smart 600 ,zima jedna kropa.Jazda w korkach 2 kropy.Ogólnie długo się dogrzewa.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[450] Benzyna, Diesel - silnik długo się nagrzewa
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
nowy termostat zima -17 smart po 2 km 3 kropki i utrzymuje się pieknie...
przed termostatem tak samo jak kris
Witam
czy próbował ktoś osłaniać chłodnicę żeby silnik szybciej się nagrzewał,u mnie po pół godzinnej jeździe po mieście świeci się tylko 1 jajko temperatury silnika,no w korku zapala się drugie nie mówiąc o tym że i w środku słabo grzeje ,termostat miałem sprawdzany i jest ok , a może mówiąc wprost " sory taki mamy klimat i jak jest zima to musi być zimno ? Następnym "nie czytających" wcześniejszych wątków na forum będę PUBLICZNIE świecił latarką po oczach. Później narzekacie że jest burdel i nic nie można zlokalizować od ręki.
Ja praktykuję u siebie w cdi, pomaga, ale szału nie ma.
Obecnie, w jeździe poza miastem, przy temperaturze niższej jak (-)10°C wyjeżdżając z garażu w którym jest (+)7°C, po około 3km zapala się pierwsze jajko, drugie po około 7km, trzecie po ponad 10, jadąc z prędkością zbliżoną do 90km/h. Jeżeli jadę z prędkością zbliżoną do 70km/h to pierwsze i drugie jajko zapalają się trochę później ale trzecie już wcale. Jeżeli mam trzy jajka a zwolnię do 70km/h lub jadę po mieści to za chwilę mam dwa jajka. Zostawiłem odkryte tylko boczne otwory w dole zderzaka, a cały pionowo biegnący pas z otworami od atrapy przez zderzak zasłonięty, elastycznie - że możliwe jest uchylanie się zasłon przy naporze powietrza w szybszej jeździe.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
W 450 dość łatwo. Ja wsadzałem po prostu kawał kartonu przez dolny wlot w przednim zderzaku.
Zabieg prosty, zajmuje dosłownie minutę, a potem łatwo wyjąć. Ciepełka jak w lato nie będzie, ale do dwóch kresek powinno podskoczyć. Ogólnie 450 na nasze mrozy nie jest dobrym rozwiązaniem.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
diesle mają wysoką sprawność a tu w dodatku mała pojemność więc nadmiaru ciepła nie ma... Ale robotę robi elektryczne dogrzewanie - jak przesuniesz "regulator" na max czerwone pole to Ci się włącza. Ja sobie nieco zmodyfikowałem tak - że mi się włącza kiedy chcę i grzeje ile chcę (bo dawniej tylko chwilę grzało i się wyłączało) więc jest cieplutko (tzn nie ma ukropu jak w benzynówce - ale jest przyjemnie ciepło)...
(25.01.2014, 13:02)Sebastian_O napisał(a): diesle mają wysoką sprawność a tu w dodatku mała pojemność więc nadmiaru ciepła nie ma... Ale robotę robi elektryczne dogrzewanie - jak przesuniesz "regulator" na max czerwone pole to Ci się włącza. Ja sobie nieco zmodyfikowałem tak - że mi się włącza kiedy chcę i grzeje ile chcę (bo dawniej tylko chwilę grzało i się wyłączało) więc jest cieplutko (tzn nie ma ukropu jak w benzynówce - ale jest przyjemnie ciepło)... Działa to w miarę wydajnie, gdy dbamy o utrzymywanie stosownie wysokich obrotów silnika, przy jeździe z obrotami poniżej 2 tys. coś tam grzeje, a powyżej 2 tys. już całkiem nieźle grzeje, no ale ten wynalazek mają tylko cdi a benzyniaki nie
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Aaa no tak, byłem na 100% pewny że mowa o dieslu... Benzyniak to ma grzać jak w bani... Jak nie grzeje to musisz coś na to zaradzić bo to tak nie może być...
włożyłem dziś rano powdójnie złożony karton na chłodnicę i dało niewiele,robię po prostu zbyt krótkie przejazdy 5 do 7 kilometrów,postój godzinę i do domu więc nie zdąży się nagrzać przy takim mrozie a stoi w nocy na dworzu,suwak nawiewu zawsze mam max na czerwonym,za to silnik zawsze odpala na dotyk,a było -18
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości