcić rozrusznikiem /najlepiej przy dodatkowym podłączeniu zewnętrznego akumulatora/, by z silnika - dolotu i cylindrów przez otwory po wykręconych świecach i wydech wyrzuciło resztki ropy, nie kręcić na siłę by nie spalić rozrusznika i nie wykończyć akumulatora.
Wkręcić świece i próbować odpalić.
Ewentualnie spróbować użyć dodatkowo samostartu /środek w sprayu/ rozpylonego w otwór obudowy filtra powietrza łączącego go rurą z turbiną.
Jak już silnik odpali niech sobie pochodzi aż się normalnie zagrzeje a po tym zmienić olej w silniku.
Może pomoże - oby.
OT.
Ile ja się namęczyłem by wyjąć maskownicę wlotu powietrza do filtra, by ją pomalować.
A ktoś tak ot wyjął ją bez problemu i zaliczył pomyłkę przy tankowaniu.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2014, 14:12 przez obwd-crash.)
promyk
Liczba postów: 115
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
4
Imię: Jurek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
smart fortwo 450 cdi, pure, 2002
smart roadster coupé, 2004
Spoko Bartosz, nie panikuj ! Kilka lat temu tak samo zrobiła moja kochana córeczka a pan z CPN-u kazał jej odjechać bo coś się lało pod samochodem. Dziewczyna w stresie przekręciła kluczyk i stało się. Pogięte korbowody, wyszczerbiony cylinder, pogięte trzonki zaworów. Koszt naprawy łącznie 3800 słownie (trzy tysiące osiemset złotych). Nic Ci się nie stało tę ropę da się usunąć z układu dolotowego tylko nie panikuj i spokojnie rób tak jak napisali koledzy. Ja dzięki temu mam silnik diesla po remoncie
Nie ma tego co by na dobre nie wyszło. Każdemu się może zdarzyć i nie Tobie pierwszemu. Położenie tych klapek jest mylące a usunięcie klapki wlotu powietrza to pryszcz. w tym modelu.
życie jest piękne
ziomek1988
Liczba postów: 44
Dołączył: Mar, 2014
Reputacja:
1
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bydgoszcz
smart fortwo 450 0,7, passion, 2003
ziomek1988 25.03.2014, 14:37
3800zł i nie mam panikować? :o zobaczymy...auto stoi u mechanika, dam znać czy to, co koledzy wyżej polecili pomogło czy nie. Dzięki wszystkim za zainteresowanie!
RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa 25.03.2014, 14:45
W Twoim przypadku to naprawdę 2 roboczogodziny plus 80 zl filtr powietrza. Większych szkód ani kosztów być nie powinno !!!
ziomek1988
Liczba postów: 44
Dołączył: Mar, 2014
Reputacja:
1
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bydgoszcz
smart fortwo 450 0,7, passion, 2003
ziomek1988 25.03.2014, 15:26
Mechanik mówi, że może być jednak grubsza sprawa, ponieważ "silnik blokuje zapłon". Próbował kręcić wałem i kręci tylko w jedną stronę a w drugą się blokuje...i wyjęcie i czyszczenie nic nie pomoże. Może przeskoczył rozrząd? możliwe, że od zalania ropą się to stało?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2014, 15:27 przez ziomek1988.)
RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa 25.03.2014, 15:57
Po pierwsze to czy ten mechanik ma pojęcie o smartach ?
To bardzo specyficzny samochód i niewielu jest mechaników
potrafiących ogarnąć smarta. Jaki przeskok rozrządu ?
Jakie blokowanie zapłonu? Silnik dostał ON do filtra powietrza, nie odpalił, raz zaskoczył
w pierwszym momencie jak miał jeszcze odrobinę powietrza więc kiedy przeskoczył rozrząd ? Odpowiednikiem takiej sytuacji jest zalanie silnika benzynowego z powodu braku iskry!!! tam brak iskry i za dużo benzynki. Tu brakuje powietrza i jest za dużo ON w komorach spalania.
Po chłopsku mówiąc problem jest nad tłokami a nie pod tłokami !!!
Jak masz trochę smykałki to sam to uruchomisz bez" mechanika" i bez wymyślonych kosztów. Oby nie było tak że do warsztatu trafił" jeleń"
Pozdrawiam
|